رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ مرداد ۱۴۰۰

موزه مردم شناسی فریدن

لینک این مطلب کپی شد!

موزه مردم شناسی فریدن درون قدیمی ترین مدرسه سنگی این منطقه قرار دارد. محوطه این موزه متعلق به اواخر قاجار است و بخشهای مختلفی مانند كشاورزی، فرهنگ و هنر، اسناد و اشياء تاريخی، اتاق زندگی و شهدا دارد. اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نیز در قسمتی از این موزه واقع است، در جنب محوطه غربی آن نیز بازارچه صنایع دستی فریدن برای بازدید عموم دائر است.نمای اصلی بنا و نود درصد از مصالح بکار رفته در آن سنگ است به همین خاطر به مدرسه سنگی معروف است.

این موزه یکی از مکان های دیدنی استان اصفهان است که در دل مدرسه ای سنگی با قدمتی صد ساله، کوله باری از خاطرات ناب قدیمی را در خود جای داده است. این بنای شگفت که در دوران پیشین؛ “مدرسه خاقانی” نام داشته؛ اکنون در میان لایه های سنگی خود، آبستن تمدنی بی بدیل از فریدن است. عکس ها، وسایل قدیمی و نمادهایی که خاطرات در آنها هنوز زنده و جاریست در این موزه به نمایش گذاشته شده است. مدرسه خاقانی معروف به مدرسه سنگی اولین مدرسه غرب استان اصفهان است که در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در داران تأسیس شد.

موزه مردم شناسی فریدن

این موزه دارای ۴۵۰ مترمربع زیربنا است که بخش های مختلفی مانند کشاورزی، فرهنگ و هنر، اسناد و اشیاء تاریخی در آن نگهداری می شود. در این موزه؛ دو غرفه با عنوان “موزه اسناد تاریخی” و “موزه شهدای فرهنگی و دانش آموز” نیز به اداره آموزش و پرورش شهرستان اختصاص دارد. بسیاری از اشیای این موزه را مردم شهرستان اهدا نموده اند. اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نیز در قسمتی از این موزه واقع است و در جنب محوطه غربی آن نیز بازارچه صنایع دستی فریدن برای بازدید عموم دائر است.

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

موزه مردم شناسی فریدن

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *