جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه تاریخی مروارید کرج برتر کشوری شد

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری روز شنبه افزود:همزمان با سالروز جهانی موزه ، کمیته موزه های ایران طبق استاندارد جهانی ‘ایکوم’ اقدام به بررسی شاخص های کیفی موزه ها در سراسر کشور می کند.
وی اضافه کرد: درایران برای انتخاب موزه برتر عملکرد موزه ها در سه سطح بزرگ، کوچک و متوسط و در۲بخش خصوصی و دولتی در۱۲ شاخص شامل آموزش، تلاش برای بقا، بازدید از موزه، گردآوری ، معرفی، نگهداری و حفاظت، پژوهش، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری ، رعایت شعار روز جهانی موزه و کودک و نوجوان مورد بررسی قرار می گیرد.
صابری خاطرنشان کرد: پس از فراخوان انتخاب موضوع برتر کمیته ملی موزه های ایرانی ( ایکوم)نسبت به تهیه و جمع آوری اطلاعات برای کاخ موزه مروارید در شاخص تلاش برای بقا اقدام شد که خوشبختانه در جلسه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری کاخ موزه مروارید در شاخص تلاش برای بقا مقام برتر موزه های کشور را کسب کرد.
وی با قدردانی ازتمام کسانی که به صورت حقیقی و حقوقی برای بقاء کاخ موزه مروارید تلاش کردند، گفت: این انتخاب نشان از تلاش های فراوان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز برای حفظ، مرمت و بقای این مجموعه دارد.
صابری گفت: تلاش می شود در سال های آتی با مرمت کامل این مجموعه و گشایش آن شاهد کسب مقام برتر در شاخص هایی از جمله بازدید از موزه ، معرفی، اعمال استانداردهای فنی ، توسعه فیزیکی و خلاقیت و نوآوری باشیم.
مجموعه کاخ تاریخی مروارید در دهه ۴۰ با زیربنای ۲ هزارو۵۰۰ متر مربع در زمینی با گسترده ۱۱۱هکتار احداث شده است.
این مجموعه دارای موزه تاریخی می باشد.

مروارید موزه تاریخی مروارید کرج برتر کشوری شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *