رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ دی ۱۳۹۹

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

لینک این مطلب کپی شد!

در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر بپردازیم . قشم ایر جزو شرکت های هواپیمایی دولتی ایران است که در سال ۱۳۷۲ با اجاره کردن هواپیما کار خود را با نام فراز قشم شروع کرد. پرواز‌های مسافرتی شرکت در ابتدا با ۲ فروند هواپیما آغاز شد که بعد تا سال ۱۳۷۹ توانست تعداد آن را به ۷ عدد برساند. در سال ۱۳۸۵ مالکین تصمیم به واگذاری شرکت کردند که در نهایت در سال ۱۳۸۸ شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک این شرکت شد. در تاریخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۱ نام این شرکت رسما از هواپیمایی فراز قشم به هواپیمایی قشم تغییر یافت. در نهایت در سال ۱۳۹۳ این شرکت به وزارت نفت جمهوری اسلامی واگذار شد.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

ناوگان هواپیمایی قشم ایر

برای خرید بلیط هواپیما قشم ایر و مشاهده جزئیات دقیق‌تر هواپیمایی قشم ایر به سایت رسمی این هواپیمایی با نام قشم ایر رجوع کنید، اما در اینجا سعی می‌کنیم توضیحات و اطلاعات کافی را بیاوریم. شرکت هواپیمایی قشم با استفاده از ناوگان‌های دوربرد و با برد متوسط به ارائه بیش از ۳۰۰۰ صندلی آماده پرواز به کلیه فرودگاه‌های کشور و همچنین منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته است. ارائه خدمات درون پروازی متفاوت با بالاترین استاندارد‌های کیفی و ایمنی، سیر مراحل آموزشی و تخصص‌های خاص خلبانی مانند خلبانی، مهندسی و تعمیر و نگه‌داری هواپیما، بازرگانی و خدمات پرواز از جمله افتخارات شرکت هواپیمایی قشم می‌باشد.
ناوگان هوایی قشم ایر در حال حاضر شامل ۱۳ فروند هواپیمای فعال به شرح زیر می‌باشد:
فوکر ۱۰۰: ۴ فروند، ایرباس ۳۲۰: ۲ فروند، ایرباس۳۰۰-۶۰۰: ۳ فروند، آر‌جی: ۴ فروند

فوکر۱۰۰ هواپیمایی قشم ایر
یک هواپیمای مسافربری ساخت شرکت فوکر کشور هلند می‌باشد. این هواپیما از روی مدل قدیمی‌تر فوکر اف ۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد. در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را تسخیر کند اما با ورود بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس آ-۳۱۸ و ایرباس آ-۳۱۹ به این بازار نتوانست به رقابت ادامه دهد و از سال ۱۹۹۷ دیگر ساخته نمی‌شود. هواپیمای فوکر ۱۰۰ دارای ۲ موتور توربوفن در ۲ سوی انتهای بدنه است. متاسفانه بعد از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، این هواپیماها، بیشترین تعداد هواگردهای زمین‌گیرشده در ایران را به موجب کمبود قطعات یدکی شامل شد و انگلستان از ارائه سرویس به این هواپیماها خودداری کرد.
ایرباس ۳۲۰ هواپیمایی قشم ایر
خانواده ایرباس ۳۲۰ از کلاس کاری هواپیماهای لاغر بوده که از هواپیماهای مسافربری ساخت شرکت ایرباس شرکت ایرباس می‌باشد. ساخت ایرباس ۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز در آمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. ایرباس ۳۲۰ دارای ۲ موتور توربوفن در زیر ۲ بال است.
ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ هواپیمایی قشم ایر
ایرباس ۳۰۰ یک هواپیمای جت ۲ موتوره پهن پیکر است که در ۲ مدل با برد کوتاه و متوسط توسط کمپانی ایرباس طراحی و ساخته شده است. این هواپیما اولین گونه از هواپیماهای جت تجاری دو موتوره پهن پیکر و همچنین اولین هواپیمای ساخت کنسرسیوم اروپائی ایرباس است که در حال حاضر گروه ایرباس نامیده می‌شود. این مدل نیز دارای ۲ متور توربوفن در زیر بال‌هایش است.
آر جی هواپیمایی قشم ایر
این هواپیما در رده هواپیما‌های باندازه متوسط قرار می‌گیرد که توسط شرکت British Aerospace تولید شد و خط تولید آن در سال ۲۰۰۲ متوقف شد. این مدل هواپیمایی بال بالا با دم T شکل است که ۴ موتور توربوفن در زیر بالهایش قرار دارد. نکته جالب در مورد این هواپیما این است که سر و صدای بسیار کمی ایجاد می‌کند طوری که آن‌را با عنوان جت نجوا کننده می‌شناسند.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

پروازهای داخلی قشم ایر
از مبدا تهران به آبادان، اهواز، اصفهان، ارومیه، بندرعباس، بندر چابهار، بندر ماهشهر، تبریز، خوی، زابل، زاهدان، سنندج، سهند، شیراز، قشم، کرمانشاه، کیش، مشهد و یزد.
از مبدا اهواز به اصفهان، مشهد و تهران.
از مبدا آبادان به تهران و مشهد.
از مبدا اصفهان به قشم، بندر ماهشهر، کیش، مشهد، اهواز و تهران.
از مبدا بندرعباس به ساری، تبریز و تهران.
از مبدا بندر ماهشهر به اصفهان، شیراز، مشهد و تهران.
از مبدا تبریز به شیراز، بندرعباس و تهران.
از مبدا زاهدان به گرگان، مشهد و تهران.
از مبدا زابل به مشهد.
از مبدا ساری به بندرعباس.
از مبدا شیراز به بندر ماهشهر، تبریز، تهران، مشهد و کیش.
از مبدا قشم به گرگان، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، مشهد و تهران.
از مبدا کرمانشاه به بندرعباس، تهران، قشم و مشهد.
از مبدا کیش به تهران، مشهد و اصفهان.
از مبدا مشهد به زابل، بندر ماهشهر، شیراز، کیش، قشم، اصفهان، کرمانشاه، آبادان، اهواز، زاهدان و تهران.
مسیرهای خارجی هم شامل موارد زیر می شود:
پروازهای خارجی قشم ایر
روسیه: مسکو، سن پترزبورگ و سوچی.
گرجستان: تفلیس.
ارمنستان: ایروان.
ترکیه: استانبول، ازمیر، سابیها و اسپارتا.
رومانی: بخارست.
بلغارستان: وارنا و صوفیه.
هندوستان: گوآ.
تایلند: بانکوک.
امارات: دبی.
عراق: بغداد، نجف و سلیمانیه.
قبرس: لارناکا.
صربستان: بلگراد.
کرواسی: زاگرب.
پروازهای خارجی قشم ایر از مبدا داخلی
از مبدا قشم: دبی.
از مبدا اصفهان: دبی، نجف و بغداد.
از مبدا یزد: نجف.
از مبدا شیراز: نجف و بغداد.
از مبدا مشهد: نجف و بغداد.
از مبدا تبریز: بغداد.
از مبدا ارومیه: بغداد.
از مبدا ساری: بغداد.
همچنین این شرکت هواپیمایی در آینده قصد دارد پروازهای خارجی قشم ایر جدیدی از جمله تهران – هامبورگ – تهران، تبریز – هامبورگ – تبریز، تهران – بروکسل – تهران، تهران – صوفیا – تهران را در دستور کار خود قرار دهد.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

کالاهای مجاز قابل حمل در هواپیمایی قشم ایر

مسافرين محترم مي توانند اشياء ذيل را بعنوان بار دستي مجاز حمل نمايند:
يك پالتو،شال (شنل) يا پتو
يك چتر يا عصا
يك كيف دستي زنانه يا مردانه
مقدار متناسبي نشريه يا يك كتاب جيبي
يك دوربين عكاسي كوچك يا دوربين شكاري
گهواره كوچك دستي و غذاي كودك
صندلي تاشو و عصاي بيمار
يك دستگاه لپ تاپ
كالاهاي خطرناك غيرقابل حمل در جامه دان در هواپیمایی قشم ایر
به دلايل ايمني، اشياء خطرناك مندرج در ذيل، نبايد در جامدان مسافر حمل شوند:
گازهاي متراكم شده– ( با انجماد بالا، قابل اشتعال،غير قابل اشتعال و سمي ) مانند بوتان، اكسيژن، نيتروژن مايع، سيلندر اكسيژن تنفسی.
مواد خورنده مانند اسيدها، مواد قليايي، جيوه اي وباطري هاي حاوي اسيد مايع.
مواد منفجره، مهمات، مواد آتش بازي و نور افشاني.
مواد يا مايعات قابل اشتعال مانند گاز فندك، كبريت، رنگ، تينرها و مواد محترقه.
مواد راديواكتيو كيفهاي دستي و يا چمدانهاي مجهز به سيستمهاي هشدار دهنده.
مواد اكسيد كننده مانند پودر سفيد كننده، پروكسيدها
سموم و مواد عفوني مانند حشره كشها، نابود كننده علفهاي هرز و ميكروبهاي زنده آزمايشگاهي
سايركالاهاي خطرناك مانند مواد مغناطيسي، مضر و حساسيت زا.
مسافر مجاز است داروها و لوازم آرايشي به مقدار محدود و مورد نياز در طي سفر حمل نمايد، مانند اسپرهاي مو، عطر وداروهاي حاوي الكل .
حمل بسياري از اين مواد بصورت محموله هوايي و در بسته بندي مناسب تحت مقررات بارامكان پذير مي باشد .

قوانین حدود مسئولیت در قبال جامه‌دان در هواپیمایی قشم ایر

مسئوليت درقبال فقدان، تأخير و خسارت جامدان محدود مي باشد، مگر اينكه از قبل بها و ارزش بالاي آن اعلام و هزينه اضافي پرداخت شود. در مورد اكثر سفرهاي بين المللي ( شامل بخشهاي داخلي سفرهاي بين المللي) حدود اين مسئوليت معادل۲۰ دلار به ازاي هر كيلوگرم جهت جامدان پذيرش شده و ۴۰۰ دلار به ازاء هرمسافري كه بار وي پذيرش نشده تعيين گرديده است. درخصوص سفرهايي كه تماماً بين نقاط ايالات متحده آمريكا انجام مي گردد، براساس قوانين فدرال مي بايست هرگونه محدوديت بر مسئوليت شركتهاي هواپيمائي درخصوص جامدان براي هر مسافر حداقل ۲۸۰۰ دلار درنظر گرفته شود. اعلام بهاي اضافه در مورد اقلام خاصي، امكان پذير است. برخي از شركتهاي هوايي درقبال كالاهاي شكستني، باارزش و فاسدشدني هيچ گونه مسئوليتي را تقبّل نمي كنند . جهت كسب اطلاعات بيشتر دراين خصوص به شركت حمل كننده مراجعه نمائيد.
طبق قوانین اگر بار ثبت شده مسافر (آنچه در مبدآ تحویل پذیرش و رسید دریافت شده است) مفقود گردد بایستی بلافاصله در مقصد توسط واحد امور جامه دان برای آن تشکیل پرونده شود و پس از تنظیم فرم مخصوص، مسافر ظرف مدت ۷ روز با تماس با ایستگاه مربوطه پیگیر آن شده و درصورت پیدا نشدن، تا ۲۱ روز بعد از آن به واحد ذیربط واقع در اداره مرکزی هواپیمایی قشم (شماره تلفن ۴۷۹۹۱۴۱۵) مراجعه حضوری نماید.
در مواردی که بار مسافر صدمه ببیند، پس از تکمیل فرم مخصوص توسط واحد امور جامه دان، مسافر نسبت به رفع نقیصه راهنمایی خواهد گردید.
توجه : هواپیمایی قشم هیچگونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن اقلام با ارزش (جواهرات، وجه نقد، مدارک شناسایی و…..) در جامه‌دان های پذیرش شده نخواهد داشت.
لذا توصیه میگردد اینگونه اقلام را درون کیف دستی بهمراه داشته باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

قانون کلی حدود مسئولیت سفر خارجی در هواپیمایی قشم ایر

چنانچه مقصد نهايي مسافر و يا توقف وي در كشوري غير از كشور مبداء باشد، كل سفر ايشان شامل هر بخشي كه تماماً داخل كشور مبداء يا مقصد انجام پذيرد، مشمول مقررات پيمان ورشو خواهد شد . براي چنين مسافراني در يك سفر به / از يا يك مكان توقف مقرر در ايالات متحده آمريكا، به موجب اين پيمان و قراردادهاي منعقده مخصوص حمل مسافركه دربرگيرنده تعرفه هاي اجرايي مي باشند، تعهد شركتهاي حمل و نقل هوايي خاصي و طرفين قراردادهاي مذكور در قبال مرگ يا صدمه به مسافران، در اغلب موارد محدود به جبران خسارت مسلمي است كه از ۷۵۰۰۰ دلار آمريكا براي هر مسافر تجاوز نمي نمايد و اين سقف مسئوليت به قصور از جانب شركت هواپيمائي بستگي ندارد . براي مسافراني كه مشمول شرايط فوق نمي گردند، جبران خسارت در قبال مرگ و آسيب به مسافران در اكثر موارد تقريباً به ۱۰۰۰۰دلار يا ۲۰۰۰۰ دلار محدود مي شود .
اسامي شركتهاي حمل و نقل هوايي و يا طرفين قراردادهاي خاص در تمامي دفاتر فروش بليت مربوطه قابل دسترس مي باشد و در صورت تقاضا قابل بررسي خواهند بود . حمايت بيشتر در اين زمينه معمولاً با ابتياع بيمه از يك شركت خصوصي فراهم مي گردد. اينگونه پوشش بيمه اي متأثر از حدود مسئوليتهاي شركتهاي حمل و نقل هوايي تحت پيمان ورشو يا قراردادهاي خاص شركتهاي حمل و نقل هوايي نخواهد بود . جهت كسب اطلاعات بيشتر با شركت هواپيمائي مربوطه يا نماينده شركت بيمه مشورت نماييد .
توجه : حدود مسئوليت از ۷۵۰۰۰دلار به بالا مشمول هزينه هاي حقوقي مي شود بجز در مواردي كه ادعاي خسارت در دادگاه طرح و حكم جداگانه اي از سوي دادگاه نسبت به هزينه هاي حقوقي صادر مي شود، دراين صورت حدود مسئوليت بدون درنظرگرفتن حق الزحمه و هزينه هاي حقوقي بايستي جمعاً ۵۸۰۰۰ دلار باشد .

راهنمای خرید بلیط هواپیما قشم ایر و کلاس‌های پرواز قشم ایر

در سایت رسمی قشم ایر ، قسمت خرید اینترنتی بلیط کافیست که سه حرف اول نام شهر مبدأ و سه حرف ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز، وارد نموده و تاریخ رفت و برگشت خود را تعیین نمایید. بعد از مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی، دکوه جستجوی پرواز را فشار دهید تا لیست کاملی از پرواز‌های قشم ایر برای شما نمایش داده شود. جالب است که در این لیست، انواع بلیط ارزان قشم ایر و بلیط لحظه آخری قشم ایر نیز برای شما نمایش داده می‌شود. بهتر است قبل از رزرو آنلاین پرواز قشم ایر با جزئیات دیگری از این شرکت آشنا شوید:
دریافت آنلاین کارت پرواز هنوز برای مسافران قشم ایر فراهم نشده است و مسافران برای دریافت کارت پرواز خود باید به کانترهای مخصوص پروازهای هواپیمایی قشم مراجعه کنند.

کلاس های پرواز قشم ایر

کلاس‌های پروازی این ایرلاین شامل: بیزنس کلاس و اکونومی کلاس می‌باشد.
بیزنس کلاس قشم ایر
بیزینس کلاس قشم ایر فقط در چند پرواز بین‌المللی وجود دارد. صندلی‌های این کلاس پروازی نسبت به اکونومی کلاس بزرگتر و راحت‌تر هستند تا مسافران آرامش بیشتری در مسیرهای پروازی به خصوص پروازهای طولانی مدت داشته باشند.

اکونومی کلاس قشم ایر
قشم ایر در پروازهای داخلی برای مسافران خود اکونومی کلاس را فراهم کرده است که در این کلاس پروازی؛ صندلی‌های عادی همراه با یک وعده غذای رایگان برای مسافران در نظر گرفته شده است.
مقر اصلی: فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه دیرستان جزیره قشم
وب سایت قشم ایر :www.qeshm-air.com

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

حوادث هواپیمایی قشم ایر

مدتی هواپیما‌های این شرکت هواپیمایی دچار سوانح تلخی شدند، طوری‌که شهرت بدی برای این شرکت به بار آورده بودند، اما نکته مثبت قضیه این بود که تمام حوادث در حیطه خود هواپیما‌ها بود و باعث مجروح و یا کشته شدن مسافر نشدند، از این رو تصمیمی که از سوی هیئت مدیره شرکت مبنی بر تعویض و تعمیر ناوگان گرفته شد بسیار موثر بود، طوری‌که این شرکت دوباره به صف اول شرکت‌های هواپیمایی داخلی از نظر استاندارد و امنیت پرواز برگشت. بد نیست نگاهی کوتاه به حوادثی که گفته شد بیاندازیم:
فرودین ماه سال ۱۳۹۴ – پرواز مسیر استانبول به تهران – انفجار در موتور سمت راست هواپیما در زمان تیک آف که در ادامه پرواز کنسل شده و هواپیما در باند متوقف گردید.
تیر ماه سال ۱۳۹۴ – پرواز مسیر ارومیه به تهران – پس از مشاهده شدن دود در کاکپیت، پرواز لغو شده و هواپیما به پارکینگ منتقل می شود.
فروردین ماه سال ۱۳۹۵ – پرواز مسیر تهران به نجف – بعلت بروز نقص فنی در لاستیک موفق به لندینگ در فرودگاه نجف نشده و به تهران بازگشت.
مهر ماه سال ۱۳۹۵ – پرواز مسیر قشم به مشهد – بروز نقص فنی پس از تیک آف که به موجه آن خلبان مجبور شد تا حدود ۱ ساعت در آسمان جزیره قشم پرواز کند؛ این هواپیما در ادامه در فرودگاه قشم فرود اضطراری کرد.
این حوادث باعث شد که هواپیمایی قشم ایر به بازنگری در استاندارد‌های هوایی و ناوگان خود بپردازد و تلاش کند که جز کم حادثه ترین خطوط هوایی کشور شود، که البته امروزه تا حدود بسیار زیادی در این‌کار موفق شده است و حتی جز بهترین شرکت‌های هواپیمایی کشور می‌باشد. علاوه بر مهم ترین فاکتور برای یک سفر هوایی که همان امنیت پرواز است، مسائل مهم دیگری مد نظر می‌باشد که شامل نبود تاخیر در پرواز‌ها، سرویس دهی مناسب، به‌روز بودن ناوگان هوایی شرکت مورد نظر و حتی نوع سرویس دهی خدمه از جمله برخورد آنها با مسافران، پذیرایی ای که انجام می‌شود و … است. در این زمینه از بازخوردی که توسط مسافران گرفته شده می‌توان با قطعیت گفت که ایرلاین قشم ایر یکی از موفق‌ترین و بهترین ایرلاین‌های چند سال اخیر بوده است، هر چند هنوز هم خود هیئت مدیره شرکت راضی نبوده و بیشتر و بیشتر می‌کوشند که به استاندارد‌های روز دنیای هواپیمایی نزدیک شوند، اگرچه در این راه موفقیت‌ها کم نبوده اما نمی‌توان تمام تقصیرها را تنها به گردن مسئولین شرکت هواپیمایی انداخت، چرا که موضوع تحریم هواپیمایی‌های جمهوری اسلامی ایران هم در میان است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *