رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ خرداد ۱۳۹۳

برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۷ کشور در تهران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۲۰ – خرم آباد – خبرگزاری مهر: معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی با حضور هفت کشور دنیا در تهران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری بعدازظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت بودجه این سازمان گفت: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس امسال شاهد ارتقای خوبی در زمینه بودجه سازمان میراث فرهنگی بودیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی افزود: پیش از این سازمان میراث فرهنگی از صندوق توسعه ملی سهمی نداشت که با کمک مجلس برای صنعت گردشگری در کتار صنعت، معدن و کشاورزی یک سهم ۱۰ درصدی نیز مورد تصویب قرار گرفت و در قانون بودجه گنجانده شد.

اختصاص ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و احیای بناهای تاریخی

درویش امیری عنوان کرد: همچنین در قانون بودجه سال ۹۳ میزان اعتبارات عمرانی سازمان میراث فرهنگی ۵۰ درصد و اعتبارات جاری ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه به رغم این میزان افزایش ولی با توجه به پایین بودن سقف اعتبارات سازمان میراث فرهنگی این میزان همچنان جوابگو نیست، ادامه داد: ما در حال حاضر ۳۲ هزار سایت آثار تاریخی ثبت شده در کشور داریم که اگر قرار باشد برای هر سایت پنج میلیارد تومان اختصاص دهیم عدد مورد نیاز ما رقم بالایی خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در این راستا برای مرمت و احیای بناهای تاریخی در استانها بالای ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور هفت کشور دنیا

درویش امیری در مورد برنامه های این سازمان برای روز جهانی صنایع دستی نیز گفت: روز سه شنبه هفته جاری مقارن با بیستم خردادماه نمایشگاه صنایع دستی با حضور هفت کشور دنیا در تهران راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه صنایع دستی با مشارکت همه استانهای کشور در تهران دایر خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی همچنین در مورد روند صادرات صنایع دستی نیز بیان داشت: ما برای صادرات در این بخش هیچگونه محدودیتی نداریم و صادرات این حوزه نیز مشمول شرایط مابقی کالاهای صادراتی است.

درویش امیری عنوان کرد: در این راستا طی شش ماه گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات صنایع دستی از کشورمان بوده ایم.

واکنش به تخریب خانه تاریخی شیخ فضل الله نوری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از یک میلیون اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کشور عنوان کرد: از این تعداد ۳۲ هزار سایت ثبت ملی شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی همچنین در مورد تخریب خانه تاریخی شیخ فضل الله نوری و احتمال ساخت و ساز در این بنای تاریخی نیز گفت: من در جریان اتفاقات رخ داده در این زمینه نیستم. ولی در صورت صحت این موضوع سازمان میراث فرهنگی با متخلفان در این زمینه به طور جدی برخورد می کند.

وی تصریح کرد: این سازمان در مقابل تخریب و ساخت و سازها در خانه های تاریخی ثبت شده مقاومت می کند.

 

IMG10323174 برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور 7 کشور در تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *