رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه حفاظت شده لوه

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ تیر ۱۳۹۵

منطقه حفاظت شده لوه در موقعیت جغرافیایی N3719 E5546 در استان گلستان واقع است. این منطقه جنگلی دارای مناظر و چشم اندازهای طبیعی و یکی از مناطق زیبا دراستان می باشد که در مجاورت غربی پارک ملی گلستان وجنو ب شرقی شهرستان مینو دشت واقع گردیده است و دارای وسعت ۳۵۹۱ هکتار می باشد.این منطقه از شمال به رود خانه دوغ از جنوب به ارتفاعات البرز و از غرب به روستای آ ق قمیش واز شرق به پارک ملی گلستان محدود است .اقلیم این منطقه متاثر از رطوبت دریای خزر می باشد.

نزدیکترین شهر به آن گالیکش می باشد که ۱۶ کیلومتر با آن فاصله دارد وروستاهای اطراف آن صادق آباد ،تنگراه و روستای لوه و کندسکو در محیط های داخلی منطقه واقع گردیده است.منطقه لوه دارای پوشش گیاهی از نوع جنگلهای انبوه پهن برگ خزری شامل بلوط،آزاد،ممرز،خرمندی،انجیلی،زبان گنجشک،نمدار،اوجا،پلت،شیردار ،ولیک،ال،زرشک،توسکا،سیاه تلو،گلابی وحشی میباشد .منطقه حفاظت شده لوه دارای گونه های با ارزش جانوری شامل:خرس،مرال،شوکا،انواع گربه های جنگلی ،گرگ،روباه است. واز جمله زیستگاههای بسیار مناسب و مهم برای مرال و شوکا به شمار می رود .

این منطقه با زیبایی شگفت انگیز خود و داشتن مناظر بسیار دیدنی ودارا بودن گونه های مختلف پرندگان به ویژه پرندگان آوازه خوان همراه با چشمه سارها واز همه مهمتر آبشارهای پلکانی لوه باارتفاع ۱۵ متر همه ساله قادر است گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جلب نماید. اهمیت جنگلهای بلوط لوه: جنگلهای بلوط شمال پس از راشستانها با ارزش ترین توده های جنگلی است .گونه بلوط بلند مازو در بین درختان صنعتی شمال از معدود درختانی است که بهره برداری آن مورد توجه تمامی گروههای بهره بردار اعم از جنگل نشینان و روستاییان وصادرات بخش دولتی برای تراورس و راه آهن و… بوده است وجنگلهای لوه به دلیل دارا بودن این ویژگی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و حمایت وحفاظت ویژه ای را می طلبد.

181 منطقه حفاظت شده لوه

182 منطقه حفاظت شده لوه

183 منطقه حفاظت شده لوه

184 منطقه حفاظت شده لوه

186 منطقه حفاظت شده لوه

187 منطقه حفاظت شده لوه

189 منطقه حفاظت شده لوه

منبع : کویرها و بیابانهای ایران

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    خیلی زیبا هست.خزه های سبز بر درختان تنیده و زیاب هستن.پوشش گیاهی و درختی این منطقه متفاوت هست

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *