رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۲

عطار و خیام شان انسان را در جایگاه اشرف مخلوقات ارتقاء داده اند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برخی شخصیت های تاریخی همچون عطار ، خیام ، فردوسی و‌ابو علی سینا شان انسان را در جایگاه اشرف مخلوقات ارتقاء داده اند .

به گزارش روابط عمومی این اداره کل رجب علی لباف خانیکی در نشست مشترک اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای شهر نیشابور ، فرماندار نیشابور و انجمن مفاخر خراسان با بیان این مطلب افزود: نیشابور ارزش های نهفته و شگفتی در طول تاریخ داشته از جمله محوطه تاریخی شادیاخ نیشابور و مسجد ابومسلم که از اهمیت زیادی برخور دار است و از برنامه های این اداره کل (( باند اسکن)) بین ارامگاه عطار و خیام به منظور مشخص نمودن بقایای معماری زیر زمین این محدوده است.

وی اظهار داشت : حیات و ممات نیشابور و خصلت ققنوس گونه ی آن تعجب بر انگیز است با وجود تخریب های انجام شده در دوره های تاریخی باز هم نیشابور سر بر آورد و سرآْمده شده است ومسئولین بدانند که برر روی گنجی نشسته اند که بر همه شئون انسان ها از دوره اشکانی تاایلخانی است .

در ادامه زرندی شهر دار نیشابور اعلام آمادگی نمود که همکاری برای برگزاری بزرگداشت دو روز داشته باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان نیز پیشنهاد داد در این روزها از چهره های برتر این دو حوزه تقدیر شود و صدا و سیمای استان و کشور به صورت زنده برنامه ها را پخش کند.

Presentation1 عطار و خیام شان انسان را در جایگاه اشرف مخلوقات ارتقاء داده اند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *