جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

موزه مردم شناسی تبریزی یکی از موزه‌های غیردولتی استان مازندران است که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در سـال ۱۳۹۶ پروانه تاسیس، دریافت کرده است. این موزه به همت و تلاش هـنرمند فـرهنگ دوست سـرکار خانم تبریزی در شـهرستان نـوشهر، روستـای کشکـسرا جـولاده راه اندازی شد. آثار به نمایش درآمده در این موزه شامل مجموعه آثار ارزشمند حوزه فرهنگ عامه و مردم شناسی منطقه مازندران و همچنین پوشاک اقوام ایران زمین است.

موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر1 موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر

این موزه مردم شناسی که به همت این بانوی کارآفرین، مجسمه ساز و طراح لباس های محلی ، سفیر گردشگری استان بنا شده و اداره می شود، یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک به تنگه ی دار است. معرفی پوشش ، اداوات و ابزارهای مردم شناسی از نقاط گوناگون ایران از ویژگی های این موزه مردم شناسی است . موزه در تمام روزهای سال باز است و ساعت کار مشخص و براساس قوانین اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان دارد. موزه در سراسر سال تحصیلی پذیرای دانش آموزان مقاطع گوناگون بوده و همچنین گردشگران ایرانی و خارجی نیز از آن بازدید کرده اند. همچنین موزه بارها مورد بازدید مقامات استانی و کشور قرار گرفته و مورد تقدیر بوده است.

موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر
فضای موزه در دست گسترش و نوسازی است . قرار بر افزودن کتابخانه و بازسازی باغچه بندیها و آب نمااست که فضا را برای برگزاری جشنواه های خوراک های محلی و پوشاک محلی بهینه تر خواهد کرد. اهدای کتاب های جاذبه های استان و یا استانهای همجوار و یا کتابهایی برای علاقمندان به سفر و گردش می تواند به گیرایی موزه بیفزاید . همچنین در کنار بازدید از موزه ارائه خدماتی مانند فروش نمونه لباس ، سربند ، ادوات موسیقی محلی و… یا آلبومهای موسیقی محلی میتواند کمک بیشتری به تجربه گردشگر برای درک حضور در فضای محلی کند . همچنین اجاره لباسهای محلی و تصویر برداری از فرد با لباس و در حین انجام نمادین کارهای محلی مانند خوشه چینی یا آسیاب کردن و… می تواند حس تجربه مشترک با هم میهنان را شمال کشور را تقویت کند. همچنین پخت نان یا خوراک مانند تهیه چاشنی ها و فروش آنها می تواند جذاب باشد.موزه مردم شناسی تبریزی در روستای کشکسرا جولاده با فاصله ۴کیلومتری از مرکز شهر نوشهر آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

آدرس : نوشهر – کمربندی چالوس نوشهر – روستای کشکسرا

موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر2 موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر

موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر4 موزه مردم شناسی تبریزی نوشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *