رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مهر ۱۳۹۵

طرح‌های پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی اجرا شود

لینک این مطلب کپی شد!

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته آموزشی و پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی، تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی و تحقیقی و پایان‌نامه‌های دانشجویی با عوامل تشویقی و انگیزشی در مورد موضوعات تاریخی استان تعریف شود.

به گزارش ایسنا، گودرز امیری ۱۳ مهرماه در نشست انجمن‌های میراث فرهنگی اظهار کرد: محدوده و حریم آثار تاریخی، نحوه تملک و ساخت‌وساز در کنار آن‌ها مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته آموزشی و پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی، تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی و تحقیقی و پایان‌نامه‌های دانشجویی باید با عوامل تشویقی و انگیزشی در مورد موضوعات تاریخی استان تعریف شود.

امیری خاطرنشان کرد: برنامه‌های انجمن میراث فرهنگی می‌تواند اساس کار اقتصاد مقاومتی و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار با اشاره به وجود شرکت مادرتخصصی در زمینه احیای بافت‌های فرسوده در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۱ طرح احیای بافت فرسوده در استان وجود دارد که می‌توانند از اعتبارات این شرکت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید آثار تاریخی در حال تخریب به منظور احیا و نگهداری به بخش خصوصی واگذار شوند، افزود: باید همایشی با حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، برگزار و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام شود. همچنین محوطه‌های باستانی می‌توانند به کمپینگ گردشگری تبدیل شوند و بوم‌گردی و طبیعت‌گردی نیز در آن‌ها لحاظ شود.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی تصریح کرد: غارها یکی از ظرفیت‌های استان هستند که در حال حاضر برنامه‌ای برای آن‌ها تهیه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌کن شدن خرافات در آثار تاریخی ناملموس و تقویت مسائل ارزشی و دینی در دستور کار قرار گیرد.

امیری با اشاره به اینکه در روستاهای هدف گردشگری نیز می‌توان موزه راه‌اندازی کرد، گفت: موزه صرفا به آثار تاریخی محدود نمی‌شود و آثار فرهنگی، هنری تاریخی نیز می‌توانند در موزه قرار گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی در پایان تاکید کرد: آژانس‌های گردشگری در استان، فعال و مسیرهای گردشگری مشخص شوند.

1220 طرح‌های پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی اجرا شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *