رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ دی ۱۳۹۳

فرصت داغ زمستان برای گردشگری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۰/۱۰-به گزارش خبرنگار مهر، ایران از کشورهایی است که در آن چهار فصل زیبای خداوندی قابل مشاهده است و در حالی که غرب و شمال کشور درگیر زمستان و فصل سرد سال است هموطنان در جنوب کشور آب و هوایی معتدل را تجربه می کنند.

استان همدان نیز یکی استان هایی است که بهترین آب و هوا را در بین استان های کشور دارد و با این که بسیاری از استان ها در طول سال درگیر آلودگی های شدید هستند همدانی ها از آب و هوایی دلپذیر استفاده می کنند.

این استان در شش ماه نخست سال آب و هوایی دلپذیر و بهاری را دارد و دمای متعادلی را تجربه می کند و حتی در اوج تابستان که مردم در بسیاری از استان ها از گرمای بسیار بالا رنج می برند و به کولرهای گازی و آبی رو می آورند همدانی ها به نسبت هوای مطبوع و دلپذیری را تجربه می کنند که به همین علت میزان ورود گردشگر نیمه نخست سال در همدان بسیار چشمگیر است.

اما چند سالی است که مسئولان استان همدان از روی دیگر سکه در این زمینه نیز استفاده می کنند و در شش ماهه دوم سال که هوای این استان شاهد سرما و ریزش برف است نیز برنامه هایی برای جذب گردشگر دیده می شود.

همدانی ها به علت کوهستانی بودن و ارتفاع این استان از سطح دریا و رشته کوهای زاگرس و کوه زیبای الوند زمستان های پر برف با سرمای زیادی را تجربه می کنند و به همین علت می توان از این ظرفیت فوق العاده برای جذب گردشگر استفاده کرد.

پیست اسکی الوند یا تاریک دره در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه در شهر همدان و در دامنه‌ های کوه‌ های الوند قرار گرفته‌ و سومین پیست مطرح کشور است که پس از پیست های شمشک و دیزین به عنوان منحصر به فردترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

این پیست با یک هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و یک هزار و ۶۰۰ متر طول خط، فعال شده و با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به ۵۰ هکتار رسیده است.

در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای ۳۰۰ متر احداث و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

پیست اسکی تاریک دره همدان با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

 

اما در همین زمینه موضوع گردشگردی از موضوعات اصلی است که تمام دولتیان برای تقویت آن تلاش می کنند و همدان نیز چند سال است که با برگزاری جشنواره زمستانی و ثبت آن در تقویم گردشگری کشور گامهایی در این زمینه برداشته است.

پیست تاریک دره محور توسعه گردشگری زمستانی همدان است
رئیس هیئت اسکی استان همدان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با فراهم دانستن شرایط همدان در ورزش های زمستانی اظهار داشت: شرایط جوی همدان و کوهستانی بودن این شهر و زمستان های بسیار دیدنی و پر برف اجازه فعالیت در ورزش های زمستانی را به خوبی فراهم کرده است.

کاظم عرب با بیان اینکه حیف است که از این استعدادهای خدادادی استفاده نکنیم و گردشگران را از جای جای دنیا به سمت شهر دیدنی همدان سوق دهیم، گفت: پیست تاریک دره همدان به دلیل نزدیک بودن به شهر یکی از منحصربه فردترین پیست های کشور بوده که از امکانات خوبی برخوردار است.

رئیس هیئت اسکی استان همدان عنوان کرد: هر ساله شاهد هستیم که از خارج استان برای استفاده از این پیست به همدان سفر می کنند و باید بتوانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

عرب با بیان اینکه این پیست می تواند محور توسعه گردشگری زمستانی در همدان باشد، بیان کرد: یست اسکی تاریک دره همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشکاران در طول سال، محور توسعه گردشگری زمستانی این استان به شمار می‌ رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره های مختلف ورزش های زمستانی را دارد.

وی یادآور شد: هیئت اسکی استان همدان تمامی امکانات را برای رفاه حال علاقه مندان فراهم کرده و توانایی میزبانی گردشگران مختلف را دارد.

یک هزار نفر به صورت تخصصی در همدان اسکی کار می کنندرئیس هیئت اسکی استان همدان با اشاره به استقبال خوب مردم همدان از ورزش اسکی گفت: در سال گذشته ۱۸۰ نفر از صفر مبتدی تا پیشرفته آموزش ها را فرا گرفته اند.

عرب با بیان اینکه حدود یک هزار نفر به صورت تخصصی در این رشته در همدان فعالیت دارند، عنوان کرد: مردم همدان علاقه زیادی به ورزش های زمستانی دارند و هر ساله شاهد هستیم با اولین ریزش برف زمستانی در شهر علاقه مندان به سمت کوهستان سرازیر می شوند.

وی با بیان در سطح مربیان و داوران نیز جایگاه مناسبی داریم، گفت: نزدیک به ۴۰ مربی و داور اسکی در همدان فعالیت می کنند.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با بیان اینکه هر ساله از ابتدای شروع فصل اسکی کلاس های بازآموزی برای داوران و مربیان برگزار می شود، افزود: این رشته مانند سایر رشته ها تعداد مربی بسیاری ندارد چون روند آن بسیار دشوار است.

عرب با اشاره به فعالیت بانوان نیز بیان کرد: بانوان نیز در این رشته فعالیت گسترده ای دارند.

وی با پیشنهاد اینکه مردم از امکانات پیست تاریک دره همدان به علت مسافت بسیار کمی که با مرکز شهر دارد استفاده کنند، گفت: تمام امکانات را با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان برای رفاه حال شهروندان در این مکان فراهم کرده ایم.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با فراهم دانستن امکانات این پیست برای مسابقات مختلف گفت: هر دو هفته یک بار مسابقات برای ورزشکاران استان برگزار می شود.

عرب عنوان کرد: سال گذشته مسابقات انتخابی جوانان آسیا در رشته اسکی در همدان برگزار و امسال نیز میزبان این مسابقات هستیم.

سنین زیر ۱۵ سال به طور رایگان آموزش می بینندوی با اشاره به آموزش اسکی گفت: طبق روال سال های گذشته در هیئت اسکی استان همدان مربیان علاقمندان دارای سنین زیر ۱۵ سال را به طور کاملا رایگان آموزش می دهند.

رئیس هیئت اسکی استان همدان عنوان کرد:دانش آموزان برای این کار باید در گروه های پنج نفره با داشتن معرفی نامه از مدارس به هیئت مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین دانشگاه ها و ادارات دولتی می توانند با نامه ای از واحد مربوطه خود و تحویل آن به هیئت اسکی استان همدان با تخفیف مناسبی از امکانات پیست اسکی همدان استفاده کنند.

رئیس هیئت اسکی استان همدان با بیان اینکه همدان ارزانترین پیست کشور را دارد، گفت: پیست اسکی تاریک دره سومین پیست مطرح کشور است و پس از پیست های شمشک و دیزین، پیست اسکی تاریک دره همدان به عنوان منحصر به فرد ترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

یکی از علاقه مندان به ورزش اسکی نیز گفت: پیست اسکی تاریک دره همدان یکی از بهترین پیست های موجود در کشور است و از ویژگی های خوب آن نزدیک بودن این پیست است که دسترسی به آن را آسان کرده است.

بهزاد شریفی اذعان داشت: از کارهای خوبی که دست اندر کاران اسکی انجام داده اند ارائه تخفیفات برای شهروندان همدانی است که این کار استقبال از پیست اسکی و این ورزش را زیاد کرده است.

با این تفاسیر پرواضح است که تقویت انگیزه مردم و شهروندان برای روی آوردن به ورزشهای زمستانی و از سوی دیگر جذب گردشگران زمستانی نیازمند تامین امکانات خاصی است و از سوی دیگر آموزشهای لازم نیز باید اولویت برنامه ها باشد.

پیست تاریک دره همدان در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه در همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته و در بین پیست های اسکی کشور، کم ترین مسافت را تا مرکز شهر دارد و راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می گذرد و به دره تاریک دره می رسد

187 فرصت داغ زمستان برای گردشگری

188 فرصت داغ زمستان برای گردشگری

189 فرصت داغ زمستان برای گردشگری

190 فرصت داغ زمستان برای گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *