رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۵

معاون سازمان میراث فرهنگی: مهم ترین دستاورد دولت ارائه تصویری زیبا از ایران است

اشتراک گذاری

به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق چهارشنبه شب در آئین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در منطقه نمونه ملی بش قارداش بجنورد اظهار کرد: ایران هراسی و نوع تصورغلط بیگانگان از ایران چالش عظیمی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده بود که طبیعتا بر حوزه صنایع دستی نیز بی تاثیر نبود ولی حالا می بینم که این نگاه از بین رفته است.
وی توجه به مسئله هنر و صنایع دستی را از ارکان مهم توسعه قلمداد کرد و افزود: اگر می خواهیم در صادرات غیر نفتی به شاخص های مناسبی دست یابیم باید در بخش صنایع دستی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم که خوشبختانه در این استان این کار در حال تحقق است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: تولید صنایع دستی مصداق بارزی ازمقاوم سازی اقتصاد در کشور است و در تلاش هستیم تا با حمایت هنرمندان ،شاهد رشد و پویایی هنرمندان در جامعه باشیم.
محمد سویدانلویی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی تولیدات صنعتگران و کمک به رونق اقتصادی ،فعالیت های تولیدی دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه در پارک زیبای بش قارداش محیطی فرح بخش و همراه با معرفی آثار هنرمندان را برای گردشگران فراهم می کند.
وی اظهار کرد: هنرمندان تمامی استان های کشور تولیدات خود را در ۱۰۰ غرفه در این نمایشگاه ارائه می دهند و خراسان شمالی هم تولیدات خود را در ۳۰ غرفه این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هم در ادامه این آئین گفت: حضور فرهنگی بدون مرز دانش و تمدن ایران در اقصی نقاط عالم از نقاط قوت این فرهنگ است و آن را مایه مباهات مردم کشور دانست .
محمد رحیم نوروزیان اظهار کرد: توجه به صنایع دستی مولد اقتصاد استان است و نباید از این حوزه مهم و تاثیر گذار غفلت کرد .
در این مراسم همچنین از لوح ثبت جهانی گلیم (سفره کردی ) خراسان شمالی با همت آموزشگاه آزاد هنری روژین و سامانه فروش اینترنتی صنایع دستی پرده برداری شد.
این نمایشگاه در محل پارک بش قارداش بجنورد تا ۱۴ شهریورماه دایر است.

664 معاون سازمان میراث فرهنگی: مهم ترین دستاورد دولت ارائه تصویری زیبا از ایران است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *