رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۶

عرصه‌های مطلوبی که باید برای آن‌ها فکری کرد

اشتراک گذاری

سرپرست هیئت نمایندگان طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به وجود صنایع دستی شاخص و اقلیم مناسب در روستاهای آذربایجان شرقی، عرصه را برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صنایع دستی آذربایجان شرقی، هادی بنایی در بازدید از روستاهای پلکانی «زنوزق» و «اشتبین» گفت: روستای زنوزق با بهره‌مندی از هنر جوراب‌بافی سنتی و نیز همجواری با معدن کائولن از پتانسیل کم‌نظیری برای ایجاد اشتغال در صنایع دستی برخودار است. هنر قالیبافی نیز در روستای اشتبین رواج دارد، اما باید برای بازاریابی و فروش آن تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالان این هنر صنعت شاهد درآمدزایی بیشتری باشند.

او ادامه داد: با توجه به اقلیم مناسب روستای زنوزق، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند اقبال گردشگران و نیز اشتغال مردم منطقه در حوزه گردشگری را فراهم آورد.

سرپرست هیئت نمایندگان سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به فرهنگ و پیشینه ارزشمند روستای اشتبین، افزود: زیبایی وصف‌ناپذیر این روستا و وجود مقبره عارف نامدار، حکیم ابوالقاسم نباتی دو موهبت برای آن به حساب می‌آید که باید بیشترین استفاده از آن‌ها شود.

 عرصه‌های مطلوبی که باید برای آن‌ها فکری کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *