جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت دانشکده ادبیات اهواز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۱۹-خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ مرمت دانشکده ادبیات اهواز با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال درروزهای آینده انجام می‌شود. درحال‌حاضر این اعتبار در اختیار اداره میراث فرهنگی خوزستان به عنوان مجری طرح قرار گرفته تا نسبت به مرمت و نوسازی این بنای تاریخی اقدام کند.

«افشین حیدری» مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان با بیان این مطلب به خبرگزاری CHN گفت: « طی تفاهمنامه همکاری عمرانی و فرهنگی با موضوع «مرمت و بهره برداری از ساختمان سه گوش دانشگاه شهید چمران اهواز» میان دانشگاه دانشگاه اهواز، اداره میراث فرهنگی و استانداری خوزستان، قرار است این بنا مرمت و بازسازی شود.»

با اینکه دانشگاه چمران اعلام کرده است که این بنا پس از مرمت به عنوان بانک اطلاعاتی فرهنگی و پژوهشی استان، موزه علم و فناوری و خوزستان‌شناسی مورد بهره برداری قرار گیرد. اما حیدری می‌گوید که کاربری این بنا بعد از گذارندن مراحل مرمت توسط اداره میراث‌فرهنگی و دانشگاه شهید چمران مشخص می‌شود.

این درحالی است که از جمله تعهدات سازمان میراث فرهنگی در این تفاهمنامه، طراحی و تجهیز و در اختیار قرار دادن اسناد و اشیا برای راه اندازی موزه علم و فناوری استان، تهیه و گزارش پیشرفت کار و ارائه به دانشگاه و معاونت برنامه ریزی استانداری، تهیه طرح مرمت و بازسازی ساختمان با هماهنگی دانشگاه است.

به‌گزارش CHN، از آنجایی که شهر اهواز فاقد موزه است از سالها قبل قرار بود که دانشکده ادبیات اهواز تبدیل به موزه شود. چراکه این بنای تاریخی متعلق به دوران پهلوی است، که مساحت زیادی دارد و در بهترین نقطه شهر واقع شده است. همچنین دارای سالن‌ها و اتاق‌های متعددی است که برای نگهداری آثار باستانی و مجسمه ها و اشیای بزرگ فضای بسیار مناسبی دارد.»

289 مرمت دانشکده ادبیات اهواز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *