جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قلعه سنگی میانه

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ مهر ۱۳۹۸

قلعه سنگی (داش قالا) در منطقه کوهستانی شمال کاغذکنان نزدیک به دره رودخانه قزل اوزن قرار دارد. وجود دره های عمیق و صخره های بزرگ اطراف، آن قلعه سنگی را به صورت دژ طبیعی نفوذ نا پذیری در آورده است. این قلعه که به صورت یک روستا در آمده، در زمانهای گذشته قلعه سنگی بوده است با استقرار ترکمانان سعدلو در کاغذکنان این محل به یک مرکز نظامی تبدیل شد. در سال۱۱۷۲ هـ . ق محمد خان سعدلو حاکم کاغذکنان و خلخال حصارهایی در پایین قلعه سنگی و اطراف آن احداث کرد.محمد حسن خان سعدلو در سال ۱۲۰۳ هـ . ق ساختمان و برجهایی بر قلعه افزود. این قلعه چندین بار در معرض خطر و محاصره مهاجمان قرار گرفت.

در سال ۱۱۷۳ هـ . ق کریم خان زند به کاغذکنان حمله آورد و محمد حسن خان سعدلو را در آنجا محاصره کرد. محمد حسن خان پس از یک ماه تحمل محاصره سر انجام تسلیم کریم خان شد. این قلعه را نیروهای ذوالفقار خان افشار خمسه نیز در سال ۱۱۹۴ هـ . ق محاصره کردند در جنگی که در گرفت ذوالفقار خان شکست خورد و قلعه از محاصره قوای او به در آمد.
این پرتگاه یکی از مناظر فوق العاده بخش کاغذ کنان میانه می باشد و بر روی آن قلعه سنگی وجود دارد. نکته ی هیجان انگیز قلعه این است که افراد می توانند خود را معلق بر بلندای یک پرتگاه رویایی احساس کرده و از یک هیجان ناب لذت ببرند.

قلعه سنگی 1 قلعه سنگی میانه
قلعه سنگی 2 قلعه سنگی میانه
قلعه سنگی 3 قلعه سنگی میانه

منبع:میانا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *