رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه انتخاب دانشگاه در ۳ کشور سوئد، ایتالیا و فرانسه

لینک این مطلب کپی شد!

انتخاب دانشگاه در کشورهای اروپایی، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی تا دکترا است. در انتخاب کشور، بایستی به زبان کشور نیز توجه کرد که حتی اگر تحصیل شما به زبان انگلیسی باشد، برای پیدا کردن کار دانشجویی یا کار پس از فارغ التحصیلی، تسلط به زبان کشور مقصد، اهمیت فراوانی دارد. البته شما می‌توانید به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنید. داشتن آیلتس و تافل نمره بالا کفایت می‌کند. اما برای تحصیل به نسبت رایگان در کشورهای اروپایی، تسلط به زبان آن کشور، الزامی است.

انتخاب دانشگاه

نکات مهم برای انتخاب دانشگاه‌های سوئد، ایتالیا و فرانسه

در این گفتار، پارت ویزا به عنوان مرکز تخصصی اخذ پذیرش تحصیلی و ارائه دهنده خدمات وقت سفارت، وقت ویزا، تنظیم مدارک برای مراکز دریافت روادید مثل VFS GLOBAL, BLS, CKGS و ارائه دهنده بیمه مسافرتی و دعوت‌نامه و ووچر هتل ، شما را با ده‌ها نکته مهم برای انتخاب دانشگاه در کشورهای سوئد، ایتالیا و فرانسه که پاتوق تحصیلی ایرانیان در شمال و جنوب اروپا است، آشنا می‌کند.
با ما همراه باشید.

چرا سوئد، ایتالیا و فرانسه؟

در این گفتار روی موضوع انتخاب دانشگاه و محل تحصیل در کشورهای سوئد، ایتالیا و فرانسه تمرکز داریم. اما پیش از ورود به بحث و ارائه اطلاعات و نکات ضروری به علاقمندان اپلای جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور، به این سوال می‌پردازیم که

چرا این ۳ کشور برای تحصیل ایرانیان توصیه می‌شود.

توجه کنید که سوئد به عنوان پایتخت اسکاندیناوی، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی ایرانیان تا پیش از سال ۲۰۱۱ میلادی بود. تحصیل در کلیه دانشگاه های سوئد در مقطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان بود. اما از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد، صرفا تحصیل در مقطع دکترا و پسا دکترا با بورس و رایگان بوده و برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت مجانی، باید به زبان سوئدی مسلط باشید.
تحصیل در دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برای داوطلبان ایرانی، سالانه بیش از ۱۰ هزار یورو هزینه داشته و هستند داوطلبانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های معتبر سوئدی در مقطع ارشد با پرداخت شهریه (SELF FUND) هستند. پارت ویزا آماده ارائه همه نوع سرویس برای متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان و سوئدی زبان این کشور است.

انتخاب دانشگاه

سوئد، یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی است. برخی از دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه اوپسالا و دانشگاه سلطنتی استکهلم، اعتباری بین المللی داشته و در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. برخی از برندگان جایزه نوبل و نامزدهای نوبل در نیم قرن اخیر، دانش‌اموخته دانشگاه های سوئد بودند. برای دریافت وقت سفارت سوئد از پارت ویزا می توانید هم اکنون اقدام کنید

انتخاب دانشگاه

عکس بالا تصویر نمای ساختمان دانشگاه کارولینسکا استکلهم است که یکی از بهترین مقصدهای تحصیل پزشکی در اروپا به شمار می رود. اطلاعات تکمیلی را در karolinska.se دنبال کنید.
ظرف نیم قرن اخیر، هزاران هموطن از دانشگاه‌های این کشور در رشته های مختلف انسانی و مهندسی و پزشکی و طبیعی، دانش‌اموخته شده و بعضا وارد مجلس و دولت سوئد هم شده‌اند. یکی از خوبی‌های تحصیل در دانشگاه‌های سوئد آن است که می‌توانید دوره کارآموزی یا تحقیق کیقی و کمی تز ارشد یا دکترا خود را در معتبرترین برندهای صنعتی و خدماتی جهان از H&M تا IKEA و VOLVO و SKANSKA طی کنید و این یک فرصت خوب برای استخدام پس از تحصیل است.
نروژ، پادشاه نفت خیز اسکاندیناوی، هم مرز سوئد است و برای دانشجویان و علاقمندان به فعالیت در حوزه مهندسی نفت و گاز و پتروشیمی، انتخابی فوق‌العاده محسوب می‌شود.
پس اگر قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا به زبان انگلیسی دارید آن هم در کشوری منظم، با رفاه اجتماعی بالا و بیکاری کم‌تر به نسبت کشورهای جنوب اروپا، سوئد، گزینه خوبی برای تحصیل و مهاجرت و اشتغال است.
ایتالیا هم از قدیم الایام، برای تحصیل دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در قاره سبز، گزینه خوبی هم برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی و هم پزشکی و هنر و معماری و علوم انسانی و طبیعی بود. ایتالیا به نسبت سوئد، دانشگاه‌هایی در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان ندارد اما کلکسیونی از بهترین دانشگاه‌های قاره سبز در این کشور تاریخی و فرصت‌ساز صنعتی اروپا را در اختیار دارد.
اگر قصد تحصیل در رشته های هنری مثل معماری و سینما و تئاتر و طراحی دکوراسیون داخلی و مجسمه سازی دارید، جایی بهتر از دانشگاه های ایتالیا به منظور تحقیق و پژوهش و تحصیل در رشته‌های فوق‌الذکر نخواهید یافت. غول‌های هنری اروپا در این کشور مشغول تحصیل و فعالیت و تدریس هستند و لذا تحصیل در ایتالیا، یک تیر و دو نشان است. برای دریافت وقت سفارت ایتالیا برای انواع ویزا از طریق پارت ویزا اقدام کنید
نکته‌ای که در بحث مقایسه تحصیل در سوئد با ایتالیا باید به آن اشاره کنیم آن است که تحصیل در سوئد، حتی اگر معاف از پرداخت شهریه باشید بخاطر رزومه آکادمیک عالی، دشواری‌های خاص خود را دارد. مثلا آب و هوا در سوئد، قطبی است و باید آماده هوای بسیار سرد و شب‌های طولانی زمستان و روزهای بسیار طولانی در تابستان گرم این کشور باشید. از طرفی، هزینه زندگی در سوئد، به دلیل مالیات بالا، گران‌تر از هزینه زندگی در ایتالیا است.

انتخاب دانشگاه

پس اگر قصد دارید به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنید و شهریه کمی به نسبت دانشگاه‌های کانادا و استرالیا و آمریکا پرداخت کنید، دانشگاه‌های ایتالیا توصیه می‌شود که متوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها کم‌تر از متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه‌های سوئد است. تحصیل در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا به زبان انگلیسی است. اما توصیه می‌شود که حتی المقدور در دانشگاه‌های ایتالیا به زبان ایتالیایی تحصیل کرده تا فرصت شغلی پس از تحصیل در شرکت ها و موسسات این کشور برایتان فراهم باشد.
هم سوئد و هم ایتالیا، تعامل خوبی با دانشگاه های فرانسه دارند. فرانسه از زمان ناصرالدین شاه قاجار، پاتوق تحصیلی ایرانیان در قاره سبز بوده و صدها دانشگاه دارد که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است. از مهندسی تا هنر، از پزشکی تا علوم انسانی و حقوق، دانشگاه های فرانسه از پاریس تا مارسی، گزینه های خوبی برای تحصیل از کارشناسی تا پسا دکترا است.
مقصد گردشگری مهم دنیا ، یکی از پاتوق‌های تحصیلی معروف و معتبر برای دانشجویان ایرانی و بین المللی است. تسلط به زبان فرانسه، شانس ادمیشن با بورس تحصیلی در بهترین دانشگاه های این کشور را افزایش می دهد. از طرفی، اگر قصد ندارید به زبان فرانسه تحصیل کنید، تحصیل به انگلیسی در دسترس است. اما طیف کم‌تری از دانشگاه ها و رشته ها را شامل می شود. برای پزشکی و پیرا پزشکی که اکثرا به زبان فرانسه خواهد بود.
هزینه تحصیل در فرانسه، به نسبت ایتالیا و سوئد پایین تر است. اما هزینه زندگی در فرانسه به نسبت از سوئد کم‌تر خواهد بود.

تحصیل در ایتالیا بهتر است یا فرانسه یا سوئد؟

این یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی است که مخاطبان پارت ویزا در طول سال مطرح می‌کنند و نمی‌توان پاسخ کلی به این سوال کلی داد. تحصیل در ایتالیا، فرانسه و سوئد، مزایایی دارد و نمی‌توان معایبی برای آن به صورت کلی برشمرد. چرا که برای داوطلبی که مسلط است به زبان فرانسه، تحصیل در فرانسه، ترجیح بیش‌تری دارد تا تحصیل به زبان سوئدی در سوئد! این‌که کدام کشور برای تحصیل ایرانیان در اروپا بهتر است، به فاکتورهایی بستگی دارد که معیارهایی برای انتخاب یک کشور و دانشگاه در قاره سبز است:
– دوست دارید به زبان انگلیسی تحصیل کنید یا به زبان کشور مقصد؟
– دوست دارید پس از دانش آموختگی در شرکت های مهندسی استخدام شوید؟
– دوست دارید پس از دانش اموختگی این کشور را به مقصد دیگری در دنیا ترک کنید؟
– دوست دارید حین تحصیل ،کار کنید؟
– دوست دارید حین تحصیل، به عنوان دانشجوی تبادلی (EXCHANGE STUDENT) در دانشگاه‌‌های این قاره یک ترم تحصیل را بگذرانید؟
– دوست دارید هزینه تحصیل شما پایین باشد؟
– دوست دارید شانس دریافت بورس تحصیلی داشته باشید؟
– دوست دارید در کشوری با آب و هوای معتدل زندگی و تحصیل کنید؟
برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که کدام کشور برای تحصیل بهتر است، بایستی پاسخ پرسش های بالا را داشته باشید. برای داوطلبی که علاقمند به تحصیل پزشکی است، دانشگاه های فرانسه، گزینه بهتری از دانشگاه های ایتالیا و سوئد است.
تحصیل پزشکی به زبان فرانسه در دانشگاه های پزشکی فرانسه، موقعیت شغلی و استخدامی بهتری از تحصیل به سوئدی یا ایتالیایی در دانشگاه های سوئد و ایتالیا برای شما به ارمغان خواهد آورد. چرا که کانادا و سوئیس، از جمله کشورهای دنیا هستند که زبان رسمی فرانسه داشته و مدارک پزشکی دانش اموختگان دانشگاه های فرانسه را قبول دارند. برای دریافت وقت سفارت فرانسه هم می توانید اقدام کنید
لازم است داوطلبان برای ادامه تحصیل در برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا به خصوص آن دسته از رشته‌هایی که به زمینه‌های معماری، دامپزشکی، آموزش، مهندسی، علوم پزشکی و علوم سلامت مربوط ‌می‌شوند،‌ در آزمون‌های به خصوصی شرکت کنند که جزییاتش در سایت دانشگاه ایتالیایی، اعلام شده است یا می توانید از مسئول هماهنگ کننده رشته (PROGRAM COORDINATOR) یا مسئول پذیرش (ADMISSION OFFICER) سوال کنید.
اگر شما بخواهید به زبان سوئدی، در مقطع کارشناسی سوئد تحصیل کنید، تسلط به سوئدی، الزامی است. زبان سوئدی ، زبان ۱۱ میلیون نفر در دنیا است و اعتبار چندانی ندارد. لذا وقت و هزینه شما صرف یادگیری زبانی خواهد شد که در علم و تجارت، خیلی کاربرد ندارد. اما خوب، رفاه اجتماعی بالا در سوئد و دانشگاه های معتبر و فرصت های اشتغال گوناگون در عصر پسا کرونا، سبب می‌شود که انگیزه‌های تحصیل به زبان سوئدی یا انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان ایرانی و خارجی، هم چنان قابل توجه باشد.
دانشجویان رشته های هنر، موسیقی و هنرهای تجسمی، برای تحصیل در اروپا، ترجیح می دهند که دانشگاه های فرانسه و ایتالیا را در دستور انتخاب خود قرار دهند. حتی اگر تحصیل در دانشگاه های سوئد در این رشته های مجانی باشد. فرصت های تحصیلی و اشتغالی که این رشته ها برای متقاضیان در فرانسه و ایتالیا فراهم می کند، به مراتب بیش تر از دانشگاه های سوئد و فضای فرهنگی و اقتصاد هنر در سوئد و کلا اسکاندیناوی است.
همان طور که ملاحظه می‌کنید، هر داوطلب فراخور وضعیت تحصیلی، آینده نگری و فرصت هایی که برای تحصیل و زندگی و اشتغال خود در نظر می‌گیرد، یکی از دانشگاه‌های این ۳ کشور را انتخاب می‌کند و انتخاب او، کاملا متناسب با رزومه تحصیلی و انتظاراتش است و نمی توان حکم داد که انتخاب بدی بوده یا انتخاب خیلی عالی بوده است.
شما باید خودتان نسبت به رزومه تحصیلی و علایق و برنامه ای که برای زندگی تحصیلی و پس از تحصیل طراحی کرده اید، دانشگاه های معتبر این ۳ کشور را انتخاب کنید و پارت ویزا نیز از مرحله اپلای تا ادمیشن و اخذ ویزا و پیدا کردن محل اقامت در کشور مقصد، در کنار شما خواهد بود.
اگر قصد تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی و ارشد دارید، دانشگاه های سوئد به زبان سوئدی، در دسترس است. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دارید، دانشگاه های ایتالیا و فرانسه، هزینه تحصیلی به مراتب کم تر از دانشگاه های سوئد به شما تحمیل خواهد کرد.

الزامات زبان برای تحصیل در ایتالیا، فرانسه و سوئد

اگر قصد تحصیل مجانی در دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارید، بایستی مسلط به زبان سوئدی باشید. داشتن مدرک زبان سوئدی که TISUS نام دارد الزامی است. این مدرک زبان، مثل آیلتس و تافل، ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن را بررسی کرده و نمره نهایی شما، میانگین نمره این ۴ مهارت است. آزمون های بین المللی زبان سوئدی توسط SWEDEX برگزار می‌شود.
اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی زبان در دانشگاه های سوئد دارید، داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶ تا ۶.۵ الزامی است. هم چنین داشتن مدرک تافل ۷۹ از ۱۲۰ نیز مورد قبول است.
دانشگاه های سوئد، مدرک تافل هوم ادیشن یا TOEFL HOME EDITION را به عنوان مدرک زبانی برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی، قبول دارند. مثلا دانشگاه معتبر KTH، داشتن این مدرک تافل را به عنوان نیازمندی پذیرش، قبول کرده است. لذا مشکلی ندارید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های سوئد دارید در مقطع دکترا، نیازی به مدرک زبان GRE نیست. اما داشتنش، امتیاز رقابتی است اگر نمره شما بالای ۳۲۰ از ۳۴۰ است.
متقاضیان تحصیل در مقطع POST-DOC نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند اما باید دانش زبان (LANGUAGE PROFICIENCY) آن ها به اندازه ای باشد که بتوانند پیش نیازهای زبانی برای کار در دانشگاه را در اختیار داشته باشند و از پس مصاحبه های اسکایپی برآیند.
دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه و ایتالیا معمولا مدرک ۵.۵ و ۶ آیلتس آکادمیک برای اعطای پذیرش به دانشجویان رشته های مقطع ارشد قبول دارند.
مدارک زبان ایتالیایی مورد قبول دانشگاه‌های ایتالیا عبارت است از: مدرک CILS که آزمون آن معمولاً در ایتالیا برگزار می‌شود و مدرک CELI که آزمون آن در شعبه‌های عضو دانشگاه پروگیا برگزار می‌گردد.
مدارک زبان انگلیسی مورد قبول در بسیاری دانشگاه‌های ایتالیا عبارت هستند از تافل، آیلتس، TOEIC و C1 پیشرفته. لازم به ذکر است که دانشجویانی که بتوانند ثابت کنند که موسسه‌ی تحصیلی آنها ( حداقل به مدت سه سال ) یک موسسه‌ی انگلیسی زبان بوده است یعنی MEDIUM OF INSTRUCTION به زبان انگلیسی بوده (مثل مقطع ارشد را در دانشگاه های سوئد گذرانده اید)، ، از ارائه مدارک مربوط به زبان انگلیسی مستثنا خواهند بود. یعنی معافیت از ارائه مدرک زبان می گیرید که ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY WAIVER است.
اگر قصد تحصیل انگلیسی زبان در مقطع دکترا دانشگاه های ایتالیا دارید، نیازی به ارائه مدرک آیلتس و تافل نیست. به شرطی که در دانشگاه انگلیسی زبان مقطع ارشد را طی کرده باشید.
همچنین اکثر دانشگاه‌های ایتالیا شرط حداقل نمره زبان را برای پذیرش لحاظ می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات بیشتری را در این باره کسب کنید، باید به بخش ADMISSION REQUIREMENT دانشگاه سر بزنید.
مدارک زبان برای ارائه به دانشگاه های فرانسه به شرح زیر است:
– مدرک زبان DILF که DIPLOME INITIAL DE L ANGUE FRANCAISE است. متقاضیان این مدرک، سطح زبان پایه و مقدماتی دارند. این آزمون هم به ارزیابی مهارت های ۴ گانه داوطلبانه می پردازد. آزمون اخذ این مدرک اکثرا در فرانسه برگزار می شود.
– مدرک زبان DELF و DALF که معتبر ترین مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور است. سالانه ده ها هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه این مدرک را دریافت می کنند. سطح DELF B2 معمولا سطحی است که دانشگاه های فرانسه برای تحصیل ارشد و دکترا درخواست می کنند. اگر مدرک DALF C2 بگیرید، احتمالا بورس دکترا در دانشگاه های فرانسه را خواهید داشت.
آزمون DELF دارای شش سطح مختلف شامل مقدماتی، جونیور، حرفه ای و غیره است. آزمون TEF نیز مثل دلف و دالف اعتبار بین المللی دارد. اعتبار مادام العمر ندارد. مثل آیلتس برای۲ سال اعتبار دارد. آزمون تف نیز به ۵ دسته تقسیم بندی می شود که شامل: TEF ETUDES, TEF NATURALISATION. TEF CARTE DE RESIDENT, TEF CANADA است. البته مدرک TCF هم مورد قبول است که بیش تر مناسب متقاضیان مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان است.
این آزمون ها بین ۶۰ تا ۸۰ یورو برای هر داوطلب هزینه دارد. کپی گذرنامه برای ثبت نام در آزمون مورد نیاز است.
اینکه هر دانشگاه ایتالیا یا فرانسه یا سوئد، چه نمره و چه مدرکی برای اعطای ادمیشن به داوطلبان خارجی نیاز دارد، در بخش admission سایت دانشگاه های ایتالیایی، سوئدی و فرانسوی در دسترس است.
مقایسه بهترین دانشگاه های ایتالیا، فرانسه و سوئد در رتبه بندی جهانی
فهرست معتبر ترین دانشگاه های جهان هر سال توسط QS WORLD UNIVERSITY RANKING اعلام می شود. دانشگاه های لوند، اوپسالا و KTH در فهرست بهترین دانشگاه های سوئد در لیست قرار دارند. مثلا دانشگاه لوند در سال ۲۰۲۲ میلادی در فهرست ۸۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه سلطنتی استکهلم نیز همچنان در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه چالمرش گوتنبرگ که پاتوق دانشجویان مهندسی ایران در سوئد است، در فهرست ۱۲۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شود. دانشگاه استکلهم نیز در سال ۲۰۲۲ میلادی در فهرست دانشگاه های برتر جهان، در رده ۱۴۸ قرار گرفت.

انتخاب دانشگاه

عکس بالا، تصویر ایندکس سایت دانشگاه معتبر لوند سوئد است که لینک فرصت های تحصیلی و بورسیه را در بخش انگلیسی زبان سایت دانشگاه ارائه کرده است.
در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، نامی از دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۲ میلادی دیده نمی شود اما دانشگاه های ایتالیا همچنان در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دانشگاه میلان و دانشگاه رم، از معتبر ترین و محبوب ترین مقصدهای تحصیلی ایرانیان در این کشور به شمار می روند. دانشگاه ALMA MATER STUDIROUM یا دانشگاه بولونیا ایتالیا، در رده ۱۶۶ برترین دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۲ میلادی جای دارد دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز که از معتبر ترین دانشگاه های فنی و مهندسی ایتالیا است، در رده یک و چهل و دوم قرار دارد.
در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، دانشگاه UNIVERSITE PSL و دانشگاه موسسه پلی تکنیک پاریس و دانشگاه سوربون، نماینده فرانسه در این لیست هستند. دقت کنید که به تازگی دانشگاه UNIVERSIT PARIS SACLAY که در شهر GIF SUR YVETTE فرانسه قرار دارد، در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

انتخاب دانشگاه

عکس بالا تصویر ایندکس سایت دانشگاه سوربون فرانسه است. دانشگاه ECOLE NORMALE SUPERIEUR DE LYON در شهر لیون نیز در فهرست ۱۳۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شود.

انتخاب دانشگاه

عکس بالا تصویر ایندکس سایت دانشگاه پلی تکنیک میلان است. در بخش MENU اطلاعات دوره ها و رشته ها و زمان اپلای ارائه شده است.
خلاصه اگر خواستید دانشگاه های معتبر ایتالیا، سوئد و فرانسه را بشناسید، این دانشگاه های فهرست شده، در رده ۲۰۰ دانشگاه اول جهان قرار دارند. البته این به آن معنا نیست که دانشگاه های دیگر این ۳ کشور که در فهرست قرار ندارد، اعتبار خیلی کمی دارند! خیر! سعی کنید اگر قصد کار در ایران پس از تحصیل در خارج از کشور دارید، حتی المقدور در دانشگاه هایی تحصیل کنید که مدرک دانش آموختگی شما توسط وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران، ارزشیابی تحصیلی شده و مدرک معادل برای شما صادر گردد.
اگر قصد ادامه تحصیل در ایران دارید یا قصد استخدام در مراکز دولتی و دانشگاه های کشور، مدرک دانش آموختگی شما از دانشگاه های خارج از کشور، صرفا بایستی از موسساتی اخذ شده باشد که مورد تایید وزارتین باشد. مثلا تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت نیست. هم چنین تحصیل مهندسی در دانشگاه های ترکمنستان.
به این موضوعات دقت کنید و صرفا بر اساس توصیه دوستان و آشنایان، نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب یک دانشگاه مبادرت نکنید و از مشاوران پارت ویزا در مسیر اپلای و دریافت ادمیشن و روادید، استفاده کنید.
تحصیل در ایتالیا یا فرانسه یا سوئد به صورت رایگان
تحصیل در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی در مقطع دکترا و پسا دکترا رایگان و با بورس تحصیلی همراه است. معمولا هم مدرک زبان انگلیسی نیاز نیست و رزومه شما باید در فضای اپلای رقابتی، قوی باشد. تحصیل رایگان در سوئد صرفا به زبان سوئدی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا امکان پذیر است.
اگر قصد تحصیل مجانی در فرانسه دارید، بایستی بتوانید از بورس های دولتی و خصوصی استفاده کنید که در مقطع کارشناسی و ارشد درس بخوانید. معمولا بورس های فرانسه برای مقطع ارشد و دکتر در اختیار دانشجوی خارجی قرار می گیرد. اما رقابتی است.
تحصیل رایگان در ایتالیا صرفا با اخذ بورس تحصیلی دولتی و خصوصی امکان پذیر است. فهرست بورس هایی که دانشجویان خارجی دانشگاه های ایتالیا به منظور تحصیل رایگان یا معاف از پرداخت شهریه یا تخفیف در پرداخت شهریه می توانند از آن استفاده کنند در بخش SCHOLARSHIP سایت دانشگاه های ایتالیا ارائه شده است.
تحصیل در فرانسه به نسبت تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی و اقیانوسیه، بسیار ارزان است. دوره های ارشد و دکترا، رشته های بیش تری برای تحصیل انگلیسی زبان دارند. لذا برای تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه و ایتالیا، بایستی بورس بگیرید. اما هزینه تحصیل در ایتالیا و فرانسه در هر حال از تحصیل انگلیسی زبان در دانشگاه های سوئد، ارزان تر است.

شانس ویزای تحصیلی ایتالیا، فرانسه و سوئد

چون تحصیل در دانشگاه های سوئد، غیر رایگان است، دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان سوئد هستند، باید مبلغ شهریه ترم اول دانشگاه را به حساب دانشگاه واریز کنند یا ترتیبات پرداخت را طبق اعلام دانشگاه بدهند تا پذیرش قطعی برای آن ها صادر شود. این پذیرش قطعی، راهکاری است برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد که معمولا یک ساله بوده و هر سال در سوئد، تمدید می شود. به شرطی که حداقل کورس های مورد نیاز تمدید ویزا را پاس کرده باشید.
شانس ویزای تحصیلی سوئد برای دانشجویانی که ادمیشن داشته و شهریه را پرداخت کرده اند، بالا است. ویزای سوئد، ویزای شنگن است و شما می توانید در هر ۱۸۰ روز، ۹۰ روز خارج از سوئد بدون روادید تردد کنید.
شانس دریافت ویزای فرانسه و ایتالیا نیز برای دانشجویان بالا است. البته مدت زمان دریافت روادید دانشجویی ایتالیا و فرانسه، گاها به دلیل کثرت داوطلبان، به طول می انجامد و بیش از زمان دریافت روادید دانشجویی سوئد است. مدارک زبان از جمله مدارکی است که سفارت ایتالیا و فرانسه در کنار پرداخت شهریه تحصیل، از داوطلبان روادید دانشجویی درخواست می کند.
با این حال اگر قصد دریافت ویزای یک ساله فرانسه و ایتالیا دارید، ویزای تحصیلی ساده و سریع است.

بررسی بورس های سوئد

در میان کشورهای اروپایی، سوئد و نروژ، در فهرست دست و دل باز ترین کشورهای اروپا در پرداخت بورس تحصیلی به دانشجویان بین الملی هستند. بورس های سوئد اکثرا در مقطع ارشد و دکترا و پسا دکترا است. فهرست بورس های سوئد را هر دانشگاه در سایت خود در بخش JOB VACANCY و SCHOLARSHIP و FUND اعلام کرده است.
با بورس های دولتی سوئد می توان هزینه زندگی را پوشش داد و کارمند دانشگاه شد. مثل بخش بورس ها و استخدام های دانشگاه KTH استکهلم سوئد در این (https://www.kth.se/en/om/work-at-kth/lediga-jobb)، شما را در طول سال با صدها فرصت استخدامی و بورسیه دانشگاه سلطنتی سوئد آشنا می کند.

انتخاب دانشگاه

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، فهرست استخدام های دکترا و پسا دکترا این دانشگاه معروف سوئد در لینک اعلامی در دسترس است. در واقع همه دانشگاه های سوئد بخش بورسیه دارند.

انتخاب دانشگاه

مثلا بخش بورسیه دانشگاه چالمرش گوتنبرگ سوئد در این) (https://www.chalmers.se/en/education/fees-finance/Pages/scholarships.aspx ) در دسترس بوده و عکس این صفحه در تصویر بالا ارائه شده است.
توجه داشته باشید که به منظور اپلای رشته های مختلف سوئدی یا انگلیسی زبان در دانشگاه های سوئد، نمی توانید برای هر دانشگاه به صورت مجزا اپلای کنید. بلکه بایستی از طریق سایت رسمی https://www.universityadmissions.se/ اقدام کرده و هزینه ثبت اپلیکیشن یا application fee پرداخت کنید.
این سایت متعلق به شورای تحصیلات عالیه دولت سوئد است و خصوصی نیست. هزینه اپلای رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، ۱۰۰۰ کرون سوئد است. این خدمات توسط ویزا پارت در اختیار دانشجویان محترم قرار می گیرد.

انتخاب دانشگاه

جمع بندی

در این گفتار جامع، تلاش شد با ارائه ده ها نکته مهم، به برخی از مهم ترین و متداول ترین سوالات داوطلبان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، سوئد و فرانسه پاسخ داده شود و برخی از ابهامات برطرف گردد. اگر با سوالی روبرو شدید، با مراجعه به سایت www.partvisa.com میتوانید سوالات خود را از طریق فرم ارتباطی، از مشاوران حرفه ای ما بپرسید و پاسخ مربوطه را در اسرع وقت دریافت کنید.
لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان و هم دانشگاهی های علاقمند به اپلای و تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های اروپا با بورس تحصیلی رسانده و در گروه های خانوادگی واتساپی و تلگرامی نیز به اشتراک بگذارید تا اقوام عشق تحصیل در خارج از کشور شما، در جریان روند اپلای و شرایط و مدارک اپلای قرار بگیرند.
پارت ویزا را برای اطلاع از کلکسیونی از خدمات ویزا و پذیرش تحصیلی و خدمات اخذ ووچر و ویزای شنگن، از طریق اینستاگرام دنبال کنید. با پارت ویزا، به راحتی پذیرش تحصیلی گرفته و فرصت تحصیل، مهاجرت و زندگی در بهترین نقاط اروپا را در ایران عصر ۱۴۰۰ شمسی، برای خود و خانواده، فراهم کنید. همین امروز با مشاران پارت ویزا تماس بگیرید. یادتان باشد که دلار همچنان در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد. پس امروز را دریاب . . .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *