رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر قادر آباد

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ مهر ۱۳۹۳

قادرآباد نام شهری از توابع شهرستان خرم‌بید است.این شهر مرکز بخش قادر آباد می‌باشد.

جمعیت

براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۰ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۵۲۹ نفر (۴۰۰۳ خانوار) بوده‌است.
موقعیت جغرافیایی

قادرآباد(مشهد مرغاب) یکی از دو بخش اصلی شهرستان خرمبید در شمال استان فارس می باشد ودر ۵۳ درجه ۱۶ دقیقه شرقی و ۳۰ درجه و۱۷ دقیقه شمالی واقع شده است و با ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا در ۱۴۵ کیلومتری مسیر شیراز- اصفهان قرار گرفته است.از شمال به شهرستان خرمبید، از شرق به شهرستان بوانات، از جنوب به شهرستان پاسارگاد و از غرب به شهرستان اقلید محدود است. این منطقه از چهار طرف با رشته کوههای به هم پیوسته محصور شده و از طریق گردنه دیدگان، گردنه ساقه بلند و تنگ سعادتشهر با شهرهای اطراف ارتباط دارد.
آب وهوا

قادرآباد به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا و وجود کوهستانهای اطراف دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و جزء مناطق نسبتاً” سرد شمال استان بوده ودر فصل زمستان سرد ودر تابستان نسبتاً” خنک است. در زمستانها سردی هوا به حدود ۱۸ درجه زیر صفر و در تابستان گرمی هوا به حدود ۳۵ درجه بالای صفر می رسد.

ویژگیهای اقتصادی

زمینهای مرغوب و حاصلخیز و منابع غنی آبهای زیر زمینی و رودخانه های پر آب باعث گرایش عامه مردم به شغل کشاورزی، دامپروری و باغداری شده است. از محصولات کشاورزی این منطقه :گندم، جو، ذرت، آفتابگردان، خیارسبز، گوجه فرنگی، نخود، لوبیا، عدس، چغندر قند، بادمجان، سیب زمینی، بوده و محصولات باغی شامل سیب، هلو، آلوسیاه، آلو زرد، شفت آلو، زردالو، به، انگور، گردو و بادام می باشد.
یکی از قطب های اقتصادی منطقه کارخانه یک ویک است که شهرت جهانی داشته و محصولات متعددی را تولید نموده که علاوه بر مصرف داخلی به بازارهای جهانی نیز صادر می نماید. تولیدات این کارخانه شامل آبلیمو، رب گوجه، خیار شور، خاویار بادمجان، مرباجات، انواع کنسروها، ترشیجات و… می باشد.
شرکت چشمه بناب ( یگان دشت ) با داشتن زمینهای کشاورزی و باغات فراوان و مرکز پرورش ماهی قزل آلا، یکی دیگر از قطبهای اقتصادی منطقه است.

-آباد-1 شهر قادر آباد

-آباد-3 شهر قادر آباد

-آباد شهر قادر آباد

-2 شهر قادر آباد

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    یه حالت کوهستانی داره یه گلایی داره روی کوه گمون کنم گل اشک باشه شبیه لاله س

    ۷ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    ما ی بار ظهر ازش رد شدیم..امان از ی بیرون بر که باز باشه…همه خاموشی زده بودن… تا شهر بعدی گشنگی مردیم

    ۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • parsa

      مگه شما چه ساعتی رد شدید که کسی نبوده ؟

      ۱۱ دی, ۱۳۹۷

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *