رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ اسفند ۱۳۹۵

ثبت ۱۶ اثر تاریخی بوشهر در فهرست ملی

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ناصر امیرزاده افزود: این آثار شامل ۱۳تپه و محوطه و سه بنای تاریخی است.
وی اضافه کرد: تپه های تاریخی شامل تل شیشه گری، نقاره خونه، سر تل، تپه سنگ آسیاب، تل کناری در روستای دهقاید و تل خندق در روستای وحدتیه دشتستان، تپه چغابور در روستای چهار روستایی شهرستان گناوه، تل گبری و استودانهای ساسانی در روستای کشتو و درویشی دشتی، محوطه تاریخی شهر خواست جم، تل مقبره در شهر ریز جم، تپه لیان در شهر بوشهر، محوطه بتانه در روستای بی بی خاتون دیر است.
امیرزاده گفت : سه بنای تاریخی ثبت شده نیز شامل مسجد اهل سنت و خانه تاریخی پور جعفر در بافت تاریخی بوشهر و ساختمان قدیم گمرک این شهر است که به همراه تپه ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تپه ها و محوطه های ثبت شده ملی بوشهر مربوط به دوره های مختلف تاریخی از اواخر هزاره پنجم قبل از میلاد تا قرون میانه اسلامی است و بناها نیز متعلق به دوره قاجاریه و پهلوی اول است.
در زمان حاضر ۲۸۹ اثر ملموس شامل تپه ها، بناهای تاریخی و طبیعی و۴۳ اثر معنوی و ناملموس شامل آئین های عاشورایی، بازیها و غذاهای بومی و محلی استان بوشهر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 ثبت ۱۶ اثر تاریخی بوشهر در فهرست ملی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *