رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آذر ۱۴۰۲

علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی

اشتراک گذاری

علی نازک یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه است که در آذربایجان هم سرو می شود. اکثر غذاهای ترکیه با ذائقه ایرانی ها سازگار است و آذری های ایران نیز از آنها استقبال می کنند و درست می کنند و از خوردنش لذت می برند. شما هم اگر بادمجان دوست دارید حتما از این غذا خوشتان می آید و آنرا به لیست غذاهای محبوبتان اضافه خواهید کرد. پس با ما همراه باشید تا با طرز تهیه علی نازک ، غذای خوشمزه ترکی آشنا شوید.

علی نازک

مواد لازم

بادمجان بزرگ: ۳ عدد
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
ماست :۱ لیوان
سیر: ۲ حبه
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل سبز: ۱ عدد
رب گوجه: ۱ قاشق مرباخوری
پول‌بیبر: به میزان لازم

علی نازک

طرز تهیه

برای درست کردن علی نازک خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی یا سرخ و سپس آن را کاملا پوره کنید. حالا به بادمجان ها نمک، فلفل سیاه، ماست و سیر رنده‌شده اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و کنار بگذارید. برای درست کردن مواد گوشتی پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و پول‌بیبر را به آن اضافه و مواد گوشتی را کاملا مخلوط کنید و بگذارید سرخ شود. گوشت که سرخ شد به آن گوجه خردشده و فلفل سبز نگینی اضافه کنید.

به‌علاوه رب گوجه و تمامی مواد را با هم تفت دهید و بگذارید یکدست شود و کاملا جا بیفتد. در آخر مواد بادمجان را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید. روی آن از مواد گوشتی بریزید. این غذا را می‌توانید با نان شیرمال با زنجبیل و دارچین یا بدون نان آن را سرو و بعد با عشق نوش جان کنید. این غذا را می توانید با گوشت تکه ای یا گوشت قلقلی هم درست کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *