جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

محله شهران تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ تیر ۱۳۹۹

محله شهران تهران که به محله خوش آب و هوا و پر طرفدار غرب پایتخت است . محله شهران از جنوب به شهر زيبا ، از شرق به جنت آباد جنوبی و شهرک مبعث و از غرب به كوهسار محدود می شود . این محله به بزرگراه نیایش و همت و باکری دسترسی دارد.محله شهران تهران یکی از مناطقی است كه تقريبا ميزان جمعيت در آن در بعد از سال های ۵۰ افزایش چشمگیری داشته است.
چند سالی است كه در این محله ساختمان های OPG شركت نفت ساخته شده است كه جزئی از بهترين شهرک های این محله به حساب می آيد و همچنين وجود مجتمع پزشكان و مجتمع كوثر از جمله مجتمع های نوساز و خوب اين منطقه به شمار می آيد که بر کیفیت نوع ساخت و ساز این محله تا حدی تاثیر بسیار مطلوبی داشته است.

شهران 7 محله شهران تهران

بافت محله شهران

اگر در کوچه و پس کوچه های غرب تهران رفت و آمد داشته باشید، خواهید دید که خيابان های مناطق غرب تهران نسبت به ساير مناطق تهران وسيع تر و پهن تر است و محله شهران هم از اين قاعده مستثنی نيست. و با توجه به ساخت و سازهای گسترده ای که در چند دهه ی اخیر در این محله به وجود آمده است، می توان گفت بافت بيشتر خانه های این محله غالبا نوساز است.

شهران 6 محله شهران تهران

علت نامگذاری شهران

در قديم به علت قرارگيری این محله در نزديكی محله كن، نام آن “آب پيک” بوده است، اما بعد ها به نام شهران که نام یکی از بزرگان ایرانی در زمان یزدگرد سوم است، تغيير نام پيدا كرده است.

يكی از موارد مهمی كه براي سكونت در هر منطقه بايد در نظر بگيريم امكان دسترسي آن به مركز شهر و نقاط مهم شهر است. دسترسي هاي مهم در اين محله شامل دسترسی به اتوبان نيايش، اتوبان همت و اتوبان باكري است . همچنين وجود اتوبوس هاي بين شهري و تاکسی تا متروي صادقيه و متروي ارم سبز است كه دسترسي ساکنین این محله را آسان تر مي كند و رفت و آمد به مراكز اطراف را ميسر مي كند.

شهران 5 محله شهران تهران

 مراكز آموزشی و فرهنگی محله شهران

بعد از امكان دسترسي به مراكز مختلف شهر، وجود مراكز آموزشی و فرهنگی از نكات مهم سكونت در هر منطقه ای به حساب می آيد. در محله شهران هم می توانيم به مدرسه عباس حصاركی در شمال شهران و مدرسه دخترانه بهاران اشاره كنيم و همچنين وجود فرهنگسرای معرفت و سرای محله شهران شمالی و جنوبی از مراكز مهم فرهنگی اين منطقه به حساب مي آيد.

شهران محله شهران تهران

مراکز خرید اصلی محله شهران

از جمله مراكز خريد براي مايحتاج روزانه مي توان به بازار ميوه و تره بار در خيابان دوم شهران و همچنين بازار ميوه و تره بار طوقاني اشاره كرد. حد فاصل بين فلكه اول و دوم شهران رستوران و فودکورت های متعدد وجود دارد كه مي توانيد براي تفريح سري به آن ها بزنيد. پاساژ سامان در خيابان يكم شهران و پاساژ مهدی در بلوار شهران شمالي از جمله مراكز خريد مهم اين منطقه به حساب مي آيد.

شهران 4 محله شهران تهران

مراکز مهم دولتی محله شهران

از مراكز مهم دولتی در اين محله می توانيم به انبار نفت در انتهای شهران، نيروگاه برق در بلوار شهران شمالی ، تصفيه خانه آب شهران در فلكه اول، آتش نشانی و مخابرات در خيابان كوهسار اشاره كنيم.

مراکز مذهبی محله شهران

از مراكز مذهبی در اين منطقه می توانيم به مسجد جامع امير المومنين واقع در شهران شمالی و مسجد قائم آل محمد در شهران جنوبی می توان اشاره كرد که  تمامی امور مذهبی از قبیل برگزاری اعیاد، مراسم عزاداری، برپایی نمازهای یومیه در این محل انجام می‌شود.

مراکز درمانی محله شهران

از مراكز مهم درمانی در اين منطقه مي توان به كلينيك مهر در ابتدای شهران و درمانگاه شبانه روزی صدر واقع در فلكه اول شهران اشاره كنيم. همچنین وجود داروخانه های متعدد در اين منطقه نياز درمانی اين منطقه را پوشش مي دهد. داروخانه های شبانه روزی در شمال شهران، داروخانه ای واقع در نزديكی درمانگاه شبانه روزی صدر از جمله مهمترین داروخانه های موجود در این محله است.

شهران 1 محله شهران تهران

اماکن تفریحی و ورزشی محله شهران

محله شهران از مراکز تفریحی نیز بی نصیب نمانده است و مراکزی چون بوستان شقايق، بوستان بهار آزادی، بوستان نغمه از جمله مراکز تفریحی این محله است، اما يكي از پارك های جنگلی تهران كه پارك كوهسار نیز معروف است يكی دیگر از جاذبه های گردشگری در اين منطقه محسوب می شود و افراد زيادی از ديگر مناطق تهران به اين پارك برای تفريح مراجعه مي كنند.

در این میان پارک جنگلی کوهسار از آن دسته پارک‌های جذابی است که امکان تماشای تهران از تمام زوایای آن میسر است. این پارک به دلیل قراگیری در ارتفاعات کوهستانی و نیز مکان خلوت و دلنشین، محیطی ایده‌آل برای گذران اوقات فراغت محسوب می‌شود. وجود تفریحات هوایی چون کایت‌سواری، پاراگلایدر و تله کابین و غیره نقطه قوت ارزشمندی برای این منطقه به شمار می‌رود.

رستورانهای معروف شهران

از رستوران‌های معروف این محله می‌توان به رستوران باغ آبی اشاره کرد. رستورانی دنج با کلبه‌هایی چوبی و آرامش بخش در جوار رودخانه‌ای باصفا محیطی دلنشین برای دوستداران غذا است. باغ رستوران سنتی شاندیز نیز محیطی باغ مانند را در فضایی باز برای علاقمندان به وجود آورده است.

اما در این میان رستوران بین المللی شهران به عنوان یکی از رستوران‌های لوکس شهران و با داشتن سقف چوبی جذاب فضایی کاملا متفاوت برای علاقمندان به تجربه محیط و غذاهایی متمایز به فراهم ساخته است.

شهران 3 محله شهران تهران

خیابان‌های مهم شهران

خیابان‌های اصلی این محله عبارتند از بلوار شهران، بزرگراه آب شناسان، بزرگراه باکری، خیابان هاشمی زاده، خیابان نیرو، بلوار کوهسار، بزرگراه نیایش، بزرگراه همت. خیابان طوقانی، قدس، وسک، دره ذرنو و علی قادر یکم از دیگر خیابان های این محله به شمار می‌روند.

دسترسی‌های محله شهران

وجود اتوبوس‌های بين شهری و تاکسی تا متروی صادقيه و متروی ارم سبز باعث شده تا ساکنین دسترسي راحت تری به این محله داشته باشند و به آسانی به بخش‌های اطراف شهران رفت و آمد کنند. در واقع اتوبان های نيايش، همت و باكري تسهیل کننده‌های سریعی برای دسترسی به این محله محسوب می‌شوند. هرچند نقطه ضعف اصلی این محله دور بودن آن از مرکز است که دسترسی را با مشکل مواجه می‌کند. با این وجود محله شهران هنوز ایستگاه مترو ندارد که در‌ آینده با تکمیل خط شش مترو از این امکان نیز برخوردار خواهد شد.

محدوده ترافیکی شهران

با اینکه محله شهران عمدتا دارای ترافیک نیمه سنگین است اما تردد در این محله در محدوده طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک اصلی نیست.

شهران 2 محله شهران تهران

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *