جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه رولت کباب

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۴۰۰

شاید شما هم از جمله افراد عاشق گوشت و کباب هستید و به دنبال غذاهای متفاوت که با گوشت تهیه می شود باشید .طرز تهیه رولت کباب بسیار متنوع است و شما می توانید همزمان کباب را با مواد دیگر مخلوط کنید و بپیچید یا این که آن را به همان حالت خالص درست کنید. این رول کباب ها را می توانید خیلی ساده و راحت در منزل تهیه کنید. احتمالا خراب شدن و از شکل و قیافه افتادن آن ها هم وجود ندارد. در ضمن لازم نیست وقت زیادی هم برای درست کردن رول کباب صرف کنید. با ما همراه باشید تا با این آموزش سفرهایتان رنگین تر شود .

برای کسانی که صرفا می خواهند از گوشت فیله استفاده کنند، دیگر نیازی به مواد دیگر برای قرار دادن و پیچاندن در میان رولت کباب وجود ندارد. ولی رولت کباب را می توان با گوشت چرخ کرده، پنیر، فیله مرغ و حتی انواع سبزیجات رول کرد. این به شما بستگی دارد که با کدام یک از این مواد می خواهید تجربه چشیدن طعم های شگفت انگیز را به خودتان هدیه دهید.

 

رولت کباب ساده با گوشت فیله در تابه

مواد لازم
گوشت راسته گوسفندی: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۳ عدد درشت
روغن مایع: ۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو: ۱ قاشق سوپ خوری
جعفری و تره خرد و ساطوری شده: ۲ قاشق سوپ خوری
سیخ چوبی: به تعداد لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
طرز تهیه
ابتدا گوشت را به ورقه های با ضخامت ۱ تا ۱/۵ سانتی متر از پهنا برش بزنید. وقتی به شکل نازک در آوردید یا بیفتک کوب روی آن ها بزنید ولی این کار را با شدت انجام ندهید تا گوشت پاره و بافت آن له نشود.پیازها را رنده کنید. برای این که پیاز از هم نپاشد، بعد از این که پوست پیاز را گرفتید، ته آن (قسمت ریشه) را با چاقو جدا نکنید. با این کار ورقه ها و لایه های پیاز از هم نمی پاشد. بعد از رنده کردن پیازها، آب آن ها را با دست یا داخل یک پارچه توری بگیرید. فقط به آب پیاز نیاز داریم.
در یک ظرف آب پیاز را با آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و جعفری و تره خرد و ساطوری شده مخلوط کنید. ورقه های گوشت را کف ظرف بخوابانید. حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۱۰ ساعت اجازه دهید گوشت ها طعم مواد را به خودشان بگیرند و حسابی نرم شوند. حتما روی ظرف را با سلفون بپوشانید یا از ظرف در دار یا پاکت پلاستیکی زیپ دار استفاده کنید. گوشت را در یخچال بگذارید.
نیم ساعت قبل از پخت رولت کباب سیخ های چوبی را در آب بخیسانید.
ورقه های گوشت مزه دار شده را از مایه خارج کنید. گوشت ها را به پهنای ۳ تا ۴ سانتی متر برش کنید. روی برش ها را سبزی خرد شده بریزید و بپیچید. بعد از اینکه رول کردن گوشت ها تمام شد، آن ها را به سیخ بزنید. در یک تابه روغن بریزید و وقتی گرم شد و به دمای مناسب رسید، سیخ ها را در تابه بگذارید. هر دو طرف کباب ها را سرخ کنید. کباب رول یا رولت کباب را با انواع سس و سبزیجات تازه سرو کنید.

 

رولت کباب ساده با گوشت فیله در تابه طرز تهیه رولت کباب

رولت کباب پنیری

اگر کباب رولتی پنیری می خواهید، به مواد داخل فیله ها، پنیر کبابی اضافه کنید. پنیر را روی فیله ها بریزید و آن ها رول کنید. در این صورت بهتر است سبزی های معطر را از طرز تهیه رولت کباب حذف کنید.

رولت کباب ساده با گوشت فیله در تابه3 طرز تهیه رولت کباب

رولت کباب مصری (رول کباب شالتو)

رول کباب مصری شالتو یک طعم متفاوت را جلو رویتان می گذارد. طعم لذیذ گوشت فیله گوساله با چاشنی رب انار و گردو آن را به گزینه ای خاص و خواستنی بدل کرده است. لذت چشیدن طعم این کباب دلپذیر را از دست ندهید.
مواد لازم
فیله گوساله یا گوشت راسته گوسفندی: ۵۰۰ گرم
رب انار غلیظ: ۱۰۰ گرم
گردو خرد شده: ۷۰ گرم
سیر: ۲ حبه (له شده)
قارچ: ۱۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
طرز تهیه
قارچ ها را باریک و خلالی، خرد و در روغن سرخ کنید. یک پیاز را به صورت خلالی و نازک خرد و سرخ کنید. گوشت را به صورت ورقه ای برش بزنید. برش ها را با بیفتک کوب بزنید تا از ضخامت آن کم شود ولی نه در حدی که له شود و بافتش از هم بپاشد. گوشت را در یک پاکت پلاستیکی زیپ دار بگذارید.یک پیاز دیگر را رنده کنید و آب آن را بگیرید. فقط آب پیاز را لازم داریم. آب پیاز را به همراه گردو، نمک، فلفل سیاه و رب انار در پلاستیک بریزید. قارچ سرخ شده و پیاز داغ را اضافه کنید. در پلاستیک را کیپ کنید. مواد باید کل سطح گوشت را آغشته کنند. فیله ها را به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد گوشت برود.
در این مرحله فیله ها را بیرون بیاورید و به صورت باریک تر برش بزنید. فیله ها را رول کنید و به سیخ بکشید. اگر از سیخ چوبی استفاده می کنید حداقل از ۳۰ دقیقه قبل، سیخ ها را در آب بخیسانید.منقل و زغال آن را آماده کنید. وقتی حرارت زغال یکدست شد، سیخ ها را روی منقل بگذارید. وقتی هر دو طرف کباب طلایی شد و مغز آن پخت، کباب ها را سرو کنید. کباب رول مصری را می توانید با انواع سس ها و همراه با سبزی خوردن صرف کنید.

نکته: در کباب شالتو مصری به جای فیله گوساله از فیله مرغ هم می توان استفاده کرد.

رولت کباب ساده با گوشت فیله در تابه1 طرز تهیه رولت کباب

رولت کباب با مرغ زعفرانی

مواد لازم
گوشت فیله گوساله: ۴۰۰ گرم (چرخ شده)
گوشت قلوه گاه گوسفند: ۴۰۰ گرم (چرخ شده)
سینه مرغ: ۴ عدد
پیاز: ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق سوپ خوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
طرز تهیه
در اولین مرحله از طرز تهیه رولت کباب با مرغ، پیازها را رنده کنید و آب آن ها را بگیرید. اینجا هم فقط به آب پیاز نیاز داریم. فیله ها را از پهنا ببُرید. فیله ها را با بیفتک کوب بزنید تا بافت آن ها نرم تر شود. فیله ها را در یک پاکت پلاستیکی زیپ دار، قرار دهید و روی آن ها را، آب پیاز، روغن زیتون، آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و نصف زعفران دم کرده بریزید، طوری که کل سطح فیله ها را بپوشاند.می توانید از ادویه های دلخواه دیگر هم در طرز تهیه رولت کباب استفاده کنید. فیله ها را حداقل به مدت ۲ تا ۳ ساعت یا از شب قبل در مواد مرینیت کنید تا استراحت کند و به خورد فیله ها برود.
گوشت های چرخ شده را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرد. پیاز رنده شده بدون آب را به گوشت اضافه کنید. بقیه زعفران دم کرده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. یک تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه را به مواد بیفزایید و همه را ورز دهید تا ادویه ها به خورد گوشت برود و مخلوط منسجم و یکدستی داشته باشید (مثل مایه کباب کوبیده). روی ظرف را با سلفون بپوشانید و مایه گوشت را به مدت حداقل ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت دهید.
در آخرین مرحله از طرز تهیه رولت کباب مرغ با گوشت چرخ کرده، فیله ها روی سطح قرار دهید و به اندازه ۵ سانتی متر برش بزنید. از گوشت چرخ کرده به اندازه یک گردو بردارید و وسط سینه مرغ قرار دهید. سینه مرغ را رول کنید به طوری که گوشت چرخ کرده کاملا وسط فیله قرار بگیرد. برای همه مواد همین کار را انجام دهید تا تمام شود. با خلال دندان فیله های رول شده را فیکس و ثابت کنید تا باز نشود. کباب رولت به دست آمده را در تابه و مقداری روغن سرخ کنید. هر دو طرف کباب ها باید طلایی و سرخ شود.

رولت کباب با مرغ زعفرانی3 طرز تهیه رولت کباب

روش دوم طرز تهیه رولت کباب با مرغ

روش دوم و البته پر طرفدار تر این است که رول کباب های آماده شده را به سیخ بزنید و روی منقل بگذارید تا کباب شود. حرارت زغال باید یکدست و تند باشد.

روش سوم طرز تهیه رولت کباب با مرغ

روش سوم هم درست کردن رولت کباب در فر است. در این روش، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و هر ۳۰ دقیقه یک بار، سینی فر را بیرون بیاورید و روی کباب ها را کره ذوب شده، زعفران و آب نارنج بریزید تا خشک نشوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد