رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۳۹۳

نقش موزه‌ها در ایجاد ارتباط متقابل انسانی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۱۲ – روز جهانی موزه ها در ۲۰۱۴ با موضوع “آثار موزه‌ها عامل ایجاد ارتباط” برای ۳۶ سال پیاپی در روز جهانی موزه‌ها برگزار می‌شود.

روز جهانی موزه‌ها که هر سال ۱۸ ماه مه از سوی (ICOM) با موضوع خاصی اعلام و درسراسر جهان برگزار می‌شود امسال نیز با موضوع “آثار موزه ها عامل ایجاد ارتباط” قصد دارد به مخاطبان جهانی موزه‌ها و موسسات فرهنگی یاداوری کند که دیدار از موسسات و آثار فرهنگی در موزه‎ها سبب یجاد ارتباط و علایق متقابل میان بازدید کنندگان یک موزه از نسل ها و فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان می‌شود.

پرفسور” هانس مارتین هینز” دبیرکل ایکوم با اشاره به این موشوع همچنین بر اهمیت تردید ناپذیر روز جهانی موزه‌ها تاکید کرد و افزود:«موزه‌ها نقش مهمی در تبادلات فرهنگی و غنای فرهنگی جهان و توسعه درک متقاتبل و ایجاد روحیه همکاری و هماهنگی و صلح میان مردم جهان دارند.»

شورای بین المللی موزه‌ها (ICOM) از سال ۱۹۷۷ روز جهانی موزه‌ها را با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره نقش موزه‌ها در توسعه جامعه بشری بیناد گذاشت. حرکات و اقدامات مرتبط با این روز از آن زمان تا کنون رو به افزایش داشته است تا سال ۲۰۱۳ که باشرکت بیش از ۱۴۳ کشور رکور د مشارکت بیش از ۳۵ هزار موزه را در ۱۴۳ کشور جهان، از نظر برگزاری مراسم ویژه این روز در سراسر جهان پشت سر گذاشت.

موضوع روز جهانی موزه‌ها در دو سال گذشته خاطرات و خلاقیت و سال بعد موزه‌ها و تحولات اجتماعی بود.

IMAGE635318908239280555 نقش موزه‌ها در ایجاد ارتباط متقابل انسانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *