جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه تخصصی عاج رامسر

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ تیر ۱۳۹۸

موزه تخصصی عاج رامسر در خیابان سخت سر، جنب موزه کاخ رامسر و هتلهای قدیم و جدید برای بازدید علاقه مندان دایر است. در موزه تخصصی عاج رامسر ۳۰۰ اثر ارزشمند و کم نظیر ساخته شده از عاج فیل از هنرمندان شرق و جنوب شرقی قاره آسیا و قاره آفریقا به نمایش گذاشته شده است. آثار عاجی ساخته شده در ایران نیز از جمله این آثار هستند. موزه تخصصی عاج رامسر همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان و مسافران نوروزی است. موزه تخصصی عاج رامسر اولین موزه تخصصی عاج در منطقه غرب آسیاست که آثار بسیار شاخص هنرمندان را در زمینه تراشکاری بر روی عاج فیل به نمایش گذاشته است.
موزه عاج فیل و کاخ موزه رامسر از مکان های دیدنی مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر وابسته به بنیاد مستضعفان است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است.علاوه بر موزه ها ، محوطه این مجتمع با داشتن گونه های مختلف گیاهان از ادوار و کشورهای مختلف یکی از باغ های زیبا و گیاه شناسی کشور محسوب می شود.
از نظر طراحی چیدمان آثار سالن تزیینات انسانی و غیر انسانی تالار فیل، تالار جنگ افزار، تالار تزیینات ۱و ۲ و ۳ و سالن مبلمان محتوای خوبی دارد. جشنواره بهار نارنج در سه بخش صنایع دستی شمال ایران فرآورده های بهار نارنج و سوغاتی های رامسر در اردیبهشت ماه در این کاخ برگزار می شود.

موزه تخصصی عاج رامسر 1 موزه تخصصی عاج رامسر

عملیات احیاء و مرمت بنای این موزه و طراحی ویترین های ویژه و سیستم امنیتی خاص، در یک برهه زمانی ۶ ماهه از نظر موزه داری در ایران یک رکورد محسوب می شود.
ساخت بنای کاخ موزه رامسر از سال ۱۳۱۲ شروع و در سال ۱۳۱۶ به اتمام رسید و در آن مدت که این کاخ در اختیار پهلوی اول بود کاربرد تفریحی داشت و از زمان پهلوی دوم قرقگاه حکومتی شد؛ بر اساس اسناد موجود تصمیمات مهمی در این کاخ گرفته شده از جمله نخست وزیری جمشید آموزگار در این مکان به او واگذار شده است.
مساحت کاخ ۶ هکتار است و بنایی به نام تاج الملوک به آن اضافه شد و با توجه به فضای موجود موزه های دیگری در این مکان آماده می شود تا در بخش گردشگری موفق عمل کرده و آمار گردشگران و توسعه کسب و کار در شهر بیشتر شود. طراحی و بنای موزه عاج با هزینه یک و نیم میلیارد تومان راه اندازی شد که دارای سیستم امنیتی ویژه و المان های مناسب است.
یک چشمه قدیمی از سال ۱۳۱۲ در این مکان وجود دارد که کل آب این مجموعه را تامین می کند و شش هکتار زمین را آبیاری کرده و باغ ۳۳ هکتاری و آتش نشانی رامسر از این آب استفاده می کنند و با احیای چشمه دارای فضای نمایشی زیبایی است.

موزه تخصصی عاج رامسر 2 موزه تخصصی عاج رامسر

منابع:
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی
باشگاه خبرنگاران جوان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *