رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ فروردین ۱۳۹۵

روزنامه تلگراف: هتل های مجلل بین المللی، گردشگران خارجی ایران را وسوسه می کند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۵/۱/۱۳ – روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت: ایران با هتل های لوکس زنجیره ای بین المللی؛ در انتظار رشد ۴ برابری گردشگران خارجی و افزایش درآمد زایی ارزی است.

در این گزارش آمده است: ایران درحال گشودن درهای خود به روی اتباع و تجار و گردشگران خارجی است. کشور ایران از سال ۱۹۷۹ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید از وجود هتل های بین المللی محروم مانده است. انقلاب؛ هتل های پنج ستاره بین المللی را مظهر فرهنگ منحط غرب قلمداد می کند و هرگز اجازه حضور آنها را در کشور نمی داد.

اما با روی کارآمدن ‘حسن روحانی’ بر مسند ریاست جمهوری ایران , این نگرش رو به تغییر نهاد.

‘مسعود سلطانی فر’ رئیس ‘سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ایران’ در همین زمینه سال گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ‘در دوران پساتحریم گردشگری صنعتی است که بیش از سایر بخش ها شاهد رونق خواهد بود. توریسم ایران یک بازار رو به ترقی و پیشرفت برای سرمایه گذاران است. ما یک سونامی گردشگران به دنبال لغو تحریمها را پیش بینی می کنیم ‘.
انتظار می رود در طول سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۲۵ باب هتل توسط شرکتهای خارجی و داخلی در ایران افتتاح شود.
از زمان امضاء توافق هسته ای در ژوئیه گذشته , تقاضا برای سفر به ایران – کشوری که در قلب خاورمیانه ایستاده – افزایش چشمگیری پیدا کرده است. لغو تحریمها و رونق قابل پیش بینی اقتصاد ایران؛ امکان دارد بر حجم سفرهای درون کشوری افزایش بیافزاید. کشور ایران دارای تنوع اقلیمی چشم نوازی است که از کوهستانها گرفته تا بیابان و جنگل و سواحل متنوع است.
ایران در برنامه دارد که تا سال ۲۰۲۵ سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی جذب کند. این آمار در حال حاضر ۵ میلیون توریست است. ظرف شش ماه گذشته چند باب هتل که بدست ایران ساخته شده اند نیز یکی پس از دیگری افتتاح شده اند.
تا قبل از انقلاب اسلامی ایران مجموعه ای از هتل های بین المللی همچون هتل ‘اینترکنتینانتال ‘ InterContinental چند باب هتل زنجیره ای در سطح کشور داشتند , اما دولت یک سری مقررات دست و پاگیر و دلسرد کننده ای را بر مدیریت هتل تحمیل کرد و به دنبال آن هم تحریمهای بین المللی متوجه ایران شد و در نتیجه شرکتهای غربی هم کشور را ترک کردند .
اما از اکتبر گذشته یک گروه از هتل های زنجیره ای فرانسوی ‘ آکور’ Accor، دو باب هتل ‘نووتل ‘ Novotel و ‘ایبیس’ Ibis را نزدیک ‘فرودگاه بین المللی امام خمینی ‘ تهران دایر کرد.
این هتل یکی از اولین گروه هتل های خارجی در جمهوری اسلامی ایران بود.
کرانه های ‘دریای خزر’ در ایران یکی از اماکن گردشگری کشور بشمار می رود.
این سواحل بیش از آنکه محل رفت و آمد گردشگران بین المللی باشد , غالبا تفرجگاه تهرانی های ثروتمند است که از دود و هیاهو و سرو صدای پایتخت می گریزند.
در کشوری که اصولا اثری از هتل های مرغوب و با استانداردهای بالا در آن یافت نمی شود , اشتیاق استقبال از ورود هتل های بین المللی بسیار بالاست.
گروه هتل های ‘ملیا’ از جمله این هتل های زنجیره ای است که با نام ‘ گران ملیا قو’ “Gran Meliá Ghoo” در ‘سلمان شهر’ واقع در سواحل ‘دریای خزر’ در دست احداث است.
گروه هتل های ‘ملیا ‘ Meliá اولین هتل پنج ستاره ایران است که مالک آن یک گروه از هتل های زنجیره ای خارجی است. این هتل دارای ۳۱۹ اتاق خواهد بود و در یک مجتمع تفریحی گردشگری تاسیس خواهد شد .
مالک این هتل اسپانیایی ها هستند و هتل ۱۳۰ متر ارتفاع خواهد داشت و دارای ۳۱۹ اتاق مجلل (دولوکس) خواهد بود. این هتل یک سوییت مخصوص ریاست جمهوری به وسعت بیش از ۵۰۰ متر مربع خواهد داشت و دارای ۷ باب رستوران و بار و دو استخر شنا و یک چشمه آب معدنی خواهد بود.
سازندگان هتل می گویند که تمام خدماتی که در این هتل ارائه می شود مجلل (لوکس) و منطبق با استانداردهای هتل های ۵ ستاره خواهد بود.
گستره گروه هتل های زنجیره بین المللی ‘ملیا’ Meliá Hotels International از ‘تنه ریف’ اسپانیا تا تایلند امتداد دارد. در عرض ۳۵ سال گذشته, این اولین گروه هتلهای خارجی است که یک هتل ۵ ستاره را در ایران دایر می کند.
هتل ‘اسپیناس پالاس تهران’ Espinas Palace Hotel هم یکی از ۱۲۵ هتلی است که انتظار می رود در سال جاری میلادی راه اندازی شود.
هتل ‘روتانا ‘ Rotana که مقر آن در امارات است هم ۴ هتل در حال احداث در ایران دارد که دو باب از آنها در تهران است و دو باب هم در شهر ‘مشهد’ خانه مهم ترین مساجد و اماکن مذهبی ایران دایر خواهد شد.
گروه هتل های زنجیره ای ‘جمیره ‘ Jumeirah هم در حال طراحی هتل هایی در سطح کشور است .
هتل ‘آرامیس بوتیک ‘ Aramis Boutique Hotel نیز در تهران واقع است و دارای ۸۴ اطاق است که غذای ایرانی و قهوه ایتالیایی عرضه می کند .
در ایران صنعت تعطیلات ساحلی شهروندان رشدی فزاینده داشته است.
هتل دریایی ‘ترنج ‘ Toranj Marine Hotel واقع در جزیره ‘کیش ‘ در ‘خلیج فارس’ اولین ویلاهای روی آب را در ایران عرضه می کند. این هتل ماه گذشته افتتاح شد ودارای ۱۰۰ سوییت و یک باب رستوران است که کف آن شیشه ای است.
جزیره کیش تنها شهر فاقد محدودیت دریافت ویزا برای خارجی هاست در حالیکه ورود به سایر شهرهای ایران نیازمند دریافت ویزاست. فضایی لیبرال بر جزیره حاکم است. این جزیره دارای فروشگاههای بزرگ موسوم به ‘ مال’ و رماکز برای غواصی .
هتل ‘سالار دره’ واقع در کوهپایه رشته کوههای ‘البرز’ با جنگل هایی که آن را احاطه کرده است به طور معمول ورزشکاران را به خود جذب می کند .
این تفرجگاه چشم اندازی زیبا به رشته کوههای البزر دارد و دارای کلبه های ییلاقی مصنوعی به سبک کلبه های واقعی در کشور ‘سوییس’ است و دارای ۴۵ اطاق , یک استخر شنا و یک زمین بسکتبال است .
هتل ‘ترنج’ در فوریه ۲۰۱۶ افتتاح شد و امکان دارد گردشگران زیادی را به این سواحل زیبای ایران جذب خود کند .
در این امتداد؛ ‘ هادی جانسوز’ مالک یک آژانس مسافرتی در تهران می گوید: ‘ ما کشور «پارس » هستیم ‘.
وی توضیح می دهد:’ ورود صاحبان تجارت از خارج به کشور باعث می شود تا صنعت توریسم ایران هم شکوفا شود. شرکت های خارجی با خود رقابت می آورند و تجارت توریسم ایران را به رقابت و مبارزه دعوت کنند. همین رقابت باعث می شود تا شرکتهای ایرانی هم برای قابل رقابت بودن با همتایان خارجی خود ؛ کیفیت خدمات دهی خود را بالا ببرند. اگر یک شرکت خارجی ملکی در ایران داشته باشد , این موضوع فی نفسه برای کشور هم تبلیغ بزرگی خواهد بود’.
اسپیناس 10 روزنامه تلگراف: هتل های مجلل بین المللی، گردشگران خارجی ایران را وسوسه می کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *