رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اسفند ۱۳۹۳

طبیعت سبز کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگران پرشمار نوروزی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۲۹-به گزارش خبرنگار ایرنا ، راه ارتباطی شیراز به خوزستان در جنوب استان کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون مسیر عبور کاروان های راهیان نور و خانواده هایی است که برای گذزندان تعطبلات نوروزی بدور ازآلاینده های شهری به طبیعت روی آورده اند.

گردنه زیبای شلال دان این دیباچه ی حیران جنوب ، دشت زیبا و آستانه مقدس امام زاده جعفرواقع در ۲۰ کیلومتری شهر دوگنبدان ،طبیعت روح نواز مله باشت در محور باشت به چرام این روزها پذیرای تعداد پرشماری از گردشگران طبیعت گرد است.

بارش باران در سه روز اخیر هوای مطبوع و دلنشینی را عرضه قدم چشمان گرشگران طبیعت دوست کرده و تلاقی آب و سبزه و کوهساران با کمربند سبز جنگل های بلوط در جای جای کهگیلویه وبویراحمد سفری لذت بخش را به گرشگران نوروزیهدیه داده است .

وجود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز به این استان به سفرهای نوروزی رونق خاصی بخشیده است.

وجود ۳۰۰ بقعه متبرکه از جمله حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) همه ساله در ایام نوروز و سایر روزهای سال میعادگاه بیش از یک و نیم میلیون زائر و دلداده اهلبیت عصمت و طهارت (ع) است.

آبشار یاسوج، چشمه بلقیس در شهرستان چرام، منطقه گردشگری موگرمون در حاشیه رودخانه مارگون، آبشار کمردوغ در شهرستان بهمئی و ده ها جاذبه طبیعی بکر دیگر نمادی تمام عیار از ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته های اسکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات و پشتیبانی، بهداشت و درمان، ارتباطات، امنیتی و انتظامی و برنامه ریزی در این استان تشکیل و فعال شده و آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استان هستند.

محمود باقری افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.

اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت : ۲۲۲ مدرسه در شهرستان های هشت گانه این استان با یک هزار و ۷۰۸ کلاس درس برای اسکان گردشگران مهیا شده است .

کهگیلویه و بویراحمد که با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب غربی کشور واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است در نوروز گذشته میزبان بیش از یک میلیون و۴۰۰هزار نفر مسافر بود.

848 طبیعت سبز کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگران پرشمار نوروزی

849 طبیعت سبز کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگران پرشمار نوروزی

850 طبیعت سبز کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگران پرشمار نوروزی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *