رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اسفند ۱۴۰۲

قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟

اشتراک گذاری

یکی از دغدغه‌های مسافران هنگام سفر با هواپیما قیمت بلیط هواپیما و نوسانات آن است. اگر جز افرادی هستید که معمولا سفرهای خود را هوایی انجام‌ می‌دهید‌ می‌دانید که نرخ بلیط هواپیما در ساعات و روزهای مختلف متفاوت است و هر یک از ایرلاین‌ها بلیط‌های خود را با تعرفه‌های خاصی ارائه‌ می‌دهند. به طور کلی هزینه بلیط هواپیما با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین‌ می‌شود و مسافران با توجه به نکاتی‌ می‌توانند بلیط سفر خود را با قیمت مناسب تری تهیه کنند. اگر‌ می‌خواهید بدانید که قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت بلیط هواپیما

عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما سیستمی و چارتر

یکی از عوامل موثر در تغییر نرخ بلیط هواپیما نوع پرواز است. به عبارتی بلیط‌های سیستمی و چارتری دارای قیمت‌های متفاوتی با یکدیگر هستند. قیمت پروازهای سیستمی معمولا توسط ایرلاین‌ها و هواپیمایی کشوری به صورت رسمی تعیین‌ می‌شوند و تنها تفاوت آن‌ها مربوط به سن مسافران است. به طوری که قیمت بلیط پروازهای سیستمی کودکان، نوزادان و بزرگسالان با یکدیگر یکسان نیست. اما قیمت بلیط‌های چارتری وابسته به عوامل مختلفی مانند آژانس چارتر کننده است و قیمت این بلیط‌ها برای بزرگسالان و کودکان یکسان است. از این رو در سفرهای خانوادگی که کودک همراه شما است بلیط‌های سیستمی‌ می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند.

اهمیت کلاس پروازی در قیمت بلیط هواپیما

نوع کلاس پروازی نیز در تعیین نرخ بلیط هواپیما موثر است. شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که متوجه شوید در پرواز یک ایرلاین در ساعت و روز یکسان بلیط‌های آن با قیمت‌های متفاوت عرضه شوند. این اختلاف قیمت مربوط به تفاوت کلاس پروازی است. هر پروازی معمولا در کلاس‌های فرست کلاس، بیزینس و اکونومی برگزار‌ می‌شود و گران‌‌ترین قیمت مربوط به فرست کلاس و کمترین نرخ به کلاس اکونومی تعلق دارد. بنابراین مسافران هنگام رزرو بلیط هواپیما باید به نوع کلاس پروازی توجه داشته باشند تا بتوانند بلیط را با قیمت مناسبی تهیه کنند.

قیمت بلیط هواپیما

تاثیر روزهای خاص و تعطیلات بر قیمت بلیط هواپیما

معمولا در روزهای خاص و تعطیلات مانند تابستان و ایام عید نوروز به دلیل افزایش تقاضا برای بلیط هواپیما قیمت بلیط آن افزایش‌ می‌یابد. از این رو در چنین روزهایی یافتن یک بلیط ارزان قیمت دشوار خواهد بود. به عبارتی‌ می‌توان گفت از عواملی که موجب تغییر قیمت بلیط هواپیما‌ می‌شود مطابقت داشتن پرواز با تعطیلات رسمی و مناسب‌های تقویم کشور است. به عنوان مثال در ولات امام رضا (ع) قیمت بلیط‌های هواپیما منتهی به مشهد نسبت به سایر روزهای سال بیشتر‌ می‌شود.

تاثیر روز و ساعت پرواز بر نرخ بلیط هواپیما

از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما‌ می‌توان به روز و ساعت پرواز اشاره نمود. در واقع بلیط پروازهای اواسط هفته مانند روزهای دوشنبه یا سه شنبه و همچنین ساعات اولیه روخ و آخر شب با قیمت ارزان تری ارائه‌ می‌شوند. از طرفی بلیط‌های صبح علاوه بر اینکه قیمت کمتری دارند بلکه در صورتی که پرواز تاخیر داشته باشد و یا کنسل شود‌ می‌توانید با پروازهای بعدی خود را به مقصد برسانید.

قیمت بلیط هواپیما

تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز بر قیمت بلیط هواپیما

اگر به سایت‌های معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما مراجعه کنید در مسیرهای پروازی به مقصد یکسان قیمت‌های مختلفی را مشاهده‌ می‌کنید. یکی از دلایل این اختلاف قیمت مخصوصا در پروازهای خارجی مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز است. پروازهای غیر مستقیم نسبت به مستقیم دارای قیمت ارزان‌تری هستند. البته در ایام پیک سفر پرواز غیر مستقیم حتی‌ می‌تواند به دلیل افزایش میزان مسافران افزایش یابد. از طرفی در مسیرهای طولانی پروازهای مستقیم و یا با یک توقف نسبت به پروازهای چند توقف گران‌تر است.

تاثیر سوخت هواپیما

هر یک از مدل‌های هواپیما نیاز به نوع و میزان سوخت متفاوتی دارند و‌ می‌توان گفت قیمت سوخت هواپیما از گران‌‌ترین عوامل در تعیین قیمت بلیط هواپیما است.

تاثیر استهلاک هواپیما

از دیگر عوامل موثر بر قیمت بلیط‌ می‌توان به استهلاک هواپیما اشاره نمود. هزینه‌های استهلاک هواپیما به دلیل سفرهای متعدد نیز قیمت نهایی بلیط آن را تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد.

تاثیر خدمات هواپیما

شرکت‌های هواپیمایی در جهت حفظ کیفیت و نگهداری از هواپیما هزینه‌های مختلفی را‌ می‌پردازند که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به تعمیرات هواپیما، نقاشی و نگهداری روزمره هواپیما و بیمه آن اشاره نمود. بعضی از ایرلاین‌ها نیز به منظور رفاه حال مسافران و اطمینان خاطر از پرواز در کنار سایر خدمات بیمه عمر نیز به مسافران ارائه‌ می‌دهند. این موارد نیز تعیین کننده نرخ بلیط هواپیما است.

تاثیر هزینه ناوبری و پشتیبانی هواشناسی

شرکت‌های هواپیمایی برای هر پرواز باید هزینه‌های جانبی مانند استفاده از فرودگاه، اطلاعات هواشناسی و ردیابی هواپیما را بپردازند. این هزینه‌ها نیز روی نرخ نهایی بلیط موثر هستند.

قیمت بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما دارای رابطه مستقیمی با افزایش یا کاهش میزان تقاضا برای پرواز است. به طوری که اکثر مسافران به دلیل بالا بودن قیمت بلیط هواپیما ترجیح‌ می‌دهند که از سایر روش‌های حمل و نقلی برای سفر خود استفاده کنند. در صورتی که اگر مسافران اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشند‌ می‌توانند بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری رزرو کنند و سفری سریع، ایمن و ارزان قیمت داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما داخلی و یا خارجی با قیمت مناسب‌ می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ که از بزرگترین مراجع فروش بلیط هواپیما در کشور مراجعه کنید. این مجموعه با همکاری با اکثرشرکت‌های هواپیمایی لیست جامعی از پروازهای چارتر و سیستمی به تمامی نقاط جهان را با تضمین قیمت و کیفیت خدمات ارائه‌ می‌دهد. همچنین در راستای جلب رضایت مسافران برای تمامی خدمات خود دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته تا پایان سفر است و در صورت بروز مشکل‌ می‌توانند با برقراری تماس با مجموعه اسنپ تریپ به راحتی مشکل را رفع کنند و سفری آسوده خاطر و لذت بخش داشته باشند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *