رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ بهمن ۱۳۹۳

فرودگاه بین المللی کرمانشاه

اشتراک گذاری

فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه که با نام “فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی” نیز شناخته می‌شود، یکی از فرودگاه‌های مهم کشور است که در شهر کرمانشاه و مجاورت بزرگراه کرمانشاه- تهران قرار دارد.

زمان ساخت فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه به سال ۱۳۵۰ خورشیدی بازمی‌گردد. این فرودگاه که در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارد، در ابتدا ۲۰۰ هکتار مساحت داشت. در سال ۱۳۷۴ با خرید زمین‌های مجاور فرودگاه، مساحت آن به ۲۲۸ هکتار افزایش یافت و مجهز به تأسیساتی همچون ساختمان آتش‌نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، ترمینال مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی شد. همزمان با انجام این اقدامات، طول باند فرودگاه از ۲۷۰۰ متر به ۳۴۰۰ متر افزایش یافت و وسعت پارکینگ هواپیما از ۱۲۷۰۰ مترمربع به ۳۸۲۲۰ مترمربع توسعه پیدا کرد. در حال حاضر مساحت فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه ۲۳۷ هکتار می‌باشد.

در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه که به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌باشد، به صورت هفتگی ۱۴۰ پرواز انجام می‌گیرد که سبب شده است این فرودگاه در شمار ۸ فرودگاه پر رفت و آمد کشور قرار گیرد. پروازهای این فرودگاه به مقصد شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کیش، عسلویه، استانبول، دمشق، جده، بغداد، نجف، دوبی و سلیمانیه (در عراق) می‌باشد.

فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه مهم‌ترین فرودگاه غرب کشور است که علاوه بر استان کرمانشاه، بخش اعظم نیازهای حمل و نقل هوایی مردم استان‌های همجوار (کردستان، ایلام و لرستان) را تأمین می‌کند و مسافرانی که از استان‌های غربی کشور قصد سفر به جده را دارند، از پروازهای این فرودگاه استفاده می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه عبارتند از ایران ایر، ماهان، آسمان، ایران ایرتور، معراج، کیش ایر، کاسپین، زاگرس، تابان و ترکیش ایرلاینز.

در سالن پروازهای داخلی، غرفه‌های متعددی جهت فروش سوغاتی اعم از نان برنجی، روغن کرمانشاهی و صنایع دستی مربوط به استان کرمانشاه دایر می‌باشند.

دسترسی به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه از مسیرهای زیر امکان‌پذیر می‌باشد:

۱- بلوار بهشتی، بزرگراه شهید کشوری، میدان امام خمینی

۲- بلوار شیرودی، بزرگراه شهید کشوری، میدان امام خمینی

۳- بزرگراه امام خمینی، میدان امام خمینی

تلفن: ۴۳۲۶۶۱۱ (۰۸۳۱)

staticmap فرودگاه بین المللی کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه فرودگاه بین المللی کرمانشاه

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    فرودگاه کرمانشاه جز بهترین فرودگاه های ایران هست و پرواز روزانه به تهران داره و ترمینال خیلی شیک و تمیزی هم داره.فقط مشکل کمبود رستوران در ترمینال داره

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *