جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

نمایشگاه اکسپو، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین رویدادهای بین‌المللی است که هر ۵ سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود و امسال، برای اولین‌بار در یک کشور خاور میانه‌ای در حال برگزاری است.

شاید جالب باشد بدانید که قدمت برگزاری نمایشگاه، در میان تمدن‌های بشری به چیزی نزدیک ۳۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. و این دقیقا همان زمانی است که مردم تمدن فینیقی، در بین‌النهرین، تصمیم گرفتند با برگزاری یک نمایشگاه، دستاوردها و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

توجه به قدمت برگزاری نمایشگاه در میان تمدن‌های بشری، نشان می‌دهد که رویدادهای نمایشگاهی، همواره برای انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و به پیشرفت دانش و تمدن بشری کمک شایسته‌ای کرده است.

در این مقاله قصد داریم با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، به معرفی یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های جهان، بپردازیم که هر ۵ سال، در یک کشور برگزار شده و امسال برای اولین‌بار در یک کشود خاورمیانه‌ای، درحال برگزاری است.

اکسپوی دبی5 نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

اما قبل از پرداختن به موضوع اصلی، بیایید کمی به این فکر کنیم که «به نظر شما آینده جهان چگونه خواهد بود؟»، «فکر می‌کنید پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌ها، در نهایت چه مسیری را برای زندگی ما ترسیم خواهد کرد؟» ممکن است جواب دادن به این سوال‌ها، کار آسانی نباشد یا حداقل برای پاسخ به آن‌ها، زمان بیشتری نیاز داشته‌باشید. اما نمایشگاه اکسپو، همان‌جایی است که تلاش می‌کند پاسخ این دست از سوال‌های هیجان‌انگیز را برای ما به نمایش بگذارد. اما چگونه؟

اکسپو رویدادی است که در سال ۱۸۴۴، برای اولین‌بار و به‌صورت غیررسنی در شهر پاریس برگزار شد. اما آغاز فعالیت رسمی این نمایشگاه به سال ۱۸۵۱ میلادی و برگزاری اولین‌ نمایشگاه رسمی اکسپو، در هاید پارک لندن، برمی‌گردد. استقبال از این نمایشگاه، آنقدر خوب بود که بعد از چند سال مسئولین برگزاری آن تصمیم گرفتند، نمایشگاه را هر ۵ سال در یک کشور متفاوت برگزار کنند. درحال حاضر، نمایشگاه اکسپو، بعد از المپیک و جام‌جهانی فوتبال، سومین رویداد مهم و محبوب بین‌المللی محسوب می‌شود که به آن المپیک فرهنگ ملل هم می‌گویند.

درحال حاضر، نمایشگاه اکسپو، محلی برای تماشای گذشته، امروز و فردای کشورها است. و کشورهای زیادی دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، علمی، پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه خود را به نمایش می‌گذارند.

جالب است بدانید تا امروز، ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر مختلف جهان برگزار شده است. مدت زمان هرکدام از این اکسپوها، حدود ۱۹۰ روز است تا مردم سراسر جهان بتوانند با خیال راحت برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل در شهر میزبان اکسپو، وسفر به این شهر، برنامه‌ریزی کنند.

در حال حاضر نیز، نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰، در کشور امارات متحده عربی در حال برگزاری است. جالب است بدانید این رویداد برای اولین‌بار در خاورمیانه برگزار می‌شود و از این حیث می‌‌توان آن‌را یک رویداد تاریخی بزرگ و فرصت طلایی کشورهای منطقه برای معرفی خود به سراسر دنیا دانست.

در ادامه این مقاله، قصد داریم به معرفی کامل نمایشگاه اکسپو دبی بپردازیم، تا اگر شما هم قصد سفر به دبی و بازدید از این نمایشگاه هیجان‌انگیز را دارید، بتوانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن، برنامه‌ریزی کنید.

 

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

بالاخره پس از یک‌سال تاخیر، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، نمایشگاه اکسپو دبی در بعدازظهر پنج‌شنبه، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، با حضور ۱۹۵ کشور از سراسر جهان افتتاح شد.

این نمایشگاه، یکی از بزرگ‌ترین نشست‌های جهانی است که تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در دبی برگزار خواهد شد و بهترین‌های جهان تلاش می‌کنند ایده‌ها و برنامه‌های خود را برای ساخت دنیایی بهتر را به نمایش بگذارند.

شهر دبی، هیچ‌وقت به‌عنوان یک شهر پیشرو در زمینه تکنولوژی شناخته نمی‌شود اما در سال‌های اخیر، آن‌ها توانسته‌اند با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، به یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان تبدیل شوند که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

در سال جاری نیز، نمایشگاه اکسپو باعث شده است تا ۲۵ میلیون گردشگر از سراسر جهان به این شهر سفر کرده و از دستاوردهای فرهنگی، علمی، گردشگری و پیشنه تاریخی کشورهای دیگر بازدید کنند.

نمایشگاه اکسپو، هر دوره با رویکرد و شعار خاصی برگزار می‌شود. ام مسئولان برگزاری اکسپو دبی، با هدف ارائه ایده‌های خلاقانه و بی‌نظیر از سراسر دنیا، شعار «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» را برای این رویداد بزرگ انتخاب کرده‌اند.

توجه به شعار اکسپو دبی ۲۰۲۰، نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از نمایشگاه، آشنایی با دستاوردها و نوآوری‌هایی است که در عرصه‌های متفاوت تجارت، فناوری، گردشگری و… خلق شده‌اند و حالا قرار است در معرض دید مردم سراسر جهان قرار بگیرند.

اکسپوی دبی4 نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

همچنین مسئولان برگزاری این رویداد در هردوره، موضوعات مختلفی را مطرح می‌کنند تا افراد، با پیش‌زمینه ذهنی مشخصی وارد این نمایشگاه شوند و در زمان خروج، پاسخ تمام سوال‌هایشان را دریافت کرده باشند. از این روی، موضوعات اکسپو دبی، به شرح زیر اعلام شده است:

فرصت؛ که با هدف «تحقق پتانسیل و استعدادهای بالقوه افراد و جوامع برای شکل‌دهی آینده»، انتخاب شده است.
تحرک و پویایی؛ این موضوع، به «پویایی هوشمندانه‌تر و سازنده‌تر افراد، اهداف و ایده‌ها (چه ایده‌های فیزیکی و چه ایده‌های مجازی)» اشاره می‌کند.
پایداری؛ این موضوع نیز به مفهوم «زندگی در تعادل» برروی سایره زمین می‌پردازد.
جالب است بدانید که هرکدام از این موضوعات، در غرفه‌های مخصوص به‌خود، به‌طور کامل تبیین شده‌اند و می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که چنین نمایشگاه بزرگ و مهمی، هرگز بدون ارسال پیام به مخاطبان خود به پایان نمی‌رسد؛ از همین روی، پیام نمایشگاه اکسپو امسال در سه کلمه نوآوری، انعطاف و ادراک خلاصه شده است که هرکدام از آن‌ها به مفهوم خاصی اشاره می‌کنند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره اکسپو دبی، محل قرارگیری آن است. چراکه این نمایشگاه زیر گنبد پلازای الوصل برگزار می‌شود که دورتادور آن با ساختمان‌های لوکس و مدرن محاصره شده و بر اهمیت این نمایشگاه افزوده است. و جالب است بدانید که در این محل، مکان‌هایی برای اقامت و استراحت کارکنان این مجموعه نیز درنظر گرفته شده است.

یکی از خوش‌سلیقگی‌های جالب اماراتی‌ها در این نمایشگاه، انتخاب منطقه «الوصل» است که در زبان عربی، معنی ارتباط می‌دهد و با زمینه اصلی نمایشگاه، همخوانی دارد. همچنین اگر نقشه اکسپو دبی را مشاهده کنید یک تصویر هندسی خواهید دید که نشان از معماری خوب و عملکرد مطلوب اماراتی‌ها در طراحی این نمایشگاه دارد.

مسئولان شهر دبی، زمانی که در رقابت با شهرهایی مثل سائوپائولو برزیل، ازمیر ترکیه و یکاترینبورگ روسیه، به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۲۰ انتخاب شدند، با برگزاری مراسم شادی بزرگی در یرج خلیفه، این موفقیت را جشن گرفتند. اما نکته اصلی اینجاست که اختتامیه اکسپو، همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی برگزار خواهدشد. و حاکم دبی قول است در این مراسم چشم همه دنیا را به دبی خیره کند.

یکی از جذابیت‌ها و دلایل اهمیت ویژه نمایشگاه امسال، برای ما ایرانی‌ها این است که اکسپو برای اولین‌بار در یک کشور خاورمیانه‌ای و در همسایگی ایران در حال برگزاری است و نه‌تنها فرصت مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی به‌شمار می‌آید، بلکه باعث شده است علاقه‌مندان ایرانی به آسانی و با خرید بلیط دبی، خودشان را به این شهر رسانده و از این نمایشگاه بازدید کنند.

اکسپوی دبی2 نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

 

برنامه‌های سرگرم‌کننده اکسپو دبی ۲۰۲۰

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی که در نمایشگاه اکسپو دبی طراحی شده، برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده‌ای است که در تمام طول برگزاری نمایشگاه، در جریان هستند و شما می‌توانید با حضور در آن‌ها، چندساعت شاد و مفرح را در اکسپو دبی تجربه کنید.

این رویداد بزرگ بین‌المللی، در طول شش‌ماه برگزاری جشنواره، با اجرای برنامه‌هایی مثل؛ نمایش هنرمندان محلی، ارکستر، اپرا، کارگاه، سرگرمی‌های مخصوص کودکان، غرفه‌های فروش غذا با آشپزهای سرشناس و تعداد زیادی برنامه شاد دیگر، تلاش می‌کند تا خاطره خوشی برای مهمانان خود به یادگار بگذارد.

همچنین به‌دلیل همزمانی نمایشگاه اکسپو با مناسبت‌هایی مثل؛ کریسمس، جشن دیوالی، سال نو چینی، عید نوروز و روز ملی امارات متحده عربی، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده‌است.

علاوه‌بر برنامه‌های روزانه که در طول نمایشگاه، برگزار خواهند شد، فستیوال‌های ماهانه و هفتگی هم برای این نمایشگاه درنظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان این دو مورد اشاره کرد:

اکسپو بیتس (Expo Beats)؛ یک فستیوال ماهانه منحصربه‌فرد است که برنامه‌هایی مثل موسیقی، جشن‌های فرهنگی و رقص بومی را برگزار می‌کند و می‌توانید از تماشای هنرنمایی هنرمندان سراسر دنیا، لذت ببرید.
لیت نایتس اکسپو (Late Nights Expo)؛ این جشنواره هفتگی، روزهای پنجشنبه و جمعه هرهفته در فضای اکسپو دبی برگزار می‌شود و هنرمندان معروفی از سراسر دنیا، در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

غرفه‌های برتر اکسپو دبی ۲۰۲۰

بعد از معرفی نمایشگاه اکسپو دبی و برنامه‌های سرگرم‌کننده آن، در این بخش قرار است پنج‌تا از بهترین پاویون‌های اکسپو دبی ۲۰۲۰ را معرفی کنیم تا در زمان بازدید از این نمایشگاه، تماشای این غرفه‌ها از دست ندهید. در پایان همین پخش نیز، سری به غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو دبی خواهیم زد.

اگر شما هم دوست‌دارید بدانید کدام کشورها غرفه‌ها و ایده‌های جذاب‌تری را با خود به نمایشگاه اکسپو آورده‌اند، بیایید نگاهی به لیست زیر بیندازیم:

پاویون ژاپن

اولین چیزی که در زمان ورود به غرفه ژاپن در اکسپو دبی، توجه شما را به خود جلب خواهدکرد، معماری هیجان‌انگیز و زیبای آن است که با الهام از الگوهای اوریگامی و مشترکات الگوهای سنتی خاورمیانه و ژاپن طراحی شده‌است.

این غرفه هیجان‌انگیز، در مقایسه با سایر غرفه‌ها، رنگارنگ‌تر و مینیمال‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌تواند به‌سادگی، ذهن شما را به خود مشغول کند.

ژاپنی‌ها در طراحی این غرفه، به تکنیک‌های توسعه پایدار محیط زیست، توجه زیادی کرده‌‌اند و توانسته‌اند با استفاده از جنس نازک نمای غرفه، از گرم‌شدن فضا به‌دلیل تابش نور خورشید، جلوگیری کنند. همچنین ابتکار دیگر ژاپنی‌ها در طراحی این غرفه، تعبیه یک استخر در ورودی پاویون بوده است تا علاوه‌بر بازتاب نمای غرفه در آب، آب‌وهوای اطراف غرفه خودشان را متعادل کنند.

زمانی‌که به این غرفه پا می‌گذارید، تماشای جزئیات به‌کارگرفته شده در طراحی‌ها، آنقدر هیجان‌انگیز که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. علاوه‌براین، رفتار خوب پرسنل، تفکر طراحی غرفه، ارائه فرهنگ و نوآوری و برانگیختن احساسات، از دیگر عوامل مثبتی است که پاویون ژاپن را به یکی از بهترین غرفه‌های اکسپو دبی تبدیل کرده است.

پاویون امارات متحده عربی

اماراتی‌ها که خودشان میزبان این رویداد بین‌المللی هم هستند، یکی از بهترین غرفه‌های نمایشگاه را طراحی کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا بزرگ‌ترین دستاوردهای سال‌های اخیرشان مثل؛ ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان و سفر به مریخ را به نمایش بگذارند.

در کنار نمایش دستاوردها، اماراتی‌ها برنامه ویژه‌ای برای ارائه نوآوری‌های آینده کشورشان، مثل ساخت آسمان‌خراش‌های معلق نیز طراحی کرده‌اند که در این غرفه می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید. علاوه‌بر این‌ها، یک انیمیشن و فیلم کوتاه نیز برای معرفی فرهنگ امارات ساخته شده است که در این غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

ابتکار دیگر اماراتی‌ها در طراحی غرفه، مربوط به معماری آن است. آن‌ها غرفه‌ای شبیه به بال‌های شاهین طراحی کرده‌اند که بال‌های آن می‌توانند تنها در ۳ دقیقه، به‌صورت کامل باز یا بسته شوند. و درصورت بسته بودن، از فضای داخلی غرفه در برابر باران، طوفان شن، نور خورشید و گرما محافظت کنند.

اکسپوی دبی1 نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

پاویون کره‌جنوبی

اگر قبلا سریال کره‌ای بازی مرکب (Squid Game) را دیده باشید، اولین‌چیزی که در زمان ورود به این غرفه توجه شما را به خود جلب می‌کند، ارتباط بین نمایش و طراحی پاویون کره‌جنوبی و این سریال خواهد بود. اما طراحی کره‌ای‌ها زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانید که تماشاگران این غرفه تا ماه نوامبر، می‌توانستند خودشان را با یکی از بازی‌های محبوب این سریال به چالش بکشند. البته در پایان بازی، شرکت‌کنندگان به‌جای دچار شدن به سرنوشت هولناک شخصیت‌های سریال، با یک لیوان آبمیوه خن پذیرایی می‌شدند.

طراحی این غرفه شبیه یک استادیوم بزرگ است که بیش از ۱۵۰۰ مکعب در طراحی آن به‌کارگرفته شده است. این مکعب‌ها در شب روشن می‌شوند و شروع به چرخیدن می‌کنند. طراحان این سازه می‌گویند چرخیدن مکعب‌ها نمادی از فعالیت و تحرک بالای مردم کره‌جنوبی است.

پیاده‌روی در غرفه کره‌ای‌ها می‌تواند از طریق فناوری واقعیت افزوده، شما را با پیشرفت‌ها و نوآوری‌های کره‌جنوبی آشنا کند. هنگام قدم‌زدن در این غرفه تعاملی، از راهروها و بالکن‌های باریکی عبور می‌کنید و در پایان به یک سینمای عمودی خواهید رسید که شما روی یک بالش بزرگ دراز می‌کشید و یک فیلم کوتاه کره‌ای تماشا می‌کنید که در پایان آن یک جمله متناقض روی صفحه ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید:«برای بازدید از جهان، نیازی به حرکت ندارید».

پاویون پاکستان

شاید بتوانیم غرفه پاکستان در اکسپو دبی را یک سورپرایز غیرمنتظره و شگفت‌انگیز بدانیم. چراکه پاکستانی‌ها به‌خوبی توانسته‌اند با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع، نگاه گردشگران را به‌سوی خود جلب کنند و آنقدر در این کار موفق بوده‌اند که به گواه آمار، در روز اول نمایشگاه، بیش از۸هزار نفر از غرفه پاکستان بازدید کرده‌اند.

غرفه پاکستان که به خوبی تمام زیبایی‌های کشورش را به نمایش می‌گذارد، در چند طبقه طراحی شده و به شما اجازه‌ می‌دهد در اسرار و رمز و رازهای پاکستان سفر کنید و تنوع فرهنگی و طبیعت چشم‌نواز آن‌را ببینید.

به‌نظر می‌رسد هدف پاکستانی‌ها از طراحی این غرفه، اطلاع‌رسانی و ترغیب برای گفتگوی بیشتر پیرامون «گنجینه‌های پنهان و ناشناخته» این کشور باشد تا بتوانند پاکستان را به‌عنوان مقصدی کشف‌نشده در میان گردشگران، معرفی کنند. شاید بتوانیم بگوییم استقبال خوب گردشگران از رستوران‌های پاکستانی، نشان‌دهنده موفقیت آن‌ها در رسیدن به هدفشان بوده است.

پاویون بریتانیا

در بازدید از پاویون بریتانیا، با یک ساز منحصر‌به‌فرد چوبی مواجه خواهید شد که به شکل مخروط طراحی شده و در میان گردشگران به «غرفه شعر» معروف شده است، چراکه در دیوارهای غرفه، ال‌ای‌دی‌هایی نصب شده‌اند که اشغار زیبایی به زبان‌های عربی، چینی، انگلیسی و فرانسوی را نمایش می‌دهند.

نمای بیرونی ساختمان نیز، ال‌ای‌دی‌های نورانی دارد که هرکدام یک کلمه را نشان می‌دهند و قرارگیری آن‌ها در کنار هم، یک شعر زیبا را خلق می‌کند. اما جالب است بدانید که این شعرها توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود و کلمه‌های آن توسط گردشگران ارسال شده‌اند.

این هوش مصنوعی از یک الگوریتم یادگیری ماشینی پیشرفته برای ساختن این شعر جمعی استفاده می‌کند و نمای بیرونی این غرفه را روشن می‌کند. به گفته کارمندان این پاویون، اشعار ساخته شده توسط این هوش مصنوعی به فضا فرستاده می‌شود تا به سیارات احتمالا مسکونی دیگر برسند. هدف دیگر بریتانیایی‌ها از طراحی این غرفه، جلب توجه مردم جهان به اهمیت روزافزون الگوریتم‌ها بوده‌است.

بعد از تماشای پاویون بریتانیا در اکسپو دبی ۲۰۲۰، این سوال در ذهن شما شکل خواهد گرفت: «فناوری و همکاری انسانی یا تقدم فناوری برخلاقیت انسانی؟».

پاویون ایران

پاویون ایران در اکسپو دبی، با الهام از داستان‌ها هزارویک‌ شب طراحی شده است. این مجموعه داستان، یکی از قصه‌های معروف خاورمیانه است که در طول در دوران طلایی اسلام گردآوری شده و یکی از آثار مهم ادبیات فارسی به‌شمار می‌آید.

این غرفه به‌جای برخورداری از ساختمانی یکپارچه، از چند پاکت فضایی تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها یکی از بخش‌های تاریخ معاصر ایران را روایت می‌کنند. هر کدام از این فضاها دارای یک پاکت آبی است که در پرده‌ای از مهره‌های برنزی پیچیده شده که به گفته طراحان این سازه، استعاره‌ای از تضاد میان آسمان و زمین است.

غرفه ایران در اکسپو دبی، به‌جای یک ساختار محکم، یک شبکه از ارتباطات است که روایت‌های مختلفی از تاریخ معاصر ایران ارائه می‌دهد. اما متاسفانه باید بگوییم که غرفه‌ ایران حتی در ارائه همین روایت‌های تاریخی هم عملکرد خوبی نداشته است و روایت مبهمی از هر دوره تاریخ، ارائه می‌کند.

همچنین، درحالی‌که می‌شد از فضای به‌دست آمده در اکسپو دبی، بهترین استفاده را برای معرفی فرهنگ و توانمندی‌های ایران کرد، اما در کمال کج‌سلیقگی، پاویون ایران در دبی، هیچ برنامه و ساختار مشخصی ندارد و عملا می‌توانیم بگوییم این فرصت طلایی را به‌آسانی از دست داده‌ایم.

اکسپوی دبی نمایشگاه اکسپو دبی؛ سفر به آینده زمین

اگر قصد بازدید از اکسپوی دبی را دارید، پیشنهاد ما این است که یک بلیط چندوره تهیه کنید تا بتوانید از تمام پاویون‌ها بازدید کنید. چراکه هرکدام از آن‌ها چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارند و می‌توانند محیط جذابی باشند. اما ۵ پاویون معرفی شده در این مقاله، به گواه آمار و گزارش گردشگران، بهترین پاویون‌های امسال بوده‌اند.

 

چگونه به اکسپو دبی برویم؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، برگزاری اکسپو در کشور امارات نه تنها فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای کشورمان به‌شمار می‌آید، بلکه گردشگران ایرانی نیز می‌توانند به آسانی، با خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌های داخلی مثل، ماهان، ایران ایرتور، آسمان و…، خود را به دبی برسانند و از این نمایشگاه هیجان‌انگیز بازدید کنند. اما اگر بودجه محدودی دارید و حوصله پرداختن به مسائلی مثل رزرو هتل، وضعیت غذا و… را ندارید، خرید تور دبی پیشنهاد بهتری برای شما است.

اماراتی‌ها که هزینه زیادی برای ساخت این نمایشگاه کرده‌اند، توانسته‌اند به‌خوبی حمل‌ونقل عمومی را برای دسترسی آسان‌تر گردشگران به این نمایشگاه به خدمت بگیرند و تلاش می‌کنند بهترین شرایط و امکانات را برای دسترسی به مکان نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهند.

نمایشگاه اکسپو در منطقه مارینای دبی قرار گرفته است و سه ورودی دارد که باتوجه به هتل محل اقامتتان، می‌توانید آدرس نمایشگاه اکسپو دبی را بررسی کرده و برای بازدید از آن اقدام کنید. یکی از بهترین و راحت‌ترین گزینه‌های که برای شما وجود دارد، سفر با مترو یبه اکسپو دبی است که از ساعت ۶:۱۵ صبح تا ۱۲ شب، (روزهای جمعه از ۹:۱۵ تا ۱ بامداد) به‌صورت یکسره فعالیت می‌کند.

اگر قصد بازدید از این فستیوال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط نمایشگاه اکسپو دبی را از قبل رزرو کنید تا در صف‌های طولانی ورودی نمایشگاه معطل نمانید. قیمت هرکدام از بلیط‌های نمایشگاه اکسپو دبی برای بازدید یک‌روزه ۷۹.۳۹ دلار تعیین شد است.

برای خرید بلیط نمایشگاه اکسپو دبی، می‌توانید به وبسایت رسمی این نمایشگاه به آدرس www.expo2020dubai.com مراجعه کرده و علاوه‌بر خرید بلیط، تجربه سایر بازدیدکنندگان و اطلاعات مفید دیگری از نمایشگاه را مطالعه کنید.

و در پایان…

در پایان این مقاله، می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که اگر سفر را یک کلاس درس دزنظر بگیریم، نمایشگاه اکسپو یکی از بهترین معلم‌هایی است که می‌توانید در این کلاس داشته باشید.

درحال‌حاضر نیز، این نمایشگاه تا فروردین ۱۴۰۱ در جریان است و همان‌طور که گفتیم، کشورهای زیادی با حضور در این نمایشگاه، تلاش کرده‌اند دستاوردها و نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند. بنابراین می‌توانید با بازدید از این نمایشگاه، سفری به گذشته، اکنون و آینده ۱۹۲ کشور جهان داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *