رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ تیر ۱۳۹۹

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

لینک این مطلب کپی شد!

ترشی لوبیا سبز از ترشی هایی است که کمتر به گوشتان می خورد . این رستنی که در دسته ی حبوبات و باقالائیان است فواید زیادی دارد و کم ضرر  و سرشار از مواد معدنی کم ضرر و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است ،لوبیا سبز خواص زیر را دارا می باشد .

دارای ویتامین K1
سرشار از ویتامین C
سرشار از ویتامین B1
دارای فیبر
سرشار از مواد معدنی پتاسیم، فسفر، منیزیم، فولات، آهن، کلسیم، نیاسین
دارای امگا ۳

 ترشی لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز
فواید لوبیا سبز از این قرار است:
کاهش فشار خون
جلوگیری از سرطان روده
بهبوددهنده‌ی زخم‌های گوارشی
جلوگیری از تخریب سلول‌های روده
کاهش حملات میگرن
مفید برای گرفتگی عروق
مفید برای دیابت
لوبیا سبز برای قرارگرفتن در رژیم لاغری گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین C و آهن است، اما هیچ‌گونه چربی و طبیعتاً چربی غیراشباع ندارد؛ به‌همین دلیل، شما با خیال راحت می‌توانید این ماده‌ی غذایی را با گوشت جایگزین کنید و در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. نکته‌ی جذاب کالری پایین لوبیا سبز است؛ به‌طوری‌که هر صد گرم لوبیا سبز تنها سی گرم کالری دارد. مواد مغذی سرشار، وجود مقادیر مناسبی از فیبر و کالری پایین لوبیا سبز را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای رژیم غذایی تبدیل کرده است.

 ترشی لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مواد لازم

لوبیا سبز: ۴۵۰ گرم
نمک: ۵ قاشق غذاخوری
سیر خردشده: ۳ حبه
دانه‌ی فلفل‌سیاه: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خردشده: یک‌چهارم قاشق غذاخوری
سرکه: یک‌ونیم فنجان
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
شوید خردشده: یک فنجان

طرز تهیه

سه لیتر آب را با یک قاشق نمک به جوش آورید.لوبیاها را به‌اندازه‌ی ظرف ترشی‌تان ببرید.لوبیاها را به آب در حال جوش اضافه کنید و آن‌ها را برای یک دقیقه بجوشانید.بعد از یک دقیقه، لوبیاها را آبکشی کنید و در آب سرد قرار دهید که خنک شود و سپس مجدداً آن‌ها را آبکشی کنید.سیر و فلفل‌سیاه و فلفل‌قرمز را داخل ظرف ترشی بریزید.

لوبیاهای آبکشی‌شده را به‌صورت عمودی داخل ظرف ترشی بچینید.آب و سرکه و شکر را به‌همراه سه قاشق غذاخوری نمک در قابلمه‌ای مناسب بریزید.
شویدها را داخل دستمال بپیچید و درِ دستمال را ببندید.دستمال را در قابلمه‌ی آب و سرکه قرار دهید و اجازه دهید بجوشد.بعد از ۱۰ دقیقه جوشیدن آب، دستمال حاوی شوید را از آن خارج کنید و به جوشاندن آب و سرکه ادامه دهید.

بعد از ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید و اجاز دهید که اندیک خنک شود.سرکه را روی لوبیاها بریزید و بدون اینکه در ظرف را ببندید، اجازه دهید به دمای اتاق برسد.اجازه دهید در ظرف دربسته برای هفت روز در یخچال بماند.ترشی شما حاضر است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 ترشی لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه

شما می‌توانید در تهیه ترشی لوبیا سبز از گوجه یا دیگر صیفی‌جات هم استفاده کنید. طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه اصلا دشوار نیست. شما می‌توانید به‌مقدار دلخواه گوجه‌ی گیلاسی یا گوجه‌های کوچک ترش را به ترشی‌تان اضافه کنید؛ فقط حواست‌تان باشد که این کار را همزمان با چیدن لوبیا سبزها در ظرف ترشی انجام دهید و قبل از هر چیز گوجه‌ها را پاک کنید و روی هر یک از آن‌ها دوسه سوراخ کوچک ایجاد کنید.

مضرات ترشی لوبیا سبز

مصرف لوبیا سبز، با وجود فواید فراوانش، برای همه مفید نیست. قبل از اینکه هوس خوردن این ترشی خوشمزه به سرتان بزند، بهتر است این موارد منع مصرف را مطالعه کنید:

برای بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی و کیسه صفرا مضر است؛ چون لوبیا سبز اگزالات دارد.
برای خردسالان مضر است؛ پنج یا شش عدد لوبیا سبز می‌تواند سلامتی خرسالان را به خطر بیندازد.
برای بیماران مبتلا به زخم معده یا اختلالات معده مضر است؛ می‌تواند خونریزی معده ایجاد کند (بیشترجوشاندن لوبیا سبز می‌تواند این خطر را کاهش دهد).
لوبیا سبز بسیار نفاخ است.

 

 

 ترشی لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *