رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ مهر ۱۳۹۳

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی: ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد اشتغال، مغفول مانده است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ – نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان زنجان، گفت: متأسفانه از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده بهینه صورت نگرفته است.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با تأکید بر اینکه حوزه گردشگری یکی از بخش‌هایی است که از قابلیت بسیار بالایی در زمینه ایجاد اشتغال برخوردار است، افزود: زنجان یکی از استان‌هایی است که در بخش گردشگری از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، اما علی‌رغم وجود همه این ظرفیت‌ها، اشتغال‌زایی این بخش در استان از میانگین کشوری پایین است.

وی با اشاره به اینکه امروز تقویت بخش گردشگری باید در اولویت برنامه‌ها باشد، تصریح کرد: هزینه بالای ایجاد اشتغال، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان این بخش بوده است، از این رو توجه به کم‌هزینه‌تر بودن ایجاد اشتغال در بخش گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها، ضرورت توجه به این بخش را بیش از پیش نمایان می‌کند، به همین خاطر ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود دارد، نباید مغفول واقع شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل توسعه استان تأکید کرد و گفت: استان زنجان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای توسعه در همه بخش‌ها برخوردار است، از این رو باید از این ظرفیت‌ها به گونه‌ای استفاده کنیم تا بتوانیم در مدت کوتاهی به آنچه که نیازمند توسعه استان است، دست یابیم.

علیمردانی با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی از قابلیت‌های خوبی برای توسعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود چنین ظرفیت‌هایی، زنجان از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد، لذا ضروری است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کرده و به یکی از نیازهای واقعی استان در این بخش پاسخ دهند.

=_UTF-8_B_TmFtZGFyIEJhYmFlaS0xMi5qcGc=_= نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی: ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد اشتغال، مغفول مانده است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *