رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مهر ۱۳۹۴

واگذاری صدور مجوزهای نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی به معاونت صنایع‌دستی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۷/۰۱- هیات وزیران طی مصوبه‌ای صدور مجوزهای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی، بازارچه‌های دائمی و موقت را به اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های کشور واگذار کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این، مجوزهای خانه، نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شد که عدم امکان قانونی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در صدور مجوزهای برپایی نمایشگاه، بازارچه یا ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در نقاط مختلف کشور، از جمله محدودیت‌های حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان‌ها بود؛ مقوله‌ای که بعضا به دلیل ناهماهنگی‌های ایجاد شده، موانع جدی در استان برای فعالیت‌هایی از این دست ایجاد می‌کرد.

از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، پیگیری‌های مستمر معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و نامه‌نگاری رسمی از سوی ریاست سازمان به هیات دولت آغاز شد و اکنون این محدودیت قانونی با مصوبه رسمی هیات دولت برطرف شده و صدور این مجوزها از وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری واگذار شده است. این مصوبه به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی به تایید هیات‌وزیران رسید و متن تصویب‌نامه به‌طور رسمی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

در این تصویب‌نامه آمده است: «صدور مجوز نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، مجوز بازارچه‌های موقت و دائمی، مجوز ایجاد خانه صنایع‌دستی و مجوز نمایشگاه و رویدادهای فرهنگی، در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، به اداره‌های کل این سازمان در استان‌ها واگذار شد.» بر این اساس، یکی از موانع مهم قانونی در مسیر فعالیت معاونت‌های صنایع‌دستی استان‌های کشور و تحقق برنامه‌های توسعه‌محور معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌ویژه در بحث بازرگانی و فروش صنایع‌دستی در حوزه اختیارات قانونی، برطرف شد.

تا پیش از این مصوبه، صدور این مجوزها در اختیار ارگان‌هایی مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و عدم موافقت آنها می‌توانست محدودیت‌های جدی را برای فعالیت در استان‌ها ایجاد کند که از این پس با واگذاری این اختیارات قانونی به اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این موانع برطرف خواهد شد.

bf2d41500456261d5dbc993aea90458a واگذاری صدور مجوزهای نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی به معاونت صنایع‌دستی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *