جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

میزبانی کرمانشاه در همایش راهنمایان گردشگری کشور اقدامی ارزشمند است

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مرداد ۱۳۹۶

در کارگروه گردشگری استاندار کرمانشاه برگزاری همایش سراسری راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، موضوع میزبانی استان کرمانشاه برای یازدهمین همایش سراسری راهنمایان گردشگری کشور در جلسه کارگروه گردشگری استانداری کرمانشاه به تصویب رسید و این همایش اسفند ماه امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در این جلسه سه موضوع طرح طبیعت گردی مجموعه غار قوری قلعه، میزبانی کرمانشاه در همایش سراسری راهنمایان گردشگری کشور و عملکرد طرح اکوتوریسم در منطقه دینور مطرح شد که در پایان میزبانی کرمانشاه در یازدهمین همایش سراسری راهنمایان گردشگری کشور به تصویب اعضای کارگروه گردشگری استان رسید.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در این جلسه اظهارکرد: همایش سراسری راهنمایان گردشگری کشور یک رخداد بسیار بزرگ و پراهمیت در مباحث گردشگری کشور است و از اینکه استان کرمانشاه بتواند میزبانی این رخداد را بر عهده گیرد بسیار خرسندیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اینکه ما به عنوان یازدهمین استان کشور میزبان این رخداد بزرگ گردشگری شده ایم خوب است، اما کاش سالها پیش این میزبانی را بر عهده می گرفتیم، ولی همین که بعد از استانهایی همچون اصفهان و مازندان، این میزبانی به کرمانشاه رسیده، بسیار ارزشمند است.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهارکرد: معرفی کرمانشاه و شناختن آن به مردم کشور و گردشگران خارجی امری بسیار مهم و حائز اهمیت است که برپایی این همایش می تواند استان را بیش از گذشته به جامعه هدف گردشگری معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تورلیدرها و راهنمایان گردشگری برای شناساندن استان کرمانشاه به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برای گرفتن این میزبانی نیازمند آمادگی کامل و همت مدیران دستگاه های مختلف استان به ویژه استانداری هستیم و تلاش می کنیم یک کمیته کاری برای آن تشکیل داده و هر دوهفته یکبار گزارش آن را به استانداری ارائه دهیم.

همچنین در ادامه این جلسه، آزاده دادفرین نایب رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه با ارائه توضیحاتی در خصوص این میزبانی اظهارکرد: این همایش سراسری از ۱۰ سال پیش تاکنون هرسال در یکی از استانهای کشور برگزار شده و ما در حال آماده کردن استان کرمانشاه برای میزبانی یازدهمین دوره آن هستیم که همزمان با روزجهانی راهنمایان گردشگری از ۳۰ بهمن تاسوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

دادفرین تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار راهنمای گردشگری در کشور داریم که در نظر داریم ۱۰ درصد از فعال ترین های آنان را به همایش کرمانشاه دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه جذب هر گردشگر خارجی به اندازه صادرات ۲۵ بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد، گفت: با برگزاری این همایش می توانیم نگاه امنیتی ایجاد شده بر استان را برطرف کرده و راهنمایان گردشگری را مجاب کنیم که کرمانشاه را نیز در کریدورهای گردشگری خود قرار دهند.

نایب رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نظر داریم در این همایش علاوه بر راهنمایان گردشگری، جمعی از روزنامه نگاران، دبیران و سردبیران رسانه های مختلف کشور و به ویژه رسانه های تخصصی حوزه گردشگری را به استان دعوت کنیم تا آنها نیز با انعکاس و پوشش مناسب این همایش به معرفی کرمانشاه در رسانه های خود بپردازند.

دادفرین خاطرنشان کرد: اسکان سه شب و چهار روز میهمانان، پذیرایی، حمل و نقل، فضای برگزاری همایش و فضای مورد نیاز برای برگزاری کارگاه های آموزشی کرمانشاه شناسی، تبلیغات، مستندنگاری و … از جمله ملزومات برای برگزاری این همایش بزرگ است که انتظار داریم استانداری کرمانشاه نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.

همچنین در ادامه این جلسه طرح طبیعت گردی مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه نیز ارائه شد که به دلیل ایراداتی که اعضای کارگروه بر آن وارد دانستند، مقرر شد مجددا مورد بازنگری قرار گیرد.

ارائه گزارش عملکرد اجرای طرح اکوتوریسم در روستاهای دینور از دیگر برنامه های کارگروه گردشگری استان بود.

همایش میزبانی کرمانشاه در همایش راهنمایان گردشگری کشور اقدامی ارزشمند است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد