رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

موزه سنگ و گوهر دریای نور تهران

لینک این مطلب کپی شد!

موزه سنگ و گوهر دریای نور  آزادی شامل ده ها هزار قطعه سنگ و گوهر بزرگترین موزه سنگ و گوهر خاور میانه و یکی از بزرگترین موزه های جهان از لحاظ تنوع گوهر ها است.در این موزه گوهر هایی جمع آوری شده اند که نمادی از میلیونها سال سابقه زیستی زمین است. کلکسیون سنگ های جمع آوری شده در این نمایشگاه از کم نظیر ترین کلکسیون ترین مجموعه های جهان به شمار می رود. چرا که مهم ترین سنگ های تزیینی جهان در آمریکا ۹۷ نوع سنگ را در خود جای داده است. اما مجموعه حاضر در نمایشگاه فوق از ۱۴۰ نوع سنگ و گوهر تزیینی کمیاب همچون کهربا، الماس، یاقوت، زمردو… ونیمه قیمتی مثل فیروزه، عقیق، پیکچر جاسبرو… شکل یافته که خود یک رکورد جهانی به شمار می آید.

این موزه در سال ۱۳۸۸ در گالری اصلی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی واقع در میدان آزادی تهران راه اندازی شد.

موزه سنگ و گوهر دریای نور آزادی با دارابودن تالار گوهرهای ایران و جهان، انواع سنگهای قیمتی با تراش منحصر به فرد توسط هنرمندان مطرح جهان، باغ گوهرها و پرنده های گوهرین، مجسمه های سنگی کمیاب، کیک گوهرین شامل بر ۳۷۱ نوع گوهر که کاملترین مجموعه انواع گوهر در سراسر جهان به شمار می رود یکی از گنجینه های کامل در این زمینه است. همچنین در این موزه بیش از صد نوع سنگ علمی در بخش علمی موزه قرار دارد.

تالار گوهر های ایران و جهان، در چهار غرفه شامل فیروز های ایران و جهان، انواع عقیق با زیباترین اشکال و تراش های منحصر بفردتوسط هنرمندان جهان، فلوریت گوهر فراموش شده ایران زمین یا همان سنگ رنگین کمان شکل گرفته است. زیباترین غرفه این تالار اختصاص به نگین بی همتایی دارد که آن را الماس سبز پارس می نامند؛ گوهری که پس از ۱۲۰ سال جستجوی شکارچیان گوهرها سر انجام در ایران کشف شده است.
کیک گوهرین شامل سیصد و هفتاد دو گوهر، می تواند راهنمایی جامع جهت کشف گوهرهایی که پیدا کرده اید باشد. باغ گوهرها، پرنده های گوهرین و آمتیست غول پیکر در ضلع جنوب شرقی این موزه واقع شده است.

موزه سنگ و گوهر در یای نور آزادی همه روزه به غیر از شنبه ها پذیرای بازدید عموم است.

این موزه حاصل ۲۰ سال پیگیری و تلاش مهندس نادر صنعانی در حوزه سنگ و گوهر، شناسایی خواص ظاهری و باطنی و جمع آوری آنهاست.
نادر صنعانی (ملقب به پدر سنگ و گوهر شناسی ایران) طی سفر به ۴۰ کشور دنیا و شرکت در نمایشگاه های بین المللی سنگ و گوهر، موفق به کشف بیش از ۳۷۰ گوهر ایرانی شده است و طی این سال ها آنها را جمع آوری کرده که حاصل آن همین موزه ای است که می بینید.

این موزه دانشگاهی برای بچه های ۶ ساله تا آدم های ۶۰ ساله است؛ چون همه این سنگها گوهر هایی با انرژی و اثرات خاص خودشان هستند.

ساعت کاری : ۹ الی ۱۷
آدرس : میدان آزادی – برج آزادی – موزه دریای نور آزادی

-سنگ-و-گوهر-دریای-نور-آزادی-1 موزه سنگ و گوهر دریای نور تهران
-سنگ-و-گوهر-دریای-نور-آزادی-2 موزه سنگ و گوهر دریای نور تهران
-سنگ-و-گوهر-دریای-نور-آزادی-3 موزه سنگ و گوهر دریای نور تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *