رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مهر ۱۴۰۱

غذاهای مناسب فصل پاییز در طب سنتی کشورهای مختلف دنیا

اشتراک گذاری

غذاهای مناسب فصل پاییز در طب سنتی کشورهای مختلف دنیا که بهتر است طبخ و میل شود را در این مطلب آورده ایم .اگر ساکن هر کدام از این کشورها هستید یا قصد سفر در فصل پاییز به هر یک از این کشورها را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را خوانده و غذاهای مناسب را میل کنید . تا هم لذت ببرید و هم برای سلامتیتان مفید باشد.هر سال در دو دوره زمانی تغییرات آب و هوا سبب بروز تغییرات و گاهی مشکلاتی در بدن انسان می‌شود. اواخر فصل تابستان و با شروع فصل پاییز که کم کم هوای سرد جایگزین هوای گرم می‌شود و البته اواخر فصل زمستان و اوایل بهار که هوای گرم جای هوای سرد را می‌گیرد. در این دو مقطع زمانی تغییر فصول اغلب مشکلات روحی و جسمی از جمله انواع آلرژی، مشکلات گوارشی، مفصلی و تنفسی به وجود می‌آید. در این میان در طب سنتی کشورهای مختلف دنیا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌های جسمی و روحی غذاهای مناسب فصل پاییز و بهار از اهمیت زیادی برخوردارند.

یکی از ویژگی‌های فصل پاییز این است که نسبت به سایر فصول سایز از رطوبت کمتری برخوردار است و بیشتر خشک و سرد است. در واقع طبع فصل پاییز سرد و خشک است و طبق توصیه‌های طب سنتی ایرانی و اسلامی بهتر است با خوردن خوراکی‌هایی که طبع گرم دارند و خونساز هستند به مقابله با این مشکل برویم. بهترین غذاها و مواد خوراکی فصل پاییز که هم طبع گرمی دارند و هم خون ساز هستند عبارتند از: کدو حلوایی، سیب، شلغم، لبو، انار، تره فرنگی، خرمالو و گریپ فروت، لیمو شیرین، نارنگی و زنجبیل، انواع کلم و هویج.

غذاهای مناسب فصل پاییز در سوئد

اهالی کشور سوئد به خصوص در شهر استکهلم شروع فصل پاییز را با «خرچنگ پارتی» جشن می‌گیرند. در جشن سنتی آغاز فصل پاییز سوئدی‌ها افراد خانواده در حالی که کلاه‌های کاغذی رنگی روی سرشان می‌گذارند، آواز می‌خوانند و خرچنگ می‌خورند. حالا چرا خرچنگ؟ اگر در فصولی که انتقال بیماری‌ها زیاد می‌شود و نگران ابتلا به بیماری‌های تنفسی و ویروسی سیستم تنفسی هستید، باید صرف غذاهای دریایی از جمله خرچنگ و میگو را در رژیم غذایی روزانه جا دهید. پروتئین، اسیدهای چرب امگا-۳، و سلنیوم موجود در خرچنگ به تقویت و بهبود دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند.

غذاهای مناسب فصل پاییز

غذاهای پاییزی روسیه

روس‌ها با آغاز فصل پاییز خوردن قارچ‌های وحشی را در رژیم غذایی روزانه جا می‌دهند. انواع غذاها با کدو حلوایی مثل سوپ کدو حلوایی، دامپلینگ کدو حلوایی، پودینگ سیب و کدو حلوایی، پنکیک کدو حلوایی و کمپوت کدو حلوایی، سوپ گولاش و سوپ برش هم از جمله غذاهای مردم روسیه در روزهای سرد سال است. ماده اصلی تشکیل دهنده سوپ برش چغندر قرمز است و قرمزی این سوپ هم به همین دلیل است. مواد دیگر تشکیل دهنده سوپ برش، گوشت، سیب زمینی، هویج و گوجه فرنگی است.به ویژه اگر به رستوران مشهور مسکو یعنی کافه پوشکین سری بزنید خواهید دید که منوی این رستوران پر از انواع غذاهایی است که با قارچ وحشی تهیه شده اند. سرآشپز ماهر این رستوران، آندره ماخوف قارچ سفید جنگلی را در سس خامه ترش ترکیب می کند و در کنار پودینگ برنج، انواع بیکن و گوشت و … سرو می کند.

غذاهای مناسب فصل پاییز

غذاهای پاییزی ترکیه

ترک‌ها هم با شروع فصل پاییز انواع شوربا یا به قول خودشان چوربا را در رژیم غذایی روزانه جای می‌دهند. از سوپ عدس گرفته تا تا سوپ ترخینه داغ و و سوپ گولاش خوشمزه. بد نیست بدانید آشپزخانه ترکیه‌ای بیش از ۳۰۰ نوع سوپ دارد. تاس کباب هم یکی از غذاهای محبوب مردم ترکیه در روزهای سرد سال است.

غذاهای مناسب فصل پاییز

 غذاهای پاییزی دانمارک

سیب قرمز، زرد و سبز شاه‌میوه‌های مفید برای سلامت بدن در فصل پاییز و زمستان محسوب می‌شود. اهمیت سیب در سبک زندگی دانمارکی‌ها در فصول پاییز و زمستان به حدی زیاد است که هر سال در ماه اکتبر یک فستیوال اختصاصی برای میوه سیب در شهر ابلتوفت دانمارک برگزار می‌شود. بد نیست بدانید دانمارکی‌ها که برای پیشگیری از افسردگی پاییزی و زمستانی سبک زندگی هوگه را دنبال می‌کنند بیش از ۳۰۰ نوع سیب درختی را پرورش می‌دهند. در این فستیوال سالانه شاد و جذاب انواع و اقسام غذا، شیرینی و نوشیدنی از سرکه سیب گرفته تا انواع کیک سیب، پای سیب و ترایفل سیب تهیه و توزیع می‌شود. ترایفل سیب دانمارکی یکی از مشهورترین دسرهای دانمارکی با تکه‌های سیب ،فندق خرد شده و خامه همزده است.

غذاهای مناسب فصل پاییز

 غذاهای پاییزی چین

چینی‌ها جشن میانه فصل پاییز را برگزار می‌کنند. در این جشن پاییزی یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین خوراکی‌ها کیک پوره لوبیا قرمز است که با چای چینی میل می‌کنند. در بحث تقویت سیستم ایمنی جهت مقابله با بیماری‌های مثل کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا روی و سلنیوم نقش بسیار مهمی دارند. گوشت، تخم مرغ، سبوس گندم، قارچ، اسفناج، لوبیا قرمز، ماهی سالمون، شکلات تلخ سرشار از روی هستند. ماهی، تخمه آفتابگردان، سبوس برنج و جوانه گندم، قارچ، مرغ و تخم مرغ هم منبع غنی سلنیوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا هستند.

غذاهای مناسب فصل پاییز

غذاهای پاییزی مکزیک

Chiles en nogada یک غذای سنتی مکزیکی است. مکزیکی‌ها در روز جشن استقلال مکزیک Chiles en nogada را که محتویات آن شبیه رنگ‌های پرچم مکزیک است درست می‌کنند و می‌خورند. این پیش غذا و غذای تند و تیز مکزیکی شامل یک فلفل چیلی سبز تند و تیز است که داخل آن با گوشت چرخ کرده، انواع میوه و ادویه‌های معطر پر شده است. روی این غذا را هم با یک سس سفید که دانه‌های انار و گردو هم دارد می‌پوشانند و از اواسط ماه سپتامبر شروع به خوردن آن می‌کنند.

غذاهای مناسب فصل پاییز

غذاهای مناسب فصل پاییز در ایران

بهترین غذاهای مناسب فصل پاییز در طب سنتی ایرانی هم یک لیست پر و پیمان دارند. ایرانی ها که در طب سنتی ایرانی و اسلامی به طبع و مزاج مواد غذایی اهمیت فراوانی می دهند با آغاز فصل پاییز از قدیم‌الایام انواع دسرهای گرم مثل دسر کدو حلوایی، غذاهای مقوی مثل حلیم و انواع آش محلی و سوپ مثل آش انار، خورش اناربیج، انار پلو، دلمه کلم، لبو و شلغم داغ، باقالی داغ، لوبیا گرم، کال جوش، اشکنه، کوفته، خورش فسنجان، کله پاچه، شیر برنج، ارده و شیره و حلوا ارده، انواع و اقسام سوپ و شیرینی و کیک با کدو حلوایی یا انار و سیب، انواع چای و دمنوش برای درمان با سرماخوردگی و آنفولانزا و … طبخ و میل می کنند.

غذاهای مناسب فصل پاییز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *