جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رباط «عشق» در مسیر ثبت جهانی

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۱۹- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌ شمالی از پیگیری برای ثبت جهانی مسیر «جرجان» به «نیشابور» با رباط‌هایی مانند «عشق» خبر داد.

محمد سویدانلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه‌ی خراسان‌ شمالی، با اشاره این‌که بخشی از این مسیر در خراسان‌ شمالی قرار دارد، اظهار کرد: در مسیر جرجان به نیشابور ۱۱ کاروانسرا وجود دارد که از این تعداد، ۱۰ کاروانسرا در خراسان‌ شمالی قرار دارند.

او با بیان این‌که رباط‌های «قلی»، «عشق» و «قره‌بیل» در این مسیر قرار دارند، ادامه داد: احیای رباط «قره‌بیل» تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای ادامه‌ی عملیات مرمت آن، از سوی این اداره کل دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و از سوی فرمانداری گرمه نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است. همچنین برای مرمت کاروانسرای «قلی» یک میلیارد ریال و کاروانسرای «عشق» نیز یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

سویدانلویی همچنین تأکید کرد: می‌خواهیم این مسیر را در استان شمالی به مسیر گردشگری تبدیل کنیم.

او با بیان این‌که بیشتر گردشگران این استان اکوتوریست هستند، گفت: هنوز بسیاری از نقاط بکر گردشگری در این استان ناشناخته باقی مانده است.

وی توضیح داد: علاوه بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل، اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز یکی دیگر از حلقه‌های مفقوده‌ی توسعه‌ی گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌ شمالی ادامه داد: این اداره کل با هدف معرفی مناطق گردشگری استان، برنامه‌هایی مانند معرفی این مناطق در صداوسیما را در دستور کار دارد.

به گفته‌ی او، خراسان شمالی ۲۴ منطقه نمونه گردشگری دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بوستان بش قارداش، پارک باباامان و روستاهای گردشگری رویین، اسفیدان، درکش و خسرویه اشاره کرد.

290 رباط «عشق» در مسیر ثبت جهانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *