جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توسعه گردشگری اردبیل از شمال تا جنوب استان در دستور کار است

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۷

استاندار اردبیل گفت: توسعه گردشگری اردبیل از شمال تا جنوب این استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران از اردبیل، مهندس اکبر بهنام جو در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان، گردشگری را محور توسعه اقتصادی استان دانست.

او افزود: به منظور توسعه گردشگری نباید در یک محدوده خاص متمرکز بود و ضروری است پروژه های متنوع از شمال تا جنوب استان تعریف شود.

استاندار اردبیل متذکر شد: پروژه های سرمایه گذاری کلان که می تواند ثمرات و برکات اقتصادی داشته و در کاهش بیکاری موثر باشد، در اولویت بوده و مورد حمایت است.

بهنام جو افزود: بی شک پروژه های خردی که ممکن است زیان و لطمه به دنبال داشته باشد نباید در اولویت قرار گیرد و انتظار می رود طرح های بزرگ با همکاری بخش خصوصی عملیاتی شود.

او همچنین به ضرورت توجه به سیما- منظر تاسیسات گردشگری اشاره و تاکید کرد: به ویژه در محورهای مواصلاتی ضروری است نسبت به پایش تاسیسات گردشگری اهتمام داشته باشیم.

استاندار اردبیل همچنین با اذعان به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی استان در خصوص افزایش اعتبارات این حوزه قول مساعد داد.

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پایش وضعیت کمی و کیفی تاسیسات گردشگری محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

نادر فلاحی تصریح کرد: در نظر داریم در محورهای گردشگری به ویژه اردبیل- حیران، اردبیل- سرعین و اردبیل- سرچم وضعیت تاسیسات گردشگری را بررسی کنیم.

او افزود: مطالعه، استعدادیابی و تعریف پکیج های سرمایه گذاری در محورهای مواصلاتی با هدف ساماندهی تاسیسات، توسعه گردشگری استان و ممانعت از آسیب های بصری انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به ضرورت بهبود خدمات مجتمع های آبدرمانی تاکید کرد و افزود: ضوابط و استانداردهای فعالیت آبدرمانی ها نیز بازنگری می شود.

فلاحی در این نشست با اذعان به اینکه گردشگری اصلی ترین محور توسعه استان است، خواستار جذب اعتبارات این حوزه از محل اعتبارات سال های ۹۶ و ۹۷ و تخصیص به هنگام آن شد.

او تاکید کرد: انتظار می رود اعتبار سال ۹۶ به میزان ۳۸ میلیارد تومان در اختیار اداره کل قرار گیرد تا بخشی در سال جاری و بخشی در سال آینده برای پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری صرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به منظور هزینه کرد بهینه اعتبارات،پروژه های گردشگری نیز ساماندهی و مطالعه خواهد شد.

ardebil توسعه گردشگری اردبیل از شمال تا جنوب استان در دستور کار است

منبع: اقتصاد ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد