جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ مهر ۱۳۹۹

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی را برایتان آماده کرده ایم تا با شروع فصل پاییز و زمان درست کردن ترشی های ناب ایرانی رسپی در دسترستون باشه ، ترشی پیاز یکی از ترشی‌های پرکاربرد برای هر خانه‌ای است. شما می‌توانید از آن در همبرگر، سالاد، ماهی، دورچین غذا، طاس کباب، استیک، مرغ و… استفاده کنید. این دستور یکی از آسانترین روشهای ممکن برای تهیه ترشی پیاز است که در زمانی کوتاه یک شیشه چاشنی خوشمزه را در خانه خود آماده کنید .فراموش نکنید که این ترشی می‌تواند علاوه بر تمام موارد ذکر شده، یک همراه عالی برای دیزی ظهر جمعه خانواده باشد.

ترشی پیاز طرز تهیه ترشی پیاز خانگی

مواد لازم

پیاز (قرمز یا سفید) ۸۰۰ گرم
نمک سه قاشق غذاخوری
شکر ۱۱۰ گرم
تخم گشنیز یک قاشق مرباخوری
دانه خردل یک قاشق مرباخوری
فلفل سیاه یک قاشق مرباخوری
سرکه سفید ۷۵۰ میلی‌لیتر

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی طرز تهیه ترشی پیاز خانگی

طرز تهیه ترشی پیاز

پیازها را پوست بکنید و بشورید، سپس هر کدام را به‌صورت حلقه حلقه‌ از مرکز خرد کنید. پیازها را در کاسه‌ای سرامیکی یا شیشه‌ای بریزید.در این مرحله، سه قاشق غذاخوری نمک را به حلقه‌های پیاز اضافه کنید و با دست آن‌ها را زیرورو کنید تا کاملا نمک را به خود بگیرند، به مدت یک ساعت به پیازها استراحت بدهید.در همین زمان، شکر، تخم گشنیز، خردل و فلفل سیاه را داخل یک قابلمه بریزید و روی آن‌ها را با ۷۵۰ میلی‌لیتر سرکه سفید بپوشانید. می‌توانید سرکه را در خانه تهیه کنید.حرارت گاز را روی متوسط بگذارید تا مواد به‌جوش بیاید، پس از مدتی حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا برای نیم‌ساعت به آرامی قل بخورد. در همین زمان، پیازها را بشورید و آب‌ آن‌ها را خالی کنید.

یک ظرف شیشه‌ای یک‌ لیتری را داخل قابلمه قرار دهید و استریل کنید، سپس حلقه‌‌های پیاز را با نظم داخل شیشه بریزید.در این مرحله، سرکه و چاشنی‌ها را داخل شیشه بریزید. خیلی مراقب باشید که سرکه جوش نباشد چرا که ممکن شیشه دچار شک شده و بترکد. مطمئن شوید که سرکه کل ظرف و حلقه‌های پیاز را فرا گرفته است.

حالا شیشه ترشی پیاز را برای مدتی به مکانی تاریک و خنک منتقل کنید تا میزان رسیدگی پیاز باب میلتان شود. هرزگاهی شیشه را تکان بدهید که مواد ته‌نشین نشود.

نکات ترشی پیاز خانگی

بعد از مدتی، میسن جار یا همان شیشه ترشی را به یخچال منتقل کنید که مبادا پیازها بگندند.
شما می‌توانید، آویشن، فلفل قرمز و ترخون را به این ترکیب اضافه کنید.
ترشی پیاز 1 طرز تهیه ترشی پیاز خانگی

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *