رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ تیر ۱۳۹۸

مجتمع فرهنگی هنری دیدی

لینک این مطلب کپی شد!

مجتمع فرهنگی هنری دیدی یا موزه گالری دیدی، که با نام دیدی سنتر نیز شناخته می‌شود، یک موزه هنری واقع در ایزدشهر، استان مازندران ایران است. مجتمع فرهنگی هنری دیدی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و امروزه تعداد بازدیدکنندگان آن به بیش از ۲۰۰۰ نفر در روز می‌رسد. مجتمع فرهنگی هنری دیدی در فضایی به مساحت حدود ۳۲۰۰ متر مربع در مجتمع فرهنگی، هنری مکان مناسبی برای رونق گردشگری فرهنگی در نور است. مجتمع فرهنگی هنری دیدی در شهر ایزدشهر، و در کیلومتر ۹ جادهٔ محمودآباد-نور واقع شده‌است و دارای امکاناتی همچون پارکینگ اختصاصی، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه صنایع دستی و خانهٔ کتاب می‌باشد.
موزه دیدی را می‌توان نگین مرکز هنری مازندران در به ویژه در رامسر است که برای چهره‌های برجسته هنر‌های تجسمی و گالری‌های مطرح کشور تحسین انگیز است. هنر‌های تجسمی تندیس آن را شبیه هرم شیشه‌ای موزه لوور است و معماری آن بلند پروازانه و فضای داخلی اش تداعی کننده گران پاله پاریس است. این موزه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی بستر‌های فرهنگی و تاریخی خوبی را فراهم کرده است.
نقاشی‌ها واثار هنرمندان در این موزه پیش از هر چیز عرصه یک جستجوی هنرمندانه وصنعتگرانه در بیان تجسمی است. آمیخته‌ای که از نقش‌های بومی، ملی، مذهبی، محلی و نمادین ایرانی الهام گرفته است. تلفیق مکان هنری با امکانات تفریحی ۶۰۰ اثر از هنرمندان دیروز و امروز می‌تواند مقصدی برای لذت بردن از روح نوازی هنر در مکانی است که با آرامش و نشاط آن توام همراه بوده است این موزه براساس جذابیت، آداب و رسوم تاریخی و فرهنگی مازندران و کشور طراحی شده است. این مجموعه یکی از جاذبه‌های بی نظیر گردشگری تاریخی فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که اگردر کنار موزه به جاذبه‌های گردشگری طبیعی توجه بشه می‌تواند گردشگری کشور به شکل قابل توجهی ارتقا یابد.
تاکنون چندین نمایشگاه از آثار هنرمندان مختلف از جمله رضا یحیایی، جعفر نجیبی، شجاع‌الدین شهابی، آیدین آغداشلو، ارسیا مقدم و شهاب‌الدین عادل در این موزه برگزار شده‌است.

مجتمع فرهنگی هنری دیدی
مجتمع فرهنگی هنری دیدی مجتمع فرهنگی هنری دیدی

منابع:
باشگاه خبرنگاران جوان
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *