جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ فروردین ۱۳۹۳

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ – پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در مراسمی که روز گذشته در شهرستان دماوند برگزار شد از دست اندرکاران و بازیگران سریال نوروزی پایتخت ۳ به جهت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در این سریال تقدیر و تجلیل شد.

در این مراسم که به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست دماوند برگزار شد و مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی و تعدادی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست،ناصر محمودی فرد فرماندار شهرستان دماوند، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای دماوند و آبسرد و برخی مسئولان شهرستانی حضور داشتند، از سیروس مقدم کارگردان، محسن تنابنده نویسنده و بازیگر، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، مهران احمدی، علیرضا نجف زاده و مهران احمدی از عوامل و بازیگران سریال نوروزی پایتخت ۳ به پاس فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و حفاظت از حیات وحش تقدیر شد.

.
930129 paytakht 9 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

در این مراسم لباس محیط بانی توسط اکبر میرزاکریمی جانباز و محیط‌ بان نمونه دماوندی به مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در سریال پایتخت ۳ اهدا شد.

۷۶ شکارچی اسلحه های خود را پلمب کردند

همچنین ۷۶ تن از شکارچیان منطقه اسلحه های خود را پلمپ نموده، تحویل محیط زیست دادند و شکار را برای همیشه کنار گذاشتند.

در این مراسم، از آرش نورآقایی پژوهشگر میراث فرهنگی و پیشنهاد دهنده اصلی درج نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی هم تقدیر به عمل آمد.

ضمنا در جریان در این مراسم از برترین های اجرای طرح مسیر سبز – ساحل پاک، شهرداران دماوند و آبسرد نیز قدردانی شد. نوروز امسال تفاهمنامه ای بین استانداران استان های البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف زیبا سازی منظر جاده های شمالی و سواحل دریا از زباله و پسماند در ۱۲ ماده به امضا رسید. این تفاهمنامه به صورت کوتاه مدت در ایام نوروز اجرایی شد و پس از آن به مدت یک سال به صورت بلند مدت به اجرا درمی آید.

930129 paytakht 3 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

حل مشکلات محیط زیست نیازمند یک نگاه جهادی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت: ۱۳٫۵ درصد از جمعیت کشور در تهران متمرکز شده و این سبب شده است معضلات و مشکلات محیط زیست در پایتخت تشدید شود و دیگر فضایی در طبیعیت وجود ندارد، ساخت و سازهای بی‌رویه به زیستگاه ها فشار می‌آرود.

محمدهادی حیدرزاده با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند تخریب‌ها را مدیریت و جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: نیاز به بسیج عمومی و یک حماسه داریم تا بتوانیم تخریب را کنترل کنیم و صدا و سیما که حضورش در تک تک خانه‌ها احساس می‌شود، خیلی می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و ثمرات این تلاش‌ها را در نوروز ۹۳ دیدیم.

حیدرزاده با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در حوزه محیط زیست اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را مدیریت کند و نیازمند یک نگاه جهادی است.

930129 paytakht 13 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

وی اعلام کرد: امروز ۷۶ شکارچی مجاز برای حفاظت از محیط زیست سلاح خود را پلمپ کردند و شکار را برای همیشه کنار گذاشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان اظهار داشت: متأسفانه خیلی از مردم با شغل محیط‌بانی آشنا نبودند. از مهدی فرجی، مدیر شبکه اول سیما قدردانی می‌کنیم که این عرصه را فراهم کرد تا مردم با شغل محیط‌بانی آشنا شوند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح جهادی شناسایی و برخورد با ساخت و سازهای بالای یک هزار و ۸۰۰ متر گفت: این طرح جهادی از ۲۰ اردیبهشت ماه امسال به مدت یک ماه به صورت ضربتی به مرحله اجرا در می آید تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این خصوص به عمل درآید.

پایتخت ۳ پیشکشی به محیط بانان برای تقدیر از زحمات آنهاست

در ادامه این مراسم مدیر شبکه یک سیما گفت: حال محیط زیست خوب نیست، آلودگی دامنه کوه‌ها و رودها، جنگل و خشکی تالاب‌ها و … محیط زیست را تهدید می‌کند. این درحالیست که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی همه مردم در حفظ محیط زیست مسئولند.

مهدی فرجی ادامه داد: عوامل سریال پایتخت ۳ که جزو پربیننده‏ ترین سریال‏ های رسانه ملی در سال‏ های گذشته است، بدون هیچ توصیه‌ای از سوی مدیران، بحث محیط زیست و شکارچی غیرمجاز را به تصویر کشیدند و مقرر شد اگر پایتخت ۳ ساخته شود حق محیط زیست در آن ادا شود.

930129 paytakht 16 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

وی با اشاره به اینکه پایتخت ۳ پیشکشی به محیط بانان برای تقدیر از زحمات آنهاست، تصریح کرد: مقوله مهم محیط زیست جزو موضوعات اصلی رسانه ملی از جمله شبکه اول سیما در سال ۹۳ است و به آن خواهیم پرداخت.

تقاضای سیروس مقدم از کارگردانان صدا و سیما برای ادامه مسیر حفاظت از محیط زیست

کارگردان سریال پایتخت نیز در این مراسم گفت: امیدوارم که مسیر فرهنگ‏سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط سایر همکارانم، مسئولان و کارکنان صدا و سیما ادامه پیدا کند.

سیروس مقدم اظهار داشت: سریال پایتخت ۳ اگر کار موفقی بود به این خاطر است که یک کار تیمی و جمعی بود و همه عوامل و دست‏اندرکاران در آن سهیم بوده‏اند.

وی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان و دست‏ اندرکاران سریال پایتخت در این مراسم اضافه کرد: این سریال به واسطه زحمات شبانه‏ روزی این عزیزان به یک کار موفق تبدیل شده است.

کارگردان سریال پایتخت افزود: چون احساس می‏کنم مدیران زیادی در این مراسم حضور دارند، به چند نکته اشاره می‏کنم که البته می‏دانم همه آنها به این نکات واقفند.

930129 paytakht 17 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

مقدم ادامه داد: ممکن است قوانین زیادی نوشته شده باشد، اما اجرای صحیح و دقیق قوانین به مدیران شجاع و دوستان و یاران فهیم نیازمند است.

وی با بیان اینکه همان طور که اگر کمک مدیران صدا و سیما نبود، چنین روزی به وجود نمی‏ آمد که ما امروز در خدمت شما باشیم، افزود: برای حفاظت و نگهداری از محیط زیست و برای تبدیل ناهنجاری‏ ها به هنجارها به سعه‏ صدر نیاز داریم.

مقدم با بیان اینکه نطفه توجه به بحث محیط زیست در سریال پایتخت ۲ زده شد، گفت: روزی نبود که در روزنامه ‏ها و رسانه‏ ها مطلبی در زمینه آسیب به محیط زیست نخوانیم و به همین علت تیم محسن تنابنده و سایر نویسندگان این طور احساس کردند که سریال پایتخت ۳ به نحوی نوشته شود که در آن به محیط زیست توجه بیشتری شود.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از صبر و حوصله محیط بانان به خاطر نقش کمدی بهبود فریبا در سریال پایتخت، ادامه داد: پایتخت، یک سریال کمدی بود که البته باید توجه داشت که کار کمدی با ایجاد فضای شوخی و خنده در نهایت تاثیر خوبی از خود بر جای می‏گذارد.

930129 paytakht 20 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

کارگردان سریال پایتخت گفت: بعد از ساخت این سریال یک روز وقتی می‏خواستم یک چوب کبریت را از داخل خوردو به بیرون بیاندازم، پسر ۱۲ ساله‏ ام از این کار من جلوگیری کرد و به من گفت که شما که خودت این سریال را در زمینه حفاظت از محیط زیست ساخته‏ ای، نباید این کار اشتباه را انجام دهی.

مقدم در پایان ضمن قدردانی از تمام مسئولان و حاضران در این جلسه خاطرنشان کرد: امیدوارم که این مسیر و ساخت فیلم در زمینه حفاظت از محیط زیست توسط همکارانم ادامه پیدا کند.

نهادهای دولتی شرایط و امکانات کافی را برای مقابله جدی با تخریب محیط زیست و منابع طبیعی ندارند

فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم با خیرمقدم به تمامی دست اندرکاران سریال نوروزی پایتخت ۳ و همچنین طرح مسیر سبز ساحل پاک، اقدام ماندگار و ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی به حفظ محیط زیست را ستود و گفت: شهرستان دماوند به جهت مجاورت با پایتخت، علاوه بر فرصت های مناسب برای دستیابی به رشد و توسعه، با تهدید هایی نیز روبه روست.

ناصر محمودی فرد با بیان اینکه نهادهای دولتی شرایط و امکانات کافی را برای مقابله جدی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ندارند، حضور و تشکیل NGO ها در این بخش را موثر دانست و بیان کرد: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در حمایت از نهادهای مردمی، می توان در این بخش موثر عمل کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: حضور نهادهای مردمی می تواند در امر فرهنگ سازی نیز موثر باشد، زیرا بخش عمده ای از موفقیت در اینگونه طرح ها مشارکت و همراهی مردمی است.

930129 paytakht 24 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

این مقام مسوول یکی از نهادهای تاثیرگذار در این بخش را رسانه ها به ویژه صدا و سیمای جمهوری ایران دانست و گفت: با پخش سریال نوروزی پایتخت ۳ می توان گفت بخش عمده ایی از جایگاه طرح مسیر سبز – ساحل پاک با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و نیز جایگاه و اهمیت محیط بانان محقق شد که لازم است از تک تک عوامل این سریال و دست اندرکاران آن تقدیر شود.

محمودی فرد با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست از درون خانواده ها می تواند تاثیرگذارتر باشد، افزود: شهرستان دماوند ظرفیت و پتانسیل های خوبی با داشتن شرایط آب و هوایی در حوزه فرهنگی دارد که می توان از آن بهره برد.

پلنگ، سیاه گوش و گربه پالاس در دماوند رو به نابودی می باشند

در ادامه، سرپرست محیط زیست شهرستان دماوند و نماینده محیط بانان استان تهران اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همه آحاد جامعه است زیرا بدون کمک و یاری مردم، مسوولان و همچنین اصحاب رسانه و صدا و سیما نمی توان به نقطه مطلوب رسید.

عباس میرزاکریمی با اشاره به اخبار ناگوار در بخش انقراض حیات وحش کشور، بیان کرد: شهرستان دماوند در بخش جلوگیری از انقراض گونه های نادر، گام های موثری برداشته که لازم است از محیط بانان شهرستان تقدیر و تشکر شود ولی همچنان با افزایش جمعیت و صدور مجوزهای بدون ضابطه زیستگاه پلنگ، سیاه گوش و گربه پالاس رو به نابودی و این گونه ها روبه انقراض می باشند.

930129 paytakht 22 طی مراسمی از عوامل سریال پایتخت ۳ تقدیر شد

عباس میرزاکریمی ادامه داد: بعد از سریال پایتخت بسیاری از شکارچیان محلی که دارای مجوز بودند ثبت نام کردند که سلاح خود را پلمپ کنند.

این مراسم صبح پنجشنبه پس از کلاس‏‌های آموزشی آشنایی با فنون نظامی برای ضابطان دادگستری شهرستان دماوند برگزار شد. در این کلاس‌‏ها فنون نظامی به ضابطان دادگستری و محیط‌بانان آموزش داده شد و افراد حاضر در این کلاس‌‏ها با قوانین بکارگیری سلاح در موارد ضروری آشنا شدند.

در پایان این مراسم دو بهله پرنده شکاری سارگپه که در کلینیک سازمان محیط زیست درمان شده بودند، توسط مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا و مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *