رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۳۹۳

موزه احمد نی‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۲-به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، دکتر مصیب امیری در سفر به شهرستان نی‌ریز در بازدید از پروژه موزه احمد نی‌ریزی بر لزوم تسریع در روند ساخت آن تأکید کرد و اظهار داشت: این موزه در حال حاضر مهم‌ترین موزه در دست احداث در شهرستان‌های استان فارس است که در اولویت پروژه‌های این اداره کل قرار دارد.

وی بابیان اینکه باوجود تمام مشکلات فعالیت این کارگاه تاکنون ادامه یافته ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار لازم کار ساخت قسمت‌های ساختمانی موزه در آینده‌ای نزدیک پایان یابد و در سال آینده شاهد افتتاح، تجهیز و بهره‌برداری از آن باشیم.

امیری همچنین در بازدید از خانه صنایع‌دستی نی‌ریز از نزدیک با هنرمندان و صنعتگران این شهرستان ملاقات و با مشکلات و توانمندی‌های آن در زمینهٔ تولید صنایع‌دستی بیشتر آشنا شد و پیرامون راهکارهای لازم برای کاهش قیمت تمام‌شده محصولات به‌عنوان یکی از مسائل مهم در تولیدات صنایع‌دستی و رونق بخشیدن به صنایع‌دستی این شهرستان با صنعتگران سخن گفت.

امیری در ادامه این سفر از مسجد تاریخی جامع شهرستان نی‌ریز و مرمت‌هایی که طی سال‌های گذشته در این بنا صورت پذیرفته نیز بازدید کرد و از ادامه مرمت این بنا از محل اعتبارات ملی در سال آینده خبر داد.

وی در این سفر یک‌روزه با امام‌جمعه شهرستان نی‌ریز نیز ملاقات کرد.

آیت‌الله حاج سید محمد فقیه در این دیدار با بیان پیشینه‌ای از تاریخ و تمدن این شهرستان خواستار تسریع در روند اجرای پروژه‌های در حال ساخت به‌ویژه موزه احمد نی‌ریزی، ادامه مرمت مسجد جامع کبیر نی‌ریز و توجه بیشتر سازمان به بقاع متبرکه و به‌‌ویژه بقعه خواجه احمد انصاری شد.

321 موزه احمد نی‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *