جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

عمارت کلاه فرنگی

تاریخ بروزرسانی :
۶ آذر ۱۳۹۲

عمارت کلاه‌فرنگی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
عمارت کلاه فرنگی گمرک قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده‌است ومربوط به دوره صفویه می‌باشد.این عمارت در مجاورت اسکله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد. از آنجا که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به‌عمارت کلاه‌فرنگی معروف است.

بنای این عمارت به دوران صفویه تعلق دارد و سابقاً اداره‌ گمرک بندرعباس در آن قرار داشت. این عمارت در مجاورت اسکله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد. از آنجا که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به عمارت کلاه‌فرنگی معروف شده است.

در ایران کمتر شهری را خواهید یافت که در آن معماری و بناهای قاجاری باشد، اما عمارتی به نام کلاه‌فرنگی نداشته باشد. بندرعباس هم برای خودش یک عمارت کلاه‌فرنگی دارد که بسیار دیدنی و جالب است. این بنا در واقع گمرک قدیمی ‌و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده است.

بنای اصلی ساختمان به پیش از قاجار و به دوره صفویه بازمی‌گردد، اما از آنجا که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مانند تعداد زیادی از عمارات دوره قاجار به عمارت کلاه‌فرنگی مشهور شده است. عمارت کلاه‌فرنگی در بلوار طالقانی و درست در کنار اسکله قدیمی ‌بندرعباس قرار دارد که خود این اسکله نیز یکی از دیدنی‌های این شهر است.
کلاه فرنگی 1 عمارت کلاه فرنگی

کلاه فرنگی عمارت کلاه فرنگی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *