رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ تیر ۱۳۹۵

لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

اشتراک گذاری

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه سمنان از روستای تاریخی لاسجرد به‌عنوان روستایی با ظرفیت‌های متعدد گردشگری و موقیعت جغرافیایی استراتژیک نام برد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد مویدی‌زاده در دیدار با دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا اظهار کرد: قرار گرفتن این روستا در مسیر محور پرتردد تهران-مشهد بستر مناسبی برای جذب گردشگر در این روستا فراهم کرده است.

وی با اشاره به وجود زمینه جذب گردشگری مذهبی در این روستا، تصریح کرد: لاسجرد در زمینه توریسم درمانی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نیز از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه با بیان این‌که روستای لاسجرد با موقعیت راهبردی و بسیار مناسب جغرافیایی خود ظرفیت‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد، خاطرنشان کرد: وجود کاروان‌سرای تاریخی لاسجرد و یک قلعه تاریخی کهن گواهی بر اهمیت تاریخی این روستا است.

وی با اشاره به منطقه زیبای تلخاب روستای لاسجرد و چشمه‌های معدنی این منطقه گفت: باید از پتانسیل بسیار خوب این منطقه و خروجی آب مازاد آن استفاده بهتری صورت گیرد.

مویدی‌زاده ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با شیرین کردن آب این چشمه و استفاده از آن برای مقاصد کشاورزی، زمینه و بستر را برای ارتقاء و توسعه کشاورزی و برطرف کردن مشکل بی‌آبی در این روستا فراهم کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه با بیان این‌که کاروانسرای شاه‌عباسی لاسجرد برای منطقه و روستای لاسجرد ارزش افزوده بالایی می‌تواند ایجاد کند، تصریح کرد: کاروان‌سرای تاریخی لاسجرد با یک نگاه ویژه و جذب سرمایه‌گذار و ارتقاء و بهسازی آن می‌تواند به یک مکان تفریحی، سیاحتی درخور و یک نقطه هدف برای گردشگران تبدیل شود.

وی از سرخه به‌عنوان یک شهرستان چهارفصل نام برد و گفت: این شهرستان یک منطقه چهارفصل با اقلیم‌های گوناگون طبیعی و آب و هوای متفاوت و متنوع است.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: شهرستان سرخه با جذب سرمایه‌گذار می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و هم‌چنین در بحث اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی را در توسعه استان ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا کاروانسرای تاریخی، قلعه بلاشکرد، چشمه معدنی تلخاب، آستان مقدس امام زاده سیدرضا و سیدعلی اکبر لاسجرد، امامزاده امیر مسیب و… از جمله آثار و جاذبه‌های این روستای تاریخی هستند که گفته می‌شود که امام‌رضا (ع) در سال ۲۰۱ هجری حین عزیمت به خراسان در این روستا نیز توقفی داشته است.

432 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

433 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

434 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

435 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

436 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

437 لاسجرد روستایی با ظرفیت‌های متنوع گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *