رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مرمت آثار تاریخی بر مبنای ابلاغ اعتبارات انجام می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۰-معاون اداره کل میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: مرمت آثار تاریخی بر مبنای میزان ابلاغ و تخصیص اعتبارات انجام می‌شود.
خبرگزاری فارس: مرمت آثار تاریخی بر مبنای ابلاغ اعتبارات انجام می‌شود

بهرام توتونچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از سرگیری مرمت بناهای تاریخی منتظر تزریق اعتبار ۹۳ است، اظهار کرد: در صورت تزریق اعتبار، مرمت بناهای تاریخی نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: اعتبارات سال‌های مختلف بر اساس برنامه‌های کلان مرمت به شهرستان‌ها انجام می‌شود که همه بناهای استان نیز در این فهرست قرار دارند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه مرمت نیاز امروز آثار باستای است، گفت: تاکنون اعتبار ابلاغی به میراث فرهنگی همدان ۳۸ درصد است که این میزان برای مرمت آثار کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار به هر شهرستان ۱۸ درصد اعتبار ابلاغ شده است، بیان کرد: با این میزان بودجه به سختی می‌توان مرمتی را انجام داد و اگر هم بتوان در حد محدود و اظطراری است.

توتونچی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی که اعتبار بیشتر از ۳۸ درصد ابلاغ شود، می‌توان بر اساس اولویت‌بندی بناها در شهرستان‌ها، کار مرمت بناهای تاریخی را انجام داد.

وی یادآور شد: با این میزان بودجه نمی‌توان به صورت گسترده تمام آنچه در لیست مرمتی استان همدان است را انجام داد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی همدان در پایان گفت: با توجه به اینکه آثار تاریخی هویت ملی یک ملت به شمار می‌رود، بر این اساس مرمت لازمه ابنیه تاریخی است که بنا به اعتبارات در دستور کار قرار می‌گیرد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930820000781#sthash.cKGaO9Dc.dpuf

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *