جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صدور مجوز برای ۲۰۰ واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ خرداد ۱۳۹۶

‌مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای جذب بیشتر گردشگر و ورود بیشتر ارز به استان سال گذشته به ۵۸ واحد بوم گردی مجوز داده شد و پیش بینی میشود این تعداد امسال به بیش از ۲۰۰ واحد برسد.

به گزارش ایسنا، کامبیز مشتاق گوهری از معرفی ۶۰ بنای مشارکتی با بخش خصوصی نیز خبر داد و افزود: این اقدام زمینه ساز رونق احیا و مرمت آثار تاریخی سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال ۱۳ پایگاه میراث فرهنگی در سطح استان فعال می شود که امکان شناسایی و ثبت بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان را در سطح ملی وجهانی فراهم خواهد کرد.

گوهری خاطرنشان کرد: برای شناخت بهتر استان پژوهش‌های فرنگی و گردشگری همچنان در نقاط مختلف به خصوص در منطقه بلوچستان ادامه دارد و در همین راستا سال گذشته شش پایگاه پژوهشی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در راستای مرمت بناهای تاریخی استان سال گذشته بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یافت که با دریافت این اعتبارات تعدادی از آثار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و امسال نیز مرمت ۳۰ پروژه آغاز شده است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای بازسازی ۶۰ پروژه دیگر تاریخی در استان نیز خبر داد.

مشتاق گوهری گفت: همچنین برای توسعه و رونق اشتغال در بحث صنایع دستی استان، صادرات صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

502 صدور مجوز برای 200 واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *