رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۴۰۱

ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

لینک این مطلب کپی شد!

ویلای جنگلی

با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار عالی و دارا بودن جاذبه های گردشگری در شمال کشور سالانه میلیون ها مسافر و توریست به شهرهای شمال کشور سفر می کنند. در شهرهای شمالی کشور ویلاهای بسیار زیادی برای اقامت وجود دارد، با توجه به شرایط آب و هوایی ویلاها به سه دسته ویلای جنگلی، ویلای ساحلی و ویلای شهرکی تقسیم می شوند.

 ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

ویلای جنگلی دارای پوشش گیاهی بسیار مناسب و زیبا می باشد که می توانند بافت ویلای مسکونی را داشته باشند. این ویلا در کوهپایه ها و زمین های جنگلی ساخته می شوند و دارای مکانی بسیار جذاب و عالی برای سکونت در ایام تعطیلات می باشد.

در صورت تمایل برای سرمایه گذاری می توانید با خرید ویلاهای جنگلی آماده و یا خرید زمین برای ساخت ویلا اقدام کنید. در نظر داشته باشید برای ساخت ویلا حتما باید از مصالح مناسب آب و هوای منطقه تهیه شود تا از ایجاد خسارات جلوگیری شود.

ویلاهای جنگلی معمولا مسافت نسبتا زیادی با تهران دارند و نسبت به سایر ویلاها از جذب گردشگران کمتری برخوردار است در صورتیکه قصد سرمایه گذاری برای خرید ویلای جنگلی و یا زمین برای ساخت ویلا هستید گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نمی باشد.

مزایای ویلای جنگلی

قیمت مقرون به صرفه
دارای آرامش خاص برای مسافرین
دارای پوشش گیاهی بسیار منحصر به فرد
بارندگی مطلوب در فصل گرم سال

معایب ویلای جنگلی

مسافت زیاد با شهر
کاهش دمای بسیار شدید در فصل پاییز و زمستان
انسداد جاده ها در فصول سرد سال در اثر بارش برف
مصرف بالای انرژی گرمایشی در فصل سرما

ویلای ساحلی

معمولا در شهرستان های استان مازندران بدلیل نزدیکی به دریای خزر دارای ویلاهای ساحلی بسیار جذاب و زیبا می باشد. ویلاهای ساحلی در کنار سواحل دریای خزر بنا شده و دارای جاذبه های بسیار عالی می باشد.

بدلیل نزدیکی به تهران (پایتخت کشور) ویلاهای ساحلی پذیرای گردشگران و توریست های خارجی می باشد. معمولا ویلاهای شما دارای سقف های شیروانی بسیار شیک و لاکچری هستند و در دکوراسیون داخلی از مبلمان و لوستر شیک استفاده می شود.

شما می توانید با خرید ویلا ساحلی برای رفاه خود در ایام تعطیلات اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانید و یا می توانید برای کسب درآمد به صورت روزانه ویلا را به گردشگران اجاره دهید. ویلاهای ساحلی دارای امکانات رفاهی آب، برق، گاز و.. می باشند.

مزایای ویلای ساحلی

نزدیکی به سواحل دریای خزر
مسافت کوتاه به شهر
مسافت کوتاه به تهران (پایتخت کشور)
دارای امکانات تفریحی از جمله استفاده از موتور چهار چرخ در کنار ساحل، قایق سواری، ورزش های آبی و..
سهولت استفاده از ویلای ساحلی در فصول سرد سال

-1 ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

معایب ویلای ساحلی

وجود رطوبت بالا
وجود هوای شرجی در فصل تابستان
مصرف انرژی سرمایشی بالا در فصل تابستان
عدم پوشش گیاهی مناسب
هزینه بالای ویلای ساحلی

ویلای شهرکی

یک دسته دیگر از ویلاها در شمال کشور بخصوص در شهرستان گیلان ویلای شهرکی می باشد. ویلای شهرکی معمولا دارای نمای خارجی بسیار زیبا و منحصر به فرد است و مسافت نسبتا زیادی با شهر دارد. همانگونه که از اسم ویلا مشخص است مانند منازل مسکونی در کنار هم ساخته می شوند.

بدلیل دسترسی به مراکز خرید، پمپ بنزین، رستوران، درمانگاه و… در نزدیکی این ویلاها دیگر نیازی به رفت و آمد در شهر نیست و به آسانی می توان به مراکز مورد نظر دست یافت. همچنین این ویلاها دارای امکانات آب، برق، گاز و… می باشد.

مزایای ویلای شهرکی

ویلاهای شهرکی دارای مزایای از قیبل:
وجود امنیت در ویلاهای شهرکی
سهولت دسترسی به آب، برق، گاز و..
دارا بودن نیروی فنی در صورت ایجاد حوادث
ساخت ویلا با کیفیت مطلوب
هزینه نسبتا پایین ویلای شهرکی

معایب ویلای شهرکی

ویلاهای شهرکی دارای معایبی از قبیل:
آلودگی صوتی بالا
محدودیت در تغییر ساخت
شرایط خرید انواع ویلا (ویلای شهرکی، ویلای ساحلی، ویلای جنگلی)
برای خرید ویلا ها با توجه به اصول ساخت و ساز و همچنین بودجه اولیه باید در درجه اول با مشاورین املاک معتبر مشورت نمایید در صورتیکه قصد خرید دارید حتما باید از ارزش و اعتبار سند مالکیت اطمینان خاطر داشته باشید.

حتما باید نوع مالکیت سند مشخص باشد در صورتیکه سند دارای مالکیت حقیقی است حتما باید مالک را شناسایی کرده و از ثبت سند در اداره ثبت اسناد اطمینان حاصل نمایید. در صورتیکه سند دارای مالکیت متوفی است حتما باید ذی نغعان را شناسایی کرده و از آنها رضایت فروش را جلب کرد.

در صورتیکه موفق به جلب رضایت ذی نفعان نشدید و سند دارای مشکلاتی از قبیل عدم پایان کار، عدم شماره ثبت در اداره ثبت اسناد و املاک باشد و مواردی از این قبیل توصیه می شود از خرید ملک صرف نظر کرده و ویلای دارای سند معتبر با مالکیت مشخص را خریداری نمایید.

در صورت تمایل به خرید به نوع کاربری زمین توجه نمایید در صورتیکه زمین دارای کاربری ساخت ویلا و یا باغ، مزرعه و… باشد می توانید با مشورت مشاورین املاک اقدام به خرید نمایید. در غیر اینصورت برای ساخت ویلا دچار مشکلات و خسارات جبران ناپذیری می شوید.

اگر تمایل به سرمایه گذاری و کسب درآمد عالی از طریق خرید ویلا دارید توصیه می شود ویلای ساحلی خریداری نمایید و به مدت زمان مشخصی (روزانه، هفتگی، ماهانه و..) به گردشگران اجاره دهید. حتما در نظر داشته باشید به مصالح بکار رفته در ساخت ویلا توجه خاصی نمایید.

در نظر داشته باشید در صورت خرید و یا ساخت ویلای ساحلی بدلیل رطوبت بیش از حد هوا و همچنین شرجی بودن هوا در فصل های تیر و مرداد امکان تعمیرات ویلا بالا رفته و هزینه بسیار بالایی باید پرداخت شود. پس انتخاب مصالح مناسب برای ساخت ویلای ساحلی اهمیت ویژه ای دارد.

در صورت تمایل می توانید پس از خرید ویلا (ویلای ساحلی، ویلای جنگلی، ویلای شهرکی) با سند به عنوان وثیقه از بانک وام دریافت کنید و برای ساخت و یا تغییر دکوراسیون داخلی و خارجی و ارتقای امکانات از قبیل افزایش متراژ زمین، ساخت گلخانه، کشت وکار، کشت برنج، پرورش انواع طیور و.. اقدام نمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *