جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه علی اکبرخان صنعتی ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱۱/۰۳ – مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از افتتاح موزه علی اکبرخان صنعتی واقع در ضلع شمال غربی میدان امام خمینی(ره) همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه موزه علی اکبر خان صنعتی یکی از بناهایی فاخر شهر تهران محسوب می شود، گفت: مجسمه های ساخت دست خود استاد علی اکبرخان صنعتی در این موزه قرار دارد که در حال حاضر مرمت آنها توسط سازمان زیباسازی و اساتید مجسمه سازی در حال انجام بوده و تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این بنا کاربری فرهنگی و موزه ای خواهد داشت، ادامه داد: در توافق با سازمان هلال احمر بهره برداری از این موزه به صورت مشترک خواهد بود و امیدواریم بهره برداری فرهنگی و هنری از این بنا صورت گیرد.

 

DSC07589 موزه علی اکبرخان صنعتی ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

موزه علی اکبرخان صنعتی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه ملکیت این بنا با سازمان هلال احمر است، خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح با هماهنگی ۳جانبه با سازمان زیباسازی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و سازمان هلال احمر مرمت این بنا آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه موزه علی اکبر خان صنعتی با توجه به تجربیات و مرمت بناهای شاخص منطقه ۱۲ اتفاقی است که با رعایت تمامی استانداردهای حوزه مرمت انجام شده است، اضافه کرد: از سوی دیگر اجرای این طرح کار زمانبری بود، چراکه این بنا نیاز به مقاوم سازی داشت و قسمت زیادی از سقف بنا نیز آسیب دیده بود.

علیزاده با اشاره به رعایت تمامی نکات ایمنی در جهت عدم آسیب به مجسمه ها گفت: برای اینکه مجسمه ها آسیب نبینند، به محض اینکه مرمت موزه آغاز شد یک غلاف و پوشش روی تمامی مجسمه هایی که ثابت بودند، کشیده شد تا هیچ یک از مجسمه های دچار آسیب دیدگی نشوند.

وی در پایان گفت: موزه علی اکبر خان صنعتی در ضلع شمال غربی میدان امام خمینی(ره) واقع شده است همزمان با ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

منبع: شهرنوشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *