جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل‌هایی که می‌گویند ساخته‌اند، کجاست؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ آذر ۱۳۹۵

رییس جامعه هتلدران ایران گفت: اطلاعات هتل‌هایی که گفته شده به بهره‌برداری رسیده‌اند، در دسترس نیست، ما نمی‌دانیم این هتل‌ها را کجا ساخته‌اند!

طبق آخرین اعلام سعید شیرکوند ـ معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سه و نیم سال گذشته ۳۰ هتل در کشور به بهره‌برداری رسیده و امسال هم ۱۵ هتل دیگر به چرخه خدمات اقامتی اضافه می‌شود و ۱۲۵ هتل دیگر هم درحال آماده‌سازی و ساخت است.

او قبلا نیز گفته بود که ۱۷۵ هتل چهار و پنج ستاره با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است که تا پایان سال ۱۳۹۶، ۶۵ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود سلطانی‌فر نیز در آخرین حضورش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد؛ ۸۲۰ هتل یک تا پنج ستاره با پیشرفت فیزیکی چهار تا ۹۰ درصد در حال ساخت است که نباید کار آن‌ها متوقف شود. او همچنین به رییس جدید این سازمان توصیه کرد این نهضت هتل‌سازی را که نیاز اصلی بخش گردشگری است ادامه دهد.

اما جشمید حمزه‌زاده معتقد است: آمار هتل‌های بهره‌برداری شده مستند نیست، برای همین از اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها درخواست شده اطلاعات این هتل‌های تازه تاسیس را فهرست‌شده ارائه کنند تا در دسترس دیگران قرار گیرد.

رییس جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: ما انتظار داریم وقتی مسؤولان آماری را عمومی اعلام می‌کنند، اطلاعات جزئی‌تر آن را نیز در دسترس قرار دهند تا ابهامی پیش نیاید.

او سپس به وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش هتل اشاره کرد و افزود: استقبال به نسبت گذشته زیاد شده، اما مشکلات زیربنایی آنقدر زیاد است که بیشتر سرمایه‌گذاران از همان ابتدای کار با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند، درحالیکه اکنون آن فرصت طلایی برای ایران ایجاد شده که اگر توجهی نشود، تمام چراغ‌ها را به ضرر خود خاموش کرده‌ایم.

به اعتقاد حمزه‌زاده، برای حمایت و جلب سرمایه‌گذار لازم است دو اقدام اساسی انجام شود، نخست ایجاد مشوق‌هایی مثل واگذاری زمین با قیمت مناسب و دیگری آزادسازی نرخ اقامت تا اطمینان از بازگشت سرمایه حاصل شود.

رییس جامعه هتلدران ایران ادامه داد: در تهران تقاضا برای ساخت هتل زیاد است، اما از بس که زمین با نرخ گران فروخته می‌شود و عوارض شهرداری بالا است، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند در این شهر هتل ۴ و ۵ ستاره تاپ بسازند، در حالیکه الان وقت حمایت از سرمایه‌گذار است.

او همچنین با انتقاد از ساخت هتل بدون نیازسنجی در مناطق اظهار کرد: هرگونه احداث هتل باید به مطالعات نیازسنجی مشروط شود، واقعیت آن است که ما در هر نقطه‌ای از ایران به هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و یا حتی اقامتگاهی در سطح هتل نیاز نداریم، اما به نظر می‌رسد این فاکتور مهم را جدی نگرفته‌اند.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که با هر درخواستی برای ساخت هتل موافقت می‌شود، بدون آنکه به سرمایه‌گذاری جهت داده شود، مصداق ملموس این شرایط، شهر مشهد است که بدون نیازسنجی، هتل‌سازی به شکل انبوه در حال اتفاق است که حتما در آینده نزدیک این شهر را دچار مشکل می‌کند.

حمزه‌زاده تاکید کرد: در دنیا هر نوع توسعه‌ای بر مبنای مطالعه صورت می‌گیرد، اگر بنا بر توسعه بی‌رویه باشد که اخلال ایجاد خواهد شد. این موضوعی نیست که از آن غافل شویم باید توجه جدی‌تری صورت گیرد.

36 هتل‌هایی که می‌گویند ساخته‌اند، کجاست؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد