رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ فروردین ۱۳۹۵

نیاز پایتخت به گردشگری شبانه

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۱/۱۳ – رجبعلی خسرو آبادی – مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: استقبال بیش از ۱۰ هزار شهروند تهرانی برای حضور در مراسم شبی با موزه نشان از نیاز فرهنگی جامعه به تغییر ساعت برنامه‌های گردشگری به خصوص در نیمه اول سال دارد.

خسروآبادی با اشاره به نیاز پایتخت به زندگی شبانه افزود: امنیت کامل ایران موهبتی است که باید از آن برای توسعه گردشگری شبانه بهره برد، ولی ساعت فعالیت مراکز فرهنگی پایتخت به گونه‌ای تعریف شده که عملاً شبهای تهران، شب‌های خاموشی برای گردشگران است.

وی ادامه داد: برنامه شبی با موزه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که شهروندان قبل از ورود به موزه ملی از بافت تاریخی منطقه ۱۲ بازدید کنند و با حال هوایی کاملاً مملو از عشق به هویت تهرانی وارد نمایشگاه تهران کهن شهر من در موزه ملی شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران ایجاد انگیزه و عشق به هویت تاریخی و فرهنگی تهران قدیم را کم هزینه ترین راه برای صیانت از میراث فرهنگی کشور دانست و افزود: بسیاری از امور از جمله حفظ میراث فرهنگی را نمی‌توان با توان و نیروی حاکمیتی به تنهایی انجام داد بلکه نیازمند یک اراده ملی است و این اراده با آگاه سازی جامعه از داشته‌های تاریخی و فرهنگی خود ایجاد می‌شود.

خسرو آبادی توضیح داد: برنامه شب فرهنگی تهران با مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران، موزه ملی ایران، شهرداری منطقه ۶ و ۱۲ برگزار شد که این خود نشان از یک همدلی فرا دستگاهی برای توسعه گردشگری تهران است.

به گزارش میراث فرهنگی تهران، برنامه شبی با موزه ملی ایران با اجرای شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی، گشت تهران قدیم و ایستگاه‌های ویژه کودک و نوجوان از ساعت ۱۹ الی ۲۳ در موزه ملی ایران برگزار شد. تعداد زیاد بازدید کنندگان از موزه ملی ایران در ساعات پایانی شب حال و هوای خاصی به موزه ملی بخشیده بود و قلب تاریخی پایتخت شبی پر تکاپو و زنده را تجربه کرد.

در پایان مراسم بسیاری از شرکت کنندگان در مورد تکرار چنین برنامه‌هایی و امکان گردشگری شبانه و بازدید شبانگاهی از موزه ملی پرس وجو می‌کردند که نشان از پتاسیل بالا برای برگزاری چنین مراسمی دارد.
89349067443 نیاز پایتخت به گردشگری شبانه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *