رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ آبان ۱۴۰۱

طرز تهیه چند مدل ترشی ذرت

لینک این مطلب کپی شد!

طرز تهیه چند مدل ترشی ذرت را در این مطلب آورده ایم تا با درست کردن آنها به رنگین شدن سفره هاتون کمک کنید و از خوردن این ترشی های خوشمزه لذت ببرید .ترشی ذرت مثل ترشی بچه بلال یکی از ساده‌ترین و لذیذترین ترشی‌های تابستانی خانگی است که شما می‌توانید آن را هم به تنهایی و هم در ترکیب با سبزیجات دیگر آماده کنید. برای تهیه ترشی ذرت هم می‌توانید از بلال‌های درسته استفاده کنید و هم این ترشی را با دانه‌های ذرت کنسروی آماده کنید.

ترشی ذرت با پیاز قرمز

مواد لازم:

پرک فلفل قرمز: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل هالوپینو: ۱ عدد
پیاز قرمز: ۱/۴ یک عدد
دانه ذرت خام: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ گشنیز تازه: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیمو ترش تازه: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل سیاه درشت: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
سرکه سفید یا سرکه سیب: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک: ۲ قاشق چای‌خوری
شکر: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

ترشی ذرت با پیاز قرمز و فلفل تند یکی از بهترین انواع ترشی برای علاقه‌مندان به طعم ترشی‌های تند و تیز است. در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی ذرت با پیاز قرمز باید پوست پیاز را جدا کنید و آن را به صورت خلالی خرد کنید. سپس پیازهای خرد شده را با ذرت، فلفل هالوپینوی خرد شده، پرک فلفل قرمز، برگ گشنیز خرد شده، آب لیمو ترش تازه و فلفل سیاه درشت مخلوط کنید.در این مرحله نمک، شکر و سرکه در یک قابلمه بریزید و حدود ۳/۴ لیوان آب به آن اضافه کنید. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید ترکیب آب و سرکه بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید.
سرکه داغ را روی مواد ترشی بریزید و صبر کنید تا مواد ترشی کاملاً خنک شود. سپس می‌توانید ترشی ذرت را در یک شیشه تمیز و خشک درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

ترشی ذرت

ترشی ذرت و فلفل دلمه‌ای

مواد لازم :

خیار: ۱ عدد
پیاز خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل دلمه‌ای قرمز: ۱ عدد
دانه ذرت: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل سبز یا قرمز: ۱ عدد
شکر: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
سرکه سیر: ۱/ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زردچوبه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
دانه خردل: ۲ قاشق چای‌خوری
زیره آسیاب شده: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

یکی از پرطرفدارترین ترشی‌های خانگی ترشی مخلوط است که برای تهیه آن از انواع سبزیجات مختلف استفاده شده است. ترشی ذرت مخلوط طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و در کنار انواع غذا سرو می‌شود. در اولین مرحله از درست کردن ترشی ذرت مخلوط باید خیار، پیاز خرد شده و فلفل دلمه‌ای را در غذاساز بریزید و سپس دستگاه را برای چند ثانیه کوتاه روشن کنید. سبزیجات تنها باید خرد شوند و به هیچ عنوان نباید حالت پوره و له شده پیدا کنند.
بعد از میکس کردن سبزیجات باید آن‌ها را همراه با ذرت، گوجه فرنگی خرد شده، شکر، نمک، فلفل، سرکه، زردچوبه، دانه خردل و زیره آسیاب شده در قابلمه بریزید و روش شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا مواد ترشی برای ۲۵ دقیقه بپزد.
بعد از ۲۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و درب قابلمه را بردارید. صبر کنید تا ترشی کاملاً خنک شود. سپس آن را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید. می‌توانید این ترشی را از ۴ تا ۶ هفته در یخچال نگهداری کنید. برای افزایش ماندگاری ترشی می‌توانید بعد از ریختن ترشی در شیشه، آن را در آب جوش بیندازید و شیشه را برای ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید.

ترشی ذرت

طرز تهیه ترشی ذرت مکزیکی ساده

مواد لازم:

ذرت مکزیکی: ۴ عدد
فلفل تند: ۲ عدد
سیر: ۳ تا ۴ حبه
سرکه قرمز: به مقدار لازم
نمک، دانه فلفل سیاه و سیاه دانه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

اگر در خانه چند عدد ذرت مکزیکی دارید که نمی‌دانید با آن چکار کنید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این ترشی خوشمزه را آماده کنید.برای درست کردن ترشی ذرت مکزیکی در اولین مرحله باید پوست بلال‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا ذرت‌ها برای حدود ۱ ساعت بپزند.بعد از این که ذرت‌ها پختند، در این مرحله باید با استفاده یک چاقوی تیز بلال‌های را به صورت حلقه‌ای نازک برش دهید. بهتر است ذرت‌ها را به یک اندازه ببرید تا ظاهر ترشی شما جذاب‌تر شود.
در این مرحله از طرز تهیه ترشی ذرت مکزیکی باید ذرت‌ها را همراه را سیر و فلفل به صورت لایه لایه در شیشه بریزید. سپس سرکه و نمک را ترکیب کنید و روی ذرت‌ها بریزید. درب شیشه را محکم ببندید و ترشی را برای ۲ هفته در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

ترشی ذرت

طرز تهیه ترشی ذرت و قارچ

مواد لازم:

دانه ذرت: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قارچ نگینی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زیتون بدون هسته: ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ عدد
روغن زیتون: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب گوجه فرنگی: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پوره انبه (اختیاری): ۱ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز تند: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه :

طرز تهیه ترشی ذرت و قارچ یکی دیگر از رسپی‌های پرطرفدار درست کردن ترشی خانگی است.در اولین مرحله از درست کردن ترشی ذرت و قارچ باید قارچ و فلفل دلمه را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس زیتون بدون هسته را نیز به صورت حلقه‌ای خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.در این مرحله باید آب گوجه فرنگی، سرکه و نمک را در یک قابلمه بریزید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا ترکیب سرکه و گوجه فرنگی خنک شود.
در این مرحله همه مواد ترشی را همراه با روغن زیتون، پودر انبه، نمک و فلفل در یک شیشه تمیز و خشک بریزید. سپس ترکیب سرکه و گوجه را به آن اضافه کنید. درب شیشه را محکم ببندید و آن را در یخچال یا یک مکان خنک و تاریک قرار دهید تا آماده شود.

ترشی ذرت

طرز تهیه ترشی ذرت و هویج یونانی

مواد لازم:

کنسرو ذرت: ۲ قوطی
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۳ عدد
هویج: ۲ عدد
قارچ دکمه‌ای: ۵۰۰ گرم
کنسرو بلال کوچک: ۲ قوطی
زیتون بدون هسته: ۳۰۰ گرم
روغن زیتون: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاری، گلپر، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ترشی ذرت یونانی یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌های مخلوط است که از ترکیب انواع سبزیجات با ذرت و بچه ذرت درست می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی ذرت و هویج یونانی باید سبزیجات را بشویید. سپس فلفل دلمه‌ای رنگی را به صورت نگینی خرد کنید. سپس به سراغ هویج‌ها بروید و آن‌ها را هم ریز خرد کنید. زیتون‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید و سپس همه مواد را روی پارچه پهن کنید تا کاملاً خشک شوند.
در این مرحله قارچ‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. در یک قابلمه آب، نمک و مقداری آبلیمو بریزید و روی گاز بگذارید تا به جوش بیاید. سپس قارچ‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش بپزند تا نرم شوند. سپس قارچ را آبکش کنید و آن را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا آب اضافی قارچ گرفته شود.
یک ظرف خشک و تمیز انتخاب کنید. سبزیجات خرد شده را در ظرف بریزید و سپس مواد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. پودر کاری، گلپر، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون را اضافه کنید و دوباره مواد ترشی را هم بزنید.
بعد از این که ادویه‌ها کاملاً با مواد ترشی ترکیب شدند، سرکه را اضافه کنید. سپس مخلوط ترشی را در یک شیشه تمیز بریزید و درب آن را محکم کنید. اجازه دهید ترشی شما برای ۲ تا ۳ هفته در یخچال یا یک مکان خنک بماند تا آماده شود.

ترشی ذرت

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی ذرت
اضافه کردن شکر به ترشی ذرت کاملاً اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.
اضافه کردن سیر و موسیر تازه به ترشی ذرت طعم بی‌نظیری می‌بخشد.
اگر از طعم سرکه سیب خوشتان نمی‌آید، بهتر است برای تهیه ترشی ذرت فقط از سرکه سفید استفاده کنید.
برای تهیه ترشی ذرت حتماً از سبزیجات کاملاً خشک و شیشه تمیز و خشک استفاده کنید تا ترشی شما کپک نزند.
برای خوش عطر شدن ترشی ذرت می‌توانید از دانه خردل، تخم کرفس، برگ بو، سیر، موسیر، فلفل سبز و هر ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.
بعد از آماده شدن ترشی ذرت، درب شیشه را محکم ببندید تا هوا نکشد. ورود هوا به شیشه موجب تغییر رنگ ترشی و خراب شدن آن می‌شود. در صورت تمایل با طرز تهیه انواع ترشی خانگی در شهرهای مختلف آشنا شوید.

ترشی ذرت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *