رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صنایع دستی هزینه پایین اشتغال بالا

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۵ – تهران – ایرنا – معاون صنایع دستی کشور گفت: عرصه صنایع دستی دارای ظرفیت های کم نظیری در امر اشتغال زایی است و کمتر حوزه ای را می توان یافت که با هزینه پایین بتواند زمینه های اشتغال بالایی مثل صنایع دستی ایجاد کند.
به گزارش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمن نامور مطلق افزود: این معاونت در مسیر استفاده بهینه از این قابلیت ها با آموزش اصولی و فراگیر بخوبی خواهد توانست این ظرفیت بالای اشتغال زایی را تحقق بخشد.

وی همچنین افزود: امروز بازارهای صنایع دستی دنیا، بازارهای رو به رشدی و در حال توسعه ای هستند که با این روند موجود در آینده سهم قابل توجهی از مبادلات اقتصادی را به خود اختصاص خواهند داد و چنانچه ما بخواهیم سهم قابل اعتنایی از این بازارها داشته باشیم بی شک آموزش و توسعه آن گامی مهم در این جهت است.

وی اظهار کرد معاونت صنایع دستی کشور در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در اقصی نقاط ایران تفاهمنامه همکاری با مجتمع فنی تهران به امضا رسانده است که با توجه به آن امکان آموزش متمرکزی برای علاقمندان به این حوزه از طریق مجتمع فنی تهران فراهم خواهم آمد.

نامور مطلق با شاه کلید خواندن آموزش در توسعه صنایع دستی ایران، در خصوص این تفاهمنامه گفت: امضای تفاهمنامه با مراکز آموزشی، نشان از اهمیت موضوع آموزش و فعالیت های علمی در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی است که این کار گامی جدی در راستای دانش بنیان شدن صنایع دستی کشور است.

و با بیان اینکه یکی از سیاست های مهم ما ترویج و آموزش فراگیر صنایع دستی است؛ افزود: آموزش برای ما یک اولویت اساسی است و در تلاشیم تا با همکاری نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی میزان و گستردگی این آموزش ها را در سطح کشور افزایش دهیم.

معاون صنایع دستی کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای مجتمع فنی تهران به عنوان یک سازمان خصوصی در امر آموزش بیان کرد: مجتمع فنی تهران از جمله مجموعه های بزرگ آموزشی در کشور است که در اقصی نقاط ایران دارای شعبات مختلف است و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه همکاری بتوانیم تعامل سازنده و موثری با مجتمع فنی داشته باشیم و در نتیجه صنایع دستی بومی را در نقاط مختلف کشور احیا و توسعه دهیم.

این تفاهمنامه به تازگی بین بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور و سعید سعادت صانعی مدیرعامل مجتمع فنی تهران به امضا رسید.

اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز طرفین درحوزه صنایع دستی، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب معاونت در مقاطع آموزش های کوتاه مدت، تدوین، تالیف و انتشار منابع آموزشی و کتب تخصصی در حوزه صنایع دستی از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

در این تفاهمنامه همچنین در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی بین المللی در حوزه صنایع دستی، و برگزاری آزمون های الکترونیکی متمرکز و یکپارچه کشوری اشاره شده است.
-دستی61 صنایع دستی هزینه پایین اشتغال بالا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *