جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی مازندران ساخته می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۴- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از صدور نخستین مجوز اقامتگاه بوم گردی در هزار جریب بهشهر خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، دلاور بزرگ نیا خاطرنشان کرد: این اقامتگاه با ظرفیت ۵۰ نفر و با ایجاد فضاهای مختلف و نمادین همچون نانوایی سنتی، کارگاه جاجیم بافی و صنایع دستی، آهنگری، آسیاب آبی و حمام سنتی در هزار جریب بهشهر به بهره‌برداری رسیده است. اقامتگاه‌های بوم گردی اقامتگاه‌هایی هستند که با کیفیت مشخص و قابل قبول به گردشگران در محیط‌های طبیعی خدمات می‌دهند.

وی بیان کرد: این‌گونه اقامتگاه‌ها کمترین آسیب زیست محیطی را به منطقه وارد کرده و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شود و از همه مهمتر زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه را فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به تاکید دولت برای توسعه جوامع محلی با رونق گردشگری، تصریح کرد: طبق آیین نامه کمیته ملی طبیعت گردی، هرگونه تاسیسات و امکانات اقامتگاهی و گردشگری از قبیل کمپینگ و چادر و سایر تاسیسات باید هماهنگ با شرایط محیط و خصوصیات طبیعی و فرهنگی منطقه بوده و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تایید کمیته ملی گردشگری کشور برسد.

وی از صدور چندین اقامتگاه بوم گردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان مازندران به دلیل تنوع اقلیمی‌اش، ظرفیت ایجاد اقامت گاه‌های مختلف بوم گردی را دارد و مناطق مختلفی را می‌توان شناسایی و معرفی کرد. خوشبختانه متقاضیان زیادی برای ساخت اقامتگاه بوم گردی در مناطقه هزار جریب گلوگاه، نکا و بهشهر اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی طرح و رعایت استانداردهای اقامتگاه‌های بوم گردی و آموزش سرمایه‌گذاران، این نوع از تاسیسات گردشگری به بهره‌برداری رسیده و به جاذبه‌های گردشگری استان اضافه خواهد شد.

بزرگ نیا از عزم جدی استان برای رونق گردشگری سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: احداث اقامتگاه‌های بوم گردی و پذیرایی با غذاهای سالم و طبیعی و ایجاد فضایی آرام برای گردشگران به منظور تجدید قوا در طبیعت یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای رونق بیشتر گردشگری سلامت است.

بزرگ نیا افزود: علاقمندان به ساخت اینگونه فضاهای گردشگری در استان به ویژه بهره برداری از منازل شخصی در مناطق روستایی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و استانداردهای منازل بوم گردی به معاونت گردشگری استان مراجعه کنند.

نخستین اقامتگاه بوم گردی مازندران به دور از هیاهوی زندگی شهری متناسب با معماری بومی منطقه و در جوار جاذبه‌های طبیعی شهرستان بهشهر، هزار جریب، حد واصل روستای پر کلا و قریب محله قرار دارد.

576 نخستین اقامتگاه بوم‌گردی مازندران ساخته می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *