رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آبان ۱۳۹۳

احیاء و باز زنده‌سازی سایت موزه پارک کوهساران اهواز

اشتراک گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترکی با شهردار منطقه هفت اهواز درباره احیاء و باز زنده‌سازی سایت موزه پارک کوهساران اهواز شرکت کرد و اظهار داشت: این پارک توانمندی‌های زیادی برای جذب توریست دارد و با همکاری شهرداری اهواز این پارک موزه احیاء می‌شود.

وی افزود: منطقه هفت شهرداری اهواز دارای توانمندی‌های زیادی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است که باید در راستای تأمین زیرساخت‌ها و احیاء بافت موجود در این منطقه گام‌هایی بلند برداشت که در این زمینه همکاری شهرداری کلان‌شهر اهواز در منطقه هفت بسیار ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی برای بهبود شرایط در این منطقه از همه توانمندی خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی خوزستان از همه توانمندی و ظرفیت قانونی و اعتباری خود برای بهبود این بخش از شهر اهواز که دارای سابقه طولانی در بخش تاریخی و هویتی این شهر تاریخی استفاده می‌کند.

حیدری تاکید کرد: در این منطقه آثار تاریخی و مذهبی همچون رودخانه کارون، مقبره علی‌ابن‌مهزیار اهوازی، بافت تاریخی عامری، گورستان تاریخی کوهساران، گورستان تاریخی اقلیت‌های دینی، تپه آسیا آباد و منازل کارون وجود دارد که همگی در بخش تاریخی و هویتی شهر اهواز دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند.

وی اضافه کرد: وجود تنوع قومیتی در این منطقه باعث می‌شود که اهمیت توجه به این منطقه بیش‌ازپیش باشد و به این مسئله باید توجه شایانی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پارک و گورستان کوهساران بخشی از شهر تاریخی هرمز اردشیر هستند که در سال ۱۳۱۰ ثبت ملی شده است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930820000820#sthash.9agdaPCx.dpuf

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *